MET Parachute MCR

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Hallo zusammen,

jetzt habe ich den Helm schon eine Weile im Einsatz und ich kann ihn nur weiterempfehlen.
Sitzt gut,ist gut belüftet und bei einem heftigen Sturz auf den Kopf, hat er mir sehr gute Dienste geleistet.
In diesem Zuge habe ich unfreiwillig den Crash Replacement Service von MET in Anspruch genommen und bin mit der Abwicklung sehr zufrieden.

Nun kommt aber ein riesen Manko bei dem Teil.
Ich habe keinen Plan wie man hier eine GoPro montieren soll.
Seitlich finde ich keine gute Alternative.
Das Visier ist für eine freie Sicht einfach viel zu lang.
Hat eventuell jemand eine Lösung für das Problem oder kann eine Halterung für den Helm empfehlen?

VG
 
Zuletzt bearbeitet:

METhelmets

MET Helmets Support-Team
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Hallo zusammen,
jetzt habe ich den Helm schon eine Weile im Einsatz und ich kann ihn nur weiterempfehlen.
Sitzt gut, ist gut belüftet und bei einem heftigen Sturz auf den Kopf, hat er mir sehr gute Dienste geleistet.
In diesem Zuge habe ich unfreiwillig den Crash Replacement Service von MET in Anspruch genommen und bin mit der Abwicklung sehr zufrieden.

Danke für Dein Feedback.
Kundenzufriedenheit ist uns immer wichtig. ?


Ich habe keinen Plan wie man hier eine GoPro montieren soll.
Seitlich finde ich keine gute Alternative.
Das Visier ist für eine freie Sicht einfach viel zu lang.
Hat eventuell jemand eine Lösung für das Problem oder kann eine Halterung für den Helm empfehlen?

Ich hatte ein ähnliches "Problem" anfänglich. Es verhält sich ähnlich wie beim Roam, bei dem das Visier auch sehr hoch gestellt werden kann, damit man dort die Goggle (oder eine Action CAM) unterbringen kann.

Bildschirmfoto_2020-07-08_um_11_30_57.jpg


Zunächst hatte ich es mit dem kurzen Halter (siehe Bild, gelb markiert) versucht, aber habe damit auch keinen adäquaten Kamerawinkel hinbekommen. Hingegen mit der längeren Version war dies möglich. ?

Dafür musst Du mit dem Halter entweder von oben halb über die mittig befindliche Lüftungsöffnung gehen oder direkt darüber (also "drauf"). Bei mir hält so der Halter adäquat und der Winkel passt.

LG, Niels
 

METhelmets

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Ja, wie oben beschrieben. Mit langem "Adapter" (auch wie oben beschrieben) solltest die Kameraperspektive korrekt hinbekommen.
 

DickesB

Shape Baby Shape
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Hi MET Team, seit einiger Zeit suche ich nach einem MET Parachute MCR in matt schwarz / rot. Gestern habe ich die neuen Designs auf der Homepage gesehen. Sehr schick. auch das blau ist geil. Aber warum sind keine in M verfügbar? Wann werden M Helme verfügbar sein?
Warum gibt es auf der Homepage die neuen Designs zu bestellen, aber kein Oblinehändler hat diese gelistet?
Fragen über Fragen. Wie ihr lest will ich ihn echt haben und zwar nicht erst im Frühjahr...:)
 

METhelmets

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Hi MET Team, seit einiger Zeit suche ich nach einem MET Parachute MCR in matt schwarz / rot. Gestern habe ich die neuen Designs auf der Homepage gesehen. Sehr schick. auch das blau ist geil. Aber warum sind keine in M verfügbar? Wann werden M Helme verfügbar sein?
Warum gibt es auf der Homepage die neuen Designs zu bestellen, aber kein Oblinehändler hat diese gelistet?
Fragen über Fragen. Wie ihr lest will ich ihn echt haben und zwar nicht erst im Frühjahr...:)

Hey @DickesB , Du meinst auf der MET Webseite im Shop nicht in M verfügbar?
Darauf haben wir als Distri für Deutschland.

Nur damit ich richtig recherchiere...Du meinst diesen hier richtig?

Bildschirmfoto 2020-10-26 um 12.32.03.jpg



Warum genau diese Größe derzeit (noch) nicht lieferbar ist, kann ich nicht sagen.
Was ich aber sagen kann, ist das wir in Deutschland dieses Modell nicht im Programm haben. Also könntest Du es nur über den Global Webshop beziehen.

In punkto Lieferbarkeit und Preis müsste ich in Italien nachhaken. Insofern Interesse besteht, gib mir Bescheid, dann versuche ich die Infos in Erfahrung zu bringen.

LG, Niels
 
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I have this helmet for three months now ....
very good ventilation
but maybe the oute shell its very soft
I past under one tree in foot and helmet stuck in one branch and make a good scratch and the outside plastic crack it a little bit its very soft ...
the helmet its ok Because its isnt a crash ... but its too annoying for 350euros helmet scratched to Easily ...
my gopro hero 7 has a room under the hood: D

135306058_198305455330597_2828158164644676853_n.jpg
136042819_1074570756342743_5373945289689795311_n.jpg


gopro mount
135467053_763405601048430_803204527869785660_n.jpg
 

METhelmets

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Hey @Darksoul ,

very good ventilation
Thanks therefore.
That was one of our most important goals we wanted to realize. In order to get a helmet that has a perfect ventilation – similar to our half-shell helmets like the Roam or the Terranova for example.

but maybe the oute shell its very soft
I past under one tree in foot and helmet stuck in one branch and make a good scratch and the outside plastic crack it a little bit its very soft ...
That's not what it is. You have to keep two things in mind:

– First one is about the possibility of adequately absorbing the kinetic forces without exposing the rider's head to any risk of injury, i.e. the helmet must be able to absorb and dissipate the force acting on the helmet.

That's why you think the shell is "very or too soft".

– Second thing is about the branch and the situation that's lead to the damage shown above. Wood is a strong and sometimes hard material and regarding the length and thickness of that branch (which isn't shown here) it could have an enormous leveraging effect to the helmets outer shell. That's a second – and non less logical – reason why the shell got that deformed.

It's especially this picture that shows what kind of high energy the branch has exerted on the helmet at this point. Maybe you didn't noticed that just because of wearing this helmet. Please keep that one in mind as well.

By the way you have the opportunity to change the helmet via crash replacement. I would recommend that here because the inner structure seems to have been damaged.

Thankful that you haven't been injured during that.

Best, Niels
 
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Hey [USER = 315669] @Darksoul [/ USER],


Thanks therefore.
That was one of our most important goals we wanted to realize. In order to get a helmet that has a perfect ventilation - similar to our half-shell helmets like the Roam or the Terranova for example.


That's not what it is. You have to keep two things in mind:

- First one is about the possibility of adequately absorbing the kinetic forces without exposing the rider's head to any risk of injury, ie the helmet must be able to absorb and dissipate the force acting on the helmet.

That's why you think the shell is " very or too soft ".

- Second thing is about the branch and the situation that's lead to the damage shown above. Wood is a strong and sometimes hard material and regarding the length and thickness of that branch (which isn't shown here) it could have an enormous leveraging effect to the helmets outer shell. That's a second - and non less logical - reason why the shell got that deformed.


It's especially this picture that shows what kind of high energy the branch has exerted on the helmet at this point. Maybe you didn't notice that just because of wearing this helmet. Please keep that one in mind as well.

By the way you have the opportunity to change the helmet via crash replacement. I would recommend that here because the inner structure seems to have been damaged.

Thankful that you haven't been injured during that.

Best, Niels
The damage isnt from crash!
I lean under a tree and scratched without out any damage in the
Hey [USER = 315669] @Darksoul [/ USER],


Thanks therefore.
That was one of our most important goals we wanted to realize. In order to get a helmet that has a perfect ventilation - similar to our half-shell helmets like the Roam or the Terranova for example.


That's not what it is. You have to keep two things in mind:

- First one is about the possibility of adequately absorbing the kinetic forces without exposing the rider's head to any risk of injury, ie the helmet must be able to absorb and dissipate the force acting on the helmet.

That's why you think the shell is " very or too soft ".

- Second thing is about the branch and the situation that's lead to the damage shown above. Wood is a strong and sometimes hard material and regarding the length and thickness of that branch (which isn't shown here) it could have an enormous leveraging effect to the helmets outer shell. That's a second - and non less logical - reason why the shell got that deformed.


It's especially this picture that shows what kind of high energy the branch has exerted on the helmet at this point. Maybe you didn't notice that just because of wearing this helmet. Please keep that one in mind as well.

By the way you have the opportunity to change the helmet via crash replacement. I would recommend that here because the inner structure seems to have been damaged.

Thankful that you haven't been injured during that.

Best, Niels
How cost me for changing the helmet?
because I left from Bell for that reason ... I crashed in 2020 January and ask for crash replacement from Bell and cant do it because I live in Greece and they cant send me new helmet in the same price that I purchased .... I have surgery to my arm and 20 days out of all! When I had the money for new helmet I choosed MET!
 

METhelmets

MET Helmets Support-Team
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The damage isnt from crash!
I lean under a tree and scratched without out any damage in the...

Yeah, we have read it, but like I told before. This was a crash – even if you think it wasn't – and the helmet should be replaced in my opinion. There's no other choice I think.


How cost me for changing the helmet?
because I left from Bell for that reason ... I crashed in 2020 January and ask for crash replacement from Bell and cant do it because I live in Greece and they cant send me new helmet in the same price that I purchased .... I have surgery to my arm and 20 days out of all! When I had the money for new helmet I choosed MET!

Like my colleague wrote here... 😉
...there you can find the PDF which needs to be sent as well.


(...)

As the first owner, you can send your MET helmet directly to us for the Crash Replacement Program up to 3 years from the date of purchase and do not have to contact your dealer first. We will then replace it with the identical model or, if it is no longer available, with a model from our current range that comes closest to the returned helmet in terms of shape, price, size, color and decor. We will dispose of the damaged, returned helmet for you.

The costs for the exchange helmet are 50% of the RRP plus 5,50 € handling and shipping costs.

Enclosed you and all others who would like to take advantage of the Crash Replacement Program in the future, the appropriate form that must be filled out and enclosed with the helmet to be exchanged.

(...)
 
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