Bei Boost braucht es keine hellseherischen Fähigekeiten, das wird so kommen, wie Post-Mount Bremsbefestigungen oder Steckachsen gekommen sind. Auch die ganzen Akteuere (insbesondere die Komponentenhersteller) positionieren sich entsprechend. Und die haben so etwas Erfahrung, was kommt und was nicht, müssen ja die Produktionskapazitäten entsprechen im Vorraus einplanen. D.h. die wissen schon früher, was nächstes Jahr kommt.
Beispiel:
DT Swiss
http://www.pinkbike.com/news/daniel-berger-dt-swiss-interview-2016.html
No. Today at DT we need to offer what we call parallel developments. If you look at the progression with 135mm, 142mm and now 148mm at the back. Now we can see clearly that 135mm is almost gone, but we still sell 135m because there are still frames offered for 135mm. Now they are going to 142mm and coming in parallel is 148mm.
I'm pretty sure that in two years 142mm will be gone and they will go to 148mm.
oder Enve
http://enve.com/journal/what-the-boost/
We love it! Increased wheel stiffness at a tiny weight penalty is always great news for us. We think the boosted rear, standard front will become ubiquitous in all high-end bikes, as you have already seen in the new entrants from Yeti and Santa Cruz. Boost is here to stay… At least until the next standard is developed.
If you’re in the market for a new bike today, make sure that the frame’s rear end is “boosted.” The front end only really needs boost if you want a higher level of front end stiffness, or plan on testing out plus size tires.
usw. Boost wird kommen. Schon alleine deswegen, weil 2016 keiner mehr Bikes kaufen wollte/will. Insbesondere in den USA ist der Markt ziemlich eingebrochen, da niemand "veraltetet" Material kaufen will. Die Bikehersteller müssen 2017 auf Boost umsteigen.
Ich finde es auch irgendwie Schei?3, aber werde mir deswegen auch keinen neuen HT Rahmen dieses Jahr zulegen. Habe aber auch genügend Bikes im Fuhrpark.