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nosh schrieb:sieht echt nicht schlecht aus,
aber wie baut man das hinterrad ein wenn man den schnellspanner nur auf einer seite befestigen kann??? (siehe erstes und fünftes bild)
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oder habe ich etwas übersehen?
feuersturm schrieb:zu viele lager würde mankra sagen![]()
mankra schrieb:
Stimmt:
Im Prinzip ein ganz normaler Eingelenker mit BMA
Die ganzen Umlenkebel bringen nix, außer daß der Dämpfer sehr verbaut ist(gerade der Draco mit seinen 8 Einstellmöglichkeiten will öfters nachjustiert werden)not really true the linkages needs to be in the design to not only make a liniair leverage ratio but also a liniar force ratio from rear wheel to shock. this means that the suspension will react the same when it is 1 mm compressed or 50mm compressed so when you have 2 bumps short after each other the shock will react the same although it is already compressd. oh yes the draco has got less functions
Die ganze Schwinge sieht mir sehr labiel aus: Vorne bei der Hauptlagerung recht wenig Material.
Die Kettenstreben sind etweder dickwandig und schwer, oder weich.the front bearing is very wide but like i said it is only a prototype... the chainstays are made of aluminium tubing with an extra internal strip (like 2 boxes welded onto each other)
Weiters braucht man wieder teurer Sonderteile (83 oder 100er Innenlager sind ja so billig, gleich wie 165er Hinterradnaben........)
2 reasons you need a wide bb to get a very low center of gravity that is well balanced with the front. and besides that is allso offers a much rigider base of pedalling, less flex. the rear hub, you need to match the front and the wheel is can be stronger because you can make it dish less. hubs and BB's in 165 and 100mm are not longer very expensive and hard to get! Not even mentioned it comes standard with a 1.5 head tube. not to fit 1.5 SC forks but because a 1.5 headtube increases the stiffness of the front and with that the steering performance in about 30%. and please don't use reducer cups to fit a 1 1/8" headset into a 1.5 headtube but use reducer headsets, 1.5 headtube size > 1 1/8" steerer tube size!
Das gebogene Oberrohr gefällt mir net so, aber ansonsten ein schöner Rahmen.that is only to have a nice stand over clearence !
beumont schrieb:I think the frame are very sensible.
MFG
beumont schrieb:It looks like a Whisplach from Fusion. I think the frame are very sensible. How much will he costs?
MFG
beumont schrieb:How much will he costs?