Du verwendest einen veralteten Browser. Es ist möglich, dass diese oder andere Websites nicht korrekt angezeigt werden. Du solltest ein Upgrade durchführen oder einen alternativen Browser verwenden.
I would still prefer the CC because of the - IMO - better fork and I guess the XT discs on the LTD5 are 160mm, delivering a rather unimpressive performance, also compared to the Hayes. However, the LTD5 should weigh a bit less.
I own a Cube ltd sl 18 inch. It weights 10,6 kg including shimano 520 pedals.
My former bike was a Trek 8000 (model 2000) with a manitou SX fork.The very best bike a had sofarr! I bought the Cube ltd SL pure for low weight in december 2005. At my first ride after 10 km the lockout stayed locked! After 4 days my cube dealer had the problem fixed. The R7 is a great fork when you use the right pressure aswell at low and high speed. I had this adjustted: A longer stem (13 cm) and saddle stay with a head (Ritchey) switched, because the original bike felt to short for me. (this added 5 cm).
I am also suprised by the great performance in shifting that Sram X9 and triggershift delivers but ergonomics by Shimano are not overruled in my opinion.
The total: low weight and Swalbe's tyre's make the cube ltd sl a great cross county bike! Not a tour bike!
Bin seit 2 wochen besitzer eines cc, mein erstes komplettbike, bisher baute ich meine bikes selbst auf . Als erstes schmiss ich den Sattel runter, jetzt sitze ich auf einem Ur-Flite, die schweren "einsteiger" Eastonparts (Vorbau/Lenker/Sattelstütze) tauschte ich gleich gegen Edleres Material, (Syncros-FRM). Den Nobby Nic VR gegen einen Racing Ralf (wie hinten) getauscht, der Nobby rollt so schwer auf Asphalt. Jetzt ist das Teil fast Perfekt, die Gabel hat mich überrascht, tolles Teil ! Nach ein paar stunden einfahren schluckt sie jedes Steinchen. Einzig die Formula ORO nerven, sie schleifen, auch nach allerlei versuchen durch verstellen des Bremssattels. Soll von einem Anbieter Bremsbeläge mit verbesserten Federn geben die das schleifen verhindern sollen, wer weiß da näheres (name des Anbieters)?