Verkaufe Seat clamp for MTB Rocky Mountain 1993–1996 30mm and 31,8 mm

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Hi. After breaking my RM Altitude 1995 seat clamp, and due to my engineering background, I started to think in producing an spare unit because I couldn't find a single unit.There is a Thread about the design period. I did FEA analysis, and this design and the use of 6061T6 aluminium instead of forged/casted one will increase a lot the strenght) , but I wanted to made identical to the original as many of you prefer so.
Because one or two were too expensive, and after seeing that could be an item demanded in retrobike world, I decided to take the risk and order a batch of 20 units of ID30.0 and after seing the people ask for 31.8, I also ordered 20 units of ID 31.8mm. I put in "risk" my money but It seemed interesting to me and anyway Retrobike hobby always cost money ( every week I buy something!).

So I can offer the clamps in the forum for:

25 € for the clamp + shipping from Barcelona (Catalonia). I'll try to use cheap shipping but I don't know If I can send it as a letter. Obviously, cost of shipping is the same for one or for 20 so If somebody thinks he can receive and then distribute ( UK, CAN, USA), please ask. I'm open to suggestions to help.

Available in Gold, Black, Red, and Silver, all anodised. I checked the RM bikes that used it and they cover all bikes produced in 1993-1996 with tilted seat tube.
Included M6x20 Titanium Grade bolt as suggested by the forum.

Shiping insured and tracked:
UE: 15 €
Canada/Usa/Overseas: 25 €

Under your own risk, I can send by certified letter for 7,5 to 10 € depending on destination. But my option is tracked/insuded.
 

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Re: Seat clamp for MTB Rocky Mountain 1993–1996 30mm and 31,8 mm
Auf die Details kommt es an ;-)
Evtl. mal nach den "Verbesserungen" fragen, dann kann jede/r für sich bewerten, ob es was ist.
 
Zuletzt bearbeitet:
Sorry. I did some error with automatic translation in Firefox. Now in English. Im sorry but my "deutsch" is not "gut".
 
Improvements:
  • CNC 6061T6 contruction instead of casted.
  • Thinner wall to allow more flexion with less tension in the ring.
  • Higher wall to compensate the reduction in thickness ( 15 to 18mm).
  • Bolt 1 mm uncentered , to have better bracing surface.
  • Ti bolt M6x20mm
  • It exist. Original ones are crazy expensives or inexisting.
 
Free bumb from a satisfied customer 😁

Ich habe für mein 95er Equipe zwei dieser Dattelklemmen von @fatboy1974 gekauft, da meine Orginalklemme in Rot völlig ausgeblichen ist.
Die Abwicklung war problemlos und eine und eine schwarze Klemme war innerhalb einer Woche gut verpackt bei mir. Sie passen hervorragend, sind hochwertig verarbeitet und sehen super aus:

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Tja, statt 15 nun 18mm, 20 % machen da schon einen, vor allem optischen Unterschied bei einem filigranen Stahlrahmen. Die Kante oben hat technischen und optischen Nutzen. Klar, besser als keine schräge Schelle. Bei einem Equipe evtl. auch zu verschmerzen, am Altitude oder Tibolt schon fraglich. Ich würde das nicht machen. Ein Freund hatte mal Originale nachmachen lassen, die waren perfekt und nicht teurer, als diese hier. Muss man halt wen haben, der so etwas kann und macht. Die Oberflächenoptik ist auch nicht so toll.
 
So sind die Ansprüche unterschiedlich. Mir ging es nie um unbedingte Originalität. Die hier gelieferten sind hübsch, ohne besondere Beziehungen verfügbar und technisch besser als das Original. Das Finish könnte sicher noch besser sein, es bleibt aber eine Sattelstützen-Klemme und ist keine Grand Seiko.
Als Aternative zu einer ausgeblichenen, verzogenen 100$ Original-Klemme aus billigstem Alu-Guss absolut in Ordnung.
Ob Altitude oder Equipe spielt für diese Überlegung eigentlich keine Rolle.
 
Technisch sind die nicht besser als das Original (nur weil der Produzent das hier behauptet), wenn z.B. die Kante oben nicht dran ist. Die TItanschraube kann man in jede Klemme reinschrauben (wenn das technisch besser sein soll?!) Man muss für ein Original nicht 100 USD bezahlen, nur weil der bei Ebay.us das fordert.

Eben, ein Equipe bleibt eben auch nur ein Equipe. Meine sind übrigens keine "billigen Alu-Guss-Teile".

PS: ich fahre auch ein Equipe, seit 32 Jahren
 
"...erscheint auch langlebiger." - ja, dann sprechen wir uns in 30 Jahren wieder
"..klemmen gleichmäßig ohne sich zu verziehen und sind aus einem besseren Material" - einfach eine passende Sattelstütze nehmen und aus welchem Material ist den die Originalklemme?

Aber lass gut sein, Du bist gänzlich von dem Teil überzeugt, das ist doch für Dich ganz prima.
 
Free bumb from a satisfied customer 😁

Ich habe für mein 95er Equipe zwei dieser Dattelklemmen von @fatboy1974 gekauft, da meine Orginalklemme in Rot völlig ausgeblichen ist.
Die Abwicklung war problemlos und eine und eine schwarze Klemme war innerhalb einer Woche gut verpackt bei mir. Sie passen hervorragend, sind hochwertig verarbeitet und sehen super aus:
Thank You @straylight23. Sorry but I don't understand german. Im sorry.
One consideration. I see in your pic once assembled, that it's not completely inserted, and in another pic it seems not well aligned beecause of this. There is an small "dent" that marks the limit. You should introduce until this point in order to work as expected. Only around 1 mm of clamp should surpass the ST edge end.
Bracing is a lot better with this insertion.
I understand that people prefers the originl, but I bought a NOS Altitude 1995 with a original new clamp. Ut was almost impossible to keep the seatpost fixed, and I had to tight it a lot. After 2 days, it broke suddently. It was very thick and it doesn't allow flexion enough to brace the seat tube.
And it's higher to improve the bracing.
Maybe it's not better than original ( who knows). I'm very happy with my design, and I sold around 20 with no complains. Maybe it's soon to say it's a good design, but it was impossible to find it anywhere for me.
I received feedback from a canadian customer who knows an old tehnical manager in Rocky Mountain. They recognised that the CNC ones ( the original) performed a lot better than the casted ones ( The one I broke). Mine is better than casted ones. Compared to CNC maybe not. But I can't afford a 5 axes maxining for 20 units, so I did a redesign to make it possible, and solve my problem.

I'm happy if I can help somebody with this clamp.

Viele danke.

Happy trails.


 
Wer diese Klemmen von den alten Rockys kennt und benutzt hat, wundert sich nicht, warum Rocky Mountain zum geraden Sitzrohrabschluss gekommen ist.

Einem meiner beiden Rocky Mountain Blizzard Rahmen, der zugegebenermaßen in relativ schlechtem Zustand ist, habe ich selbst einen geraden Sitzrohrabschluss verschafft.
 
Um @fatboy1974 hier nicht Unrecht zu tun. Die Klemme ist bei meinen Bildern noch nicht korrekt installiert… sie geht noch weiter runter - und sie hat durchaus eine kleine Nase, die sie vor dem „herunterrutschen“ abhält.

IMG_4282.jpeg

"...erscheint auch langlebiger." - ja, dann sprechen wir uns in 30 Jahren wieder
Das bleibt natürlich abzuwarten.
"..klemmen gleichmäßig ohne sich zu verziehen und sind aus einem besseren Material" - einfach eine passende Sattelstütze nehmen und aus welchem Material ist den die
Ohne das hier noch unnötig verlängern zu wollen:

Das Material der Klemme meine 95er Equipe ist billiger Aluguss. In dem Thread bei Retrobikes, bei dem es um die Entwicklung dieser Repro-Klemme ging, wurde festgestellt, dass es wohl verschiedene Versionen gab. Zumindest wurde gesagt, dass die 93er Klemme noch gefräst war, eine spätere dann gegossen. Ich kenne nur die spätere Variante und die ist alles andere als hochwertig.
 
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