darf ich vorstellen: Die ZTR Arch EX! die neue für AM mit 21mm und knapp über 400gr

Die Kraft mit der der Reifen die Felgenflanken auseinanderzieht hängt bei konstantem Druck von der Breite des Reifens ab. Das ganze Verhält sich Linear, daher ist die Belastung für die Felge die Selbe, wenn die Breite des Reifens halbiert wird, dafür der Druck verdoppelt wird.
NoTubes formuliert das nur anders / simpler.
 
Hab nochwas gefunden:
http://www.notubes.com/Road-Tires-C56.aspx

Road Tubeless tires from Hutchinson can be used with standard tubes or in conjunction with Stan's Tire Sealant. Road Tubeless tires are compatible with tubeless, tubeless ready or converted standard rims (see Road Tubeless Bundles) for more details.

Hutchinson Road Tubeless Pressure Recommendations
< 60 kg / 130 lb = 5,5 bars / 80 psi
65 - 75 kg / 140 - 165 lb = 6 - 7 bars / 87 - 101 psi
> 80 kg / 185 lb = 7,5 bars - 8 bars / 108-116 psi

Note: Stan's NoTubes and some or our customers have experimented with lower tire pressures and found longer life, better ride, and less cuts in the tire, all without sacrificing speed. Feel free to test these results. A good starting point is 10 psi less than above recommendations.
 
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