...Bild bei ascena ausgeliehen, ich hoffe das ist in Ordnung.
Solange es nur das Bild ist ...

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AerMet 100
AerMet 100 is a promising material that's been raising eyebrows in the bike industry lately. This new ferrous alloy (steel) was patented in 1992 by Ray Hemphill and Dave Wert of the Carpenter Technology Corporation, and there are now several framebuilders fiddling around with this alloy.
Check out AerMet 100's amazing numbers. The density, at 0.285 pounds per cubic inch, is virtually identical to cro-moly steel. Indeed, if you look at the make-up of AerMet, there's a large percentage of nickel and cobalt, which have slightly higher density than iron. Where this material really blows away the other weldable steel alloys (and all other bicycle fabricating materials) is in strength, though. Our December 13, 1993 VeloNews tubing test included samples provided by Carpenter and showed that AerMet 100 had a yield strength more than 261 KSI, and ultimate strength over 300 KSI. Humm baby!
Combine that with good elongation - the same test revealed 10 percent elongation - and a modulus typical of steels at 28 MSI. Carpenter claims that "the alloy is designed for components requiring high strength, high fracture-toughness, and exceptional resistance to stress corrosion cracking and fatigue."
So what's wrong with this picture? Nothing is wrong, but there are a few hurdles. As you can imagine, AerMet is expensive, but still only about a half to two-thirds the price of titanium. It's not available tapered or butted (not yet anyway - both of those processes are currently being worked on). So far, the manufacturer has been successful in swaging stays, and these should be commercially available soon. In the meantime, you can weld or braze AerMet to 4130 cro-moly - so tapered stays, braze-ons, dropouts, and all of the usual accouterments can be added easily.
On the negative side, I'll make the same claim that I made for steel: AerMet 100 is density challenged. Even so, extremely light frames can be made with this material and have sufficient strength. The biggest obstacle I can see is the old buckling problem, the beer-can effect. To get those frame weights down to the two-pound area, which I consider the next weight milestone in frame fabrication, it's going to take some work. On the other hand, it looks like it will be easy to build an extremely durable three-pound frame. Several framebuilders - including Kellogg, Davidson, Curve and Arrow - are already producing AerMet 100 frames.
Hmmm, AeRmet höre ich zum ersten mal...klingt aber interessant. Warum hat sich das nicht etabliert als Rahmenmaterial....wurde das verhindert, als Aluminium sich durchgesetzt hat.....ist es zu aufwendig in der Verarbeitung und nachbehandlung?....
interessiert wahrscheinlich niemanden, aber er hieß schon immer Dan-Yot. Ist schön, jemanden im einem Thread zu demontieren, ohne das er sich wehren kann! Großes Kino
Ich war bei ihm im Laden und habe ihm ins Gesicht gesagt, daß der beim Rahmen Mist gebaut hat, er hatte also die Möglichkeit sich zu wehren. Das bestand nur darin, das Offensichtliche zu leugnen, sich aufzuregen und wie eine Diva zu zicken. Steht doch alles oben. Hast du eigentlich den ganzen Text gelesen???
Er hat mir noch nie seinen Ausweis gezeigt, er hat sich mir 1995 persönlich als DANNY vorgestellt! Dabei blieb es dann, bis ihm durch seine neue asiatische Frau scheinbar seine halb-asiatische Abstammung wieder eingefallen ist und plötzlich Dan-Yot genannt werden wollte.
Erst informieren, dann angreifen!
Mir ging es ausschließlich darum, das ich es unmöglich finde, jemanden öffentlich auseinander zu nehmen, ohne dass er es weiß und sich dementsprechend nicht dazu äussern kann.
Vor allem, wenn das ganze dann auch noch an einer vermeintlich Namensänderung auf gehangen wird.
Wenn du seine Arbeit schlecht findest...
Nur mit der Äußerung " Ach, Danny darf man nicht ganz so ernst nehmen, der kompensiert seine geringe Körpergröße" einzuleiten, finde ich mehr als unpassend. Das macht ihn lächerlich und ich finde, das geht entschieden zu weit. So möchtest wohl niemand behandelt werden.
Oops, wassn hierlos, Kindas nicht hauen, lieber schöne Nevils und Sycips zeigen!!!!
Gruß euer chowi
interessiert wahrscheinlich niemanden, aber er hieß schon immer Dan-Yot. Ist schön, jemanden im einem Thread zu demontieren, ohne das er sich wehren kann! Großes Kino
das ist über 5 Jahre her
Die Hinterbauten sind dafür sehr kurz. War eine "Spezialität" von Nevil.Gute Streckbank,da ist ein Brodie ein Dirtbike gegen.