Small Town with a BIG event 2004

First off, sorry for the lack of German (being Canadian does not help) but I promise to make it up to you, OK!

Fresh off the press

If you like Street, DH, Drops, Wallrides, Parties, GERMAN beer... than get ready for next year in Meersburg, Germany :-) cuz it's goning to be BIG!!

We'll be inviting quiet a few riders so keep an eye out on who comes :-)

I've proposed a competition to the town and they loved it!!!

It will be an all out crazy urban Freeride event I guess you'd have to call it. It is alot downhill and there are going to be urban obstacles, dirt jumps, drops, rails, lots of stairs and more...As well will be a very sick DH course through the streets, alley, between an old Castle and much more... :D

If you're in the area drop by, mark your calender ---> September 2004

more coming Soon....:eek:

eeh.... why in september ?? would be better if it takes place in summer, wouldn't it?

(so I can get together some footage for soulride 2 (www.bindestrich.org))

if not, I think I'll still be there - just for fun !!

LET'S RIDE !

cheers
crossie

HeadOverWheels schrieb:
As for it being in the summer, unmoglich :-) Schon zu viele leute in Meersburg

Aber, dieses jahr September wär fast 30 grad :cool:

Was hast du den Cory? Das mit dem deutsch klappt doch wunderbar!! :daumen:

Ich wurde auch schon über das event informiert und werde auch dort sein. Ich stelle mir das ziemlich geil vor inmitten solch einer Kulisse fahren zu können. :i2:

HeadOverWheels schrieb:
mehr infos kommt gleich :daumen:

Ok, a little more than...

There will be a Freeride event but the same weekend is also a DH. The DH will have Pros, men and women and a Hobby class which will be limited.

The Freeride will be Pro and invite only :-) It will be a little too crazy to risk having just anyone ride it ;)

Wann, das zeit ist richtig, euch werde wissen alles....cory

AAAH, wie geil!!!

Ich kenne die Meersburger Innenstadt und kann mir vorstellen wie das aussehen könnte. :daumen:

Meersburg ist in der westlichen Ecke vom Bodensee.

:bier:

Sonntag, 26. September Meersburger Downhill – Bike Event

siehe auch veranstaltungen auf der stadt seite.

Vielleicht sollte da mal einer anrufen und fragen.

Wer mitfahren darf.

taes schrieb:
Sonntag, 26. September Meersburger Downhill – Bike Event

siehe auch veranstaltungen auf der stadt seite.

Vielleicht sollte da mal einer anrufen und fragen.

Wer mitfahren darf.

The Urban Freeride comp will be Pro invitational only

The Urban DH will be Pro Men and Women and Amateur men BUT all with limited numbers. More official information to come VERY soon!!!

Ich werde deutsch schreiben sehr bald!!

who is going to be invited? Do I need to be an international Pro-Freerider for getting an invitation for the FR-competition?
In this spring I organize a freeride-contest too, look at www.flowpage.net or at the rider Mag 01/04.
Harald

nilson schrieb:
who is going to be invited? Do I need to be an international Pro-Freerider for getting an invitation for the FR-competition?
In this spring I organize a freeride-contest too, look at www.flowpage.net or at the rider Mag 01/04.
Harald

As much as I would like it to be open to amateur's and pros it must be restricted as it would never get approved by the town for just anyone to ride the Urban Freeride section.

Your competion sounds really sweet too!! Nice one... I will definatley have to make it there... Cory

kann hier irgend jemand mal die sache in deutsch und verständlich erklären ?

@ gigi (falls frage ernst gemeint)
kurze zusammenfassung:
Headoverwheels hat hier mal ein bissle "werbung" für ein urban-downhill/freeride-event in meersburg (25.09.04-26.09.04) am bodensee gemacht!
Bei diesem tollen rennen, wird allen anschein nach direkt in der stadt die treppen runtergeballert! :eek: goil!

Nun haben sich die letzten paar posts darauf bezogen, wer nun dort starten darf, wieviele starten dürfen!
Wahrscheinlich starten allerdings "nur" professionelle downhillfahrer/innen. Obwohl evtl. auch amateure mal "ran" dürfen!

:bier::bier::bier::bier:
mfG Icke

@ Heidekrautler

meine frage war ernstgemeint , da mein schulenglisch schon 15 jahre her ist.

das wäre bestimmt eine tolle sache , da ich im sommer am bodensee war , und damals schon dachte das Meersburg ein gutes städtchen zum biken ist.

Meersburg, das wohl langweiligste Kaff am Bodensee, aber für Street und City Downhill gibts wohl nichts besseres in der Umgebung. :daumen: :daumen: :daumen:
:bier:

Zurück