R.C.
Release Candidate
- Registriert
- 25. August 2007
- Reaktionspunkte
- 1.979
Es kommt ein neuer Standard: 15x110! Und die ganze Front wird noch viel steiferererer als jemals zuvor! (Es sei denn, man verwendet immer noch dieselben Naben nur mit anderen Adaptern).
Die Reifenfreiheit (etwa fuer '+' Reifen) steigt damit aber auch im Vergleich zur 15x100er Achse.
Die Reifenfreiheit (etwa fuer '+' Reifen) steigt damit aber auch im Vergleich zur 15x100er Achse.
http://www.bikerumor.com/2015/01/02...n-bikes-get-15x110-road-gets-12mm-thru-axles/“15×110 can be taken almost as a parallel to the 148, it’s like Boost Front,” says Mike Gann, Niner’s product manager. “If people are paranoid about wheel deflection and wheel stiffness, it’s going to make a larger format wheel (read: 29ers) feel different. And it seems like it’s really going to be pursued by a good chunk of the industry.”
[...]
Norco’s marketing manager Chris Cook says “15×110 will make stiffer wheels and the see the rider benefit from improved control and handling. This is in consideration to be applied on a new hardtail model. Current spec for full suspension bikes is still 15×100.”