Unter 38T ist es sehr wahrscheinlich dass die Kette die Kettenstrebe berührt. Grund dafür ist das Design mit den abgesenkten Kettenstreben und der hohen RReifenfreiheitWie kann man das mit der kleinsten Zähnezahl für die Kurbel verstehen? Warum kann ich da keine 46/30 Kurbel nehmen? Passt das dann mit den Kettenstreben nicht?
Auf jeden Fall ist das die Katze im Sack. 2500 Euro (2500 usd plus Steuer) für einen No-Name Rahmen über den es Null Info gibt? Ich sehe auf der Webseite nicht mal das Gewicht des Rahmens. In der Preisklasse geht das gar nicht, IMHO. Scheinbar haben die auch nur Prototypen auf der Webseite.Irgendwie habe ich den (wohl unberechtigten!) Eindruck, dass man da die Katze im Sack kaufen würde.
Mit Steuer und Zoll kannst Du Dir locker ein OPEN Rahmen kaufen.2500$ statt 3200$ im pre-order bis Ende Mai
Wie hoch ist denn der Steuersatz und Einfuhr aus Russland?Mit Steuer und Zoll kannst Du Dir locker ein OPEN Rahmen kaufen.
Gerade habe ich wieder eine Bestellung aus England bekommen und war wirklich erschrocken, wieviel da noch oben drauf kommt. Das unterschätzt man immer wieder
Die Frage habe ich mir auch gestellt...Ich frage mich auch ob die nicht einfach Rahmen aus China kaufen und ihre Marke draufkleben.
Ich denke mal vergleichbar mit allen anderen Drittstaaten. Grob geschätzt müsste Logistik bei ca 150, Zoll und Mehrwertsteuer bei ca 700 liegen.Wie hoch ist denn der Steuersatz und Einfuhr aus Russland?
Was mich halt stutzig macht ist, dass die nicht mal ne 'About' Info auf der Seite haben. Wenn ich selbst Rahmen fertigen oder zumindest entwickeln würde, dann würde ich das zumindest mal erwähnen. Die Seite sieht halt aus nach: Guck mal, bunte Farben und kannst dicke Reifen draufziehen... wie Carbonda nur 4-5 mal teurer und ohne Erfahrungsberichte. Vielleicht sehe ich das zu kritisch, aber das ganze sieht irgendwie unprofessionell aus. Und wieso keine Angabe zum Gewicht des Rahmens?Die Frage habe ich mir auch gestellt...
Ist auf jeden Fall eher semi professionell aufgezogen.Was mich halt stutzig macht ist, dass die nicht mal ne 'About' Info auf der Seite haben. Wenn ich selbst Rahmen fertigen oder zumindest entwickeln würde, dann würde ich das zumindest mal erwähnen. Die Seite sieht halt aus nach: Guck mal, bunte Farben und kannst dicke Reifen draufziehen... wie Carbonda nur 4-5 mal teurer und ohne Erfahrungsberichte. Vielleicht sehe ich das zu kritisch, aber das ganze sieht irgendwie unprofessionell aus. Und wieso keine Angabe zum Gewicht des Rahmens?
Carbon, Stahl oder Titan?Hmm. Ich muss ehrlich sagen: wenn mich irgendwann mal der Leichtsinn überkommt, 3000€ für einen Rahmen auszugeben, dann wird es weder Open noch Syre, sondern dann lasse ich bauen. Irgendwann.
Naja, für Carbon auf Mass machen lassen werden wohl 3000 nicht ausreichen. Braucht ja eine Form.Carbon, Stahl oder Titan?
Carbon, Stahl oder Titan?
thanks again for taking your time to explain things here!Hello everybody!
- The photo shows the prototype. It has all the wiring going into the frame through the stem. The cables enter where the handlebar is attached to the stem. Next, the wiring goes along the steering column of the fork through the headset bearings into the frame. Yes, this was our prototype: we wanted to make a complete clean look, but then we realized that everyone was interested in being able to put their own takeaway. We decided to temporarily abandon the production of our own stem - we do not have enough time for this. Therefore, now the internal routing is realized through the cap of the headset, as shown in the photo.
- We still have not specified the weight of the frame, as we are still testing options for laying up carbon and kevlar. All the frames that we already made have different weights. We don't want to announce incorrect data in advance.
- Yes, objectively, we are a no-name or a cat in a poke. But all the well-known companies started with this. We are here to win your trust. There's no other way to start. We ourselves already want to give our first production bike to the opinion leader for review as soon as possible, so that we get an honest, authoritative third-person review.
- We understand that the EU is a bit of a closed territory for goods from outside. We are ready to consider all delivery options to reduce tax charges. Do you know any life hacks to reduce the cost?
- As for the cost of the frame itself. 2500 dollars is equal to 2095 euros. If the tax is 19% , then it is about 400 euros. In total, together with the delivery, you get 2595 euros. In our opinion, this is one of the best offers on the market for carbon gravel.
- We believe that Open makes very good frames, despite making them in Taiwan. But we decided for ourselves that we want to control every stage of production, so the full cycle of our production is located in St. Petersburg. We have a full production cycle - we prepare, then manufacture, also paint, assemble and prepare frames for shipment in one place. This is a very important point for us, so I can assure you that we are not China.
- The website was created a year ago.All photos from the site were taken using a bypass technology. But now we have established our own production. A little later, we will update the site and you can see that we do everything by ourselves and this is not China with a sticker.
Thank you for your questions, I hope you were interested
Yes, this is true, everyone has to start at some point. And it is hard to convince people from your product.Hello everybody!
- The photo shows the prototype. It has all the wiring going into the frame through the stem. The cables enter where the handlebar is attached to the stem. Next, the wiring goes along the steering column of the fork through the headset bearings into the frame. Yes, this was our prototype: we wanted to make a complete clean look, but then we realized that everyone was interested in being able to put their own takeaway. We decided to temporarily abandon the production of our own stem - we do not have enough time for this. Therefore, now the internal routing is realized through the cap of the headset, as shown in the photo.
- We still have not specified the weight of the frame, as we are still testing options for laying up carbon and kevlar. All the frames that we already made have different weights. We don't want to announce incorrect data in advance.
- Yes, objectively, we are a no-name or a cat in a poke. But all the well-known companies started with this. We are here to win your trust. There's no other way to start. We ourselves already want to give our first production bike to the opinion leader for review as soon as possible, so that we get an honest, authoritative third-person review.
- We understand that the EU is a bit of a closed territory for goods from outside. We are ready to consider all delivery options to reduce tax charges. Do you know any life hacks to reduce the cost?
- As for the cost of the frame itself. 2500 dollars is equal to 2095 euros. If the tax is 19% , then it is about 400 euros. In total, together with the delivery, you get 2595 euros. In our opinion, this is one of the best offers on the market for carbon gravel.
- We believe that Open makes very good frames, despite making them in Taiwan. But we decided for ourselves that we want to control every stage of production, so the full cycle of our production is located in St. Petersburg. We have a full production cycle - we prepare, then manufacture, also paint, assemble and prepare frames for shipment in one place. This is a very important point for us, so I can assure you that we are not China.
- The website was created a year ago.All photos from the site were taken using a bypass technology. But now we have established our own production. A little later, we will update the site and you can see that we do everything by ourselves and this is not China with a sticker.
Thank you for your questions, I hope you were interested
Yes, objectively, we are a no-name or a cat in a poke. But all the well-known companies started with this. We are here to win your trust. There's no other way to start. We ourselves already want to give our first production bike to the opinion leader for review as soon as possible, so that we get an honest, authoritative third-person review.
We understand that the EU is a bit of a closed territory for goods from outside. We are ready to consider all delivery options to reduce tax charges. Do you know any life hacks to reduce the cost?
Hey Syre, a couple of points I'd like to comment on:As for the cost of the frame itself. 2500 dollars is equal to 2095 euros. If the tax is 19% , then it is about 400 euros. In total, together with the delivery, you get 2595 euros. In our opinion, this is one of the best offers on the market for carbon gravel.
Ich bin gespannt. Auf Insta habe ich gesehen, dass sie nun die ersten Rahmen im Dezember versenden wollen und der Vorverkaufspreis bei USD 2.500 liegt. Inklusive Zoll, Versand und Steuer liegt der Rahmen bei ca. EUR 2.700. Für mich persönlich ist das zu teuer, um es für einen Newcomer Rahmen zu zahlen. Die Infos zum Rahmen, Herstellung usw sind dünn, für meinen Geschmack zu dünn, um den Preis zu rechtfertigen.Hey Leute, hier ist es ja ganz schön ruhig geworden. März ist ganz schön lange her.
Ich wollte mich nur mal zu Wort melden, dass ich seit dem mit SYRE Kontakt halte. Immer wieder kam es zu verschiebungen des Release Datums. Grund dafür sind die unaufhörlichen Tests, welche täglich von SYRE Team durchgeführt werden. Bisher wurden ne ganze Menge Rahmen zerstört, um das 100% richtige Setup/Layup zu finden, was keine Wünsche des SYRE Teams offen lässt. Täglich werden Dinge optimiert und nächsten Tag aufs neue getestet.
Verfolgt einfach den Instagram Kanal, da gibt es ab und an ein paar Schmankerl zu sehen
https://instagram.com/ridesyre?utm_medium=copy_link
Der neue Release wurde auf Oktober verschoben. Drücken wir dem russischen Team die Daumen dass sie es schaffen!