Der Rahmen auf dem Foto ist ein Prototyp, den Carlo Diekmann zur Zeit für uns testet. Es ist noch nicht seriennah, also nicht zu viele Schlüsse daraus ziehen. Einen Prototypen, der schon etwas dichter an der Serie ist, hat Elmar letztes Wochenende zu testen bekommen. Hier der aktuelle Stand:
Helius AFR prototype:
head angle: 66,9°
seat angle: 73° (virtual, Helius ST seat tube design)
BB height: +21 mm over wheel axle
top tube at size M: 588 mm (virtual, Helius ST seat tube design)
FD possible with travel reduction
weight: 3,4 kg size M without shock
chain stay length: 433 mm
best for forks 665 mm / 180 mm travel
rear travel: 160 to 190 mm
always with Hammerschmidt adapter
free rear axle option: Rohloff OEM - QR10 - 12 mm thru-bolt or Maxle
1 1/8 steerer regular: surcharge options: 1.5 - cone head
seat post diameter at all sizes: 30,9 mm
low top tube und gussets design (like Helius AM)
3 shock positions at the lever
non adjustable fore shock mount
Viele Grüße, Falco
Helius AFR prototype:
head angle: 66,9°
seat angle: 73° (virtual, Helius ST seat tube design)
BB height: +21 mm over wheel axle
top tube at size M: 588 mm (virtual, Helius ST seat tube design)
FD possible with travel reduction
weight: 3,4 kg size M without shock
chain stay length: 433 mm
best for forks 665 mm / 180 mm travel
rear travel: 160 to 190 mm
always with Hammerschmidt adapter
free rear axle option: Rohloff OEM - QR10 - 12 mm thru-bolt or Maxle
1 1/8 steerer regular: surcharge options: 1.5 - cone head
seat post diameter at all sizes: 30,9 mm
low top tube und gussets design (like Helius AM)
3 shock positions at the lever
non adjustable fore shock mount
Viele Grüße, Falco
Zuletzt bearbeitet:

Den Vivid gibts doch auch in 200
falcos signatur ist sehr geil. 






