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Bleeding the Closed 2 disc brake Item number references refer to the diagram of the Pro lever (download separately).
Wear safety glasses.
1. Remove the wheel and brake pads to prevent contamination.
2. If necessary reposition the brake lever so that the lever and master cylinder is horizontal to the
ground.
3. Remove the master cylinder cap (item 23) using a 26mm spanner.
4. Place the closed end of an 8mm spanner over the bleed nipple on the brake caliper. Fit a length
of clear plastic hose (approximately 30cm) onto the bleed nipple and place the free end into an
empty container. The hose should be a snug fit and not fall off, the free end does not need to
be submerged under brake fluid.
5. Fill the master cylinder reservoir with brake fluid.
6. Open the bleed nipple a 1/4 turn. Slowly pull the brake lever to the handle bars and hold. Close
the bleed nipple. Release the lever. Caution, squeezing the lever too fast will cause brake fluid
to squirt out of the master cylinder.
7. Repeat step 6 until no air is seen coming out of the bleed nipple. You will need to keep refilling
the reservoir during this operation. Caution, if bleeding a rear brake be careful not to spill brake
fluid onto the front caliper and disc.
8. Unscrew the reservoir piston from the master cylinder cap. Note that this
is a left hand thread, see Figure 5 .
9. Place a rag around the master cylinder to catch any spillage and fill the
master cylinder to just below the top surface.
10. Place the reservoir piston into the master cylinder and allow the fluid to
overflow. Gently push it down until it rests on the O ring seal and clean
away the excess fluid.
11. Screw the silver adjuster into the piston (note, this is a left hand thread and is part of the master
cylinder cap) until the cap makes contact with the top of the master cylinder. Press gently down
on the cap and thread it clockwise until it is tight then tighten with a 26mm spanner. Screw the
thumbwheel of the adjuster (item 25) anti-clockwise to the limit of its travel.
12. Open the bleed nipple a 1/4 turn to allow the pistons to retract into the caliper. The pistons are
spring loaded and should return on their own but may require manually pressing back. Close
the bleed nipple and remove the plastic hose. Caution, do not over tighten the bleed nipple.
Wipe away any spilt fluid from the caliper and lever.
13. Replace the pads and insert the wheel.
14. Adjust the silver thumbwheel to obtain the desired lever travel.
15. Check the brake for correct function and that there are no any system leaks.
da ich bei allen bike inzwischen auf die C2 umstelle (und teilweise bei ebay halt auch die "alten" Modelle verkauft werden) wird das langsam zur Routine...
Am liebsten is es mir natürlich, wenn mir meine "bessere Häfte" dabei hilft, aber da das Bike auf dem Montageständer eingespannt ist, geht es mit etwas verrenkungen schon...
Die Lage der Bremssattelst ist egal. Der des Bremshebels natürlich nicht.
BTW: Gestern habe ich entdeckt, dass beim Bremshebel für hinten leicht Bremsflüssigkeit austritt. Da kann ich das ja in der Praxis nochmal ausprobieren
hi,
da habe ich doch nomma direkt ne frage..
und zwar hebt sich bei dir auch die einstellschraube am ausgleichsbehälter an , wenn du die bremse anziehst..???
bei mir shcon .. und da ich die bremse zum x.ten mal entlüftet habe und der druck punkt immer noch schwammig ist.. könnte da evtl daran liegen?
mfg
wenn du den silbrigen Deckel zu Verstellung meinst.....da ist innen ein "seegerring" (weiß jetzt nicht wie dieses Teil genau heißt), dass sich gerade dieser Deckel nicht anhebt
Schraub einfach nochmal diese Kappe runter und schau einfach innen mal rein....
jo naja.. meine deckel hat auch schon einiges abbekommen...
obwohl ich gerade erfahren habe das das ganze ding recht teuer sird..
aber son seering einzeln bestellen.. auch übel...
Dein Problem liegt irgendwo zwischen den Teilen mit Nummern 20 bis 25.
Je mehr Du selbst demontieren kannst, desto genauer kannst Du das Problem eingrenzen.
1. Deckel (Nr.23) abschrauben und alles beäugen...
2. Innenteil (Nr.21) inkl. Dichtung (Nr.20) von Hand rausdrehen, gegenhalten an Nr.25, und wieder betrachten... und? schon was enddeckt?
3. Wenn Du über eine Seegeringzange verfügst, Nr.22 entfernen.
Wenn klar ist, was Du ersetzen musst, kannst Du aus der Teileliste die entsprechenden Produktnummern rausschreiben und dann per email beim Importeur und/oder direkt bei HOPE eine Anfrage starten. Ohne persönliche Erfahrung zu haben denke ich, dass Du ohne riesige Kosten das entsprechende Einzelteil kriegst. (Zumindest hier in der Schweiz bin ich Überzeugt, dass Sticha auch Einzelteile verkauft).