Upgraden eines Stumpjumper FSR Comp 2012

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26. Mai 2012
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Ort
Oberasbach
Tach die Damen und Herren ;)

Ich besitze ein 2012 Stumpy FSR Comp und hätte jetzt einige Teile die ich ersetzen muss und wollte mal wissen was Ihr so empfehlt gleich zu ändern oder zu erneuern bzw upzugraden.

Das sind die Daten der verbauten Teile:
CHAINKMC X-10, 10-speed, w/ reusable Missing Link, nickel plates
BOTTOM BRACKETSRAM PF30, OS press-in bearing, sealed cartridge
CRANKSETCustom SRAM S-1250, 7050 alloy arms, 10-speed XC Trail double, PF30 spindle, S: 170mm, Others: 175mm
FRONT DERAILLEURSRAM X7, 10-speed, S3 direct mount for DMD, bottom-pull
SHIFT LEVERSSRAM X7, 10-speed, aluminum trigger
CASSETTESRAM PG-1030, 10-speed, 11-36t
CHAINRINGS38/24, w/ alloy guard
REAR DERAILLEURSRAM X9, 10-speed, mid cage
FORKFox Evolution F140 RL, air spring, tapered steerer, LO and reb adj., standard drop-outs, 140mm
REAR SHOCKCustom Fox Triad II with AUTOSAG, custom on-the-fly 3-position compression switch 1) Lock out 2) Open 3) ProPedal, rebound adj., 197x51mm
SADDLEBody Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm width
SEATPOST2014 butted alloy, single bolt setback, 30.9mm, S/M: 350mm, Others: 400mm
STEMSpecialized XC, 3D forged alloy, 4-bolt, 31.8mm clamp, adjustable rise, S: 60mm, M: 75, L:90, XL:105mm
HANDLEBARSSpecialized All-Mountain low-rise, 6061 butted alloy, 720mm wide, 8º backsweep, 6º upsweep, 31.8mm
GRIPSSpecialized lock-on, S/M: Grappler, Others: Grappler XL
FRONT HUBSpecialized Hi Lo disc, laser-etched logo, OS 24 end caps, sealed cartridge bearing, RWS, 32h
REAR HUBSpecialized Hi Lo 142+ disc, laser-etched logo, double-sealed cartridge bearing, 12mm thru-axle, 32h
INNER TUBESUltralight presta valve
SPOKESDT Swiss Industry stainless 2.0 (14g)
RIMSRoval 26, alloy disc, 26mm wide, 32h
FRONT TIRESpecialized Purgatory Control, 120 TPI, 2Bliss ready, aramid bead, dual-compound, 26x2.2""
REAR TIRESpecialized Ground Control, 60 TPI, 2Bliss ready aramid bead, 26x2.1""
FRONT BRAKECustom Avid Elixir 7 SL, hydraulic disc, alloy backed semi-metallic pad, HS-1 rotor S/M:180mm, Others: 200mm
BRAKE LEVERSCustom Avid Elixir 7 SL hydraulic, tool-less reach adj.
REAR BRAKECustom Avid Elixir 7 SL, hydraulic disc, alloy backed semi-metallic pad, HS-1 rotor S/M:160mm, Others: 180mm
PEDALSResin Test Ride Pedals with toe clips, CEN std.
HEADSET1-1/8 and 1-1/2"" Threadless, Campy style upper with 1-1/2"" lower, cartridge bearings
SEAT BINDER34.9mm clamp ID, 7050 hard anodized alloy collar w/ QR, black
FRAMEM5 hydroformed tubing, tapered HT, PF30 BB, ISCG ’05, Command Post routing, 142mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 140mm travel


Geändert hab ich schon:
  • Variosattelstütze
  • DMR V12 Pedale

Aktuell defekt:
  • Kette
  • Kasette

Ich wollte jetzt neue Teile bestellen wie Kette und Kasette, Kette würde ich wieder zu der KMC X10 (keine Zusatzzeichen) greifen und Kasette, wieder eine Sram PG-1030, oder ist die PG-1050/PG-1070 besser, oder nur leichter?

Bremse wurde mir schon die Magura MT5 empfohlen, easy + simple Technik die gut funktioniert und ein gutes Preis/Leistungsverhältniss hat.

Gibt es noch irgendwas was man auf den neuesten Stand bringen sollte?

Mein Fahrprofil ist schwer zu erklären, ich fahr damit in die Arbeit, Touren aber natürlich auch Bergabwärts ;)

Hoffe ich habe keine Daten vergessen
 
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