M-Pire - Ion St Gallerie

Thank you for the info, my frame is from 2008. Has the geometry / travel changed to the current 2011 frame?

Many thanks.


Your right with the connection between bb height and head angle. The standard head angle is 64.5°. You can also find the whole geometry data here. Unfortunately there is no information about the head angel as a function of the shock position...
https://spreadsheets.google.com/pub?key=0AoGexXROOxG2dGtSVjVGVGpLc3RsOHgtZU9xazA4dHc&authkey=CLm4iaYK&hl=de&single=true&gid=32&output=html

Linkage ratio:
https://spreadsheets.google.com/pub...Joc19BUmc&hl=de&single=true&gid=6&output=html

Linkage characteristics:
https://spreadsheets.google.com/pub...Joc19BUmc&hl=de&single=true&gid=4&output=html

Hope that helps...
 
The position in at the bottom gives you 197 mm travel at the rearwheel. The position at the top gives you 217 mm. The positions at the front are for diffent head angels and also bb heights...

Hey,
jau, bin da sicher. Schau mal ins Techsheet (erster Link oben). Hier ein Auszug:

Federwege am Hinterbau / rear suspension travel / M

Loch oben / top hole 197 mm

Loch unten / lowest hole 217 mm

Junger, Du widersprichst Dir da selbst... richtig ist Dein Verweis auf's TechSheet, obere Position = 197mm, untere Position = 217mm.

@RPM
Tuse Dohnfisch got it screwed up. Top position at the lever gives you 197mm and a stiff set up, lower position at the lever gives you a more "plush" feeling and 217mm.

As for the spring: at 100kg rider weight incl. armour I am using a 550lbs spring (CCDB). I used to ride on an MP tuned Fox DHX, using a 650lbs spring (always riding the 197mm set up, top hole ;) ) So your truth should be somewhere between those... a lighter spring of course makes a plush ride but tends to bottom out too fast, especially if you are going fast. The question is whether the Vivid's compression damping can handle a lighter spring or not... :ka: The CCDB can.
 
Zuletzt bearbeitet:
Would agree with the spring rate dangerousD gave. I am running a 550lbs spring in my ION (having a CCDB), set up to max travel, weight is about 95kg ready to ride. Works fine!

Cheers
 
weiß eigentlich irgendjemand, wie es sich mit der geometrie bei den 2010er und 2011er modellen verhält? dem 2010er tech sheet traue ich nämlich nicht. das tech sheet war 2009 und 2010 gleich, allerdings haben die 2010er modelle ein 114mm langes steuerrohr, nicht 125mm wie im angeblichen 2010er tech sheet -> von 2009 auf 2010 gab es folglich eine änderung. wurde von 2010 auf 2011 nochmal etwas geändert?
was mich konkret interessieren würde ist der lw beim 2010er modell (114mm 1 1/8" steuerrohr) mit 2010er boxxer so tief wie geht für die normale schlittenposition und um eins verschoben richtung flacher... ich messe in der flachen position aus photos etwas unter 64°, hab allerdings kein gefühl dafür, wie genau die methode ist...
 
Measured the travel and bottom hole gives most travel.
I think the spring is good. Firm @ 197mm and super plush @ 217mm.
Thanks.
 
Die Mutter aller Schlachten!!

IMG_1321.JPG


Grüsse vom BikeBauer!!
 
Endlich mal gefahren nach neunmonatiger Verletzungspause:




Rahmen: Nicolai ION ST 2011 (Size: M)
Gabel: Boxxer Team 2010
Dämpfer: Fox DHX 4.0 2009
Bremsen: Avid Code 2009
Kurbel: Truvativ Hussefelt 1.1 DH, 170 mm
Kettenblatt: e.thirteen Guidering 36 z
Kettenführung: e.thirteen LG1+
Pedale: Wellgo MG1
Innenlager: Truvativ Howitzer
Felgen: Mavic EX721
Naben: Hope Pro II
Reifen: Maxxis HighRoller 2.5, Maxxis Swampthing 2.5
Schaltwerk: SRAM X-9 short
Schalthebel: SRAM X-9 Trigger
Kassette: Shimano CS-HG 80, 11-28
Sattel: NC-17 CC Ti
Sattelstütze: Truvativ Holzfeller
Sattelklemme: Tune "Der Würger"
Vorbau: Straitline Ultra 28 mm
Steuersatz: Acros AH-07
Lenker: Funn Fatboy 750mm
Griffe: NC-17 Take Control

17.8 kg
 
Mein ION dann auch mal wieder:


Bild ist mit einem Handy aufgenommen und dann noch runter skaliert, deshalb die etwas miserable Qualität.
Kette fehlt gerade, weil das Schaltwerk hinüber ist und ich auf Ersatz warte.
 
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