bondibeach
In love with Specialized
Hallo alle zusammen,
habe mir überlegt mein cannondale scalpel zu verkaufen und dafür mein specialized enduro evo zu tunen. Besonderen Augenmerk wollte ich dabei auf Gewichtstuning legen. Man sollte mit dem Bike idealerweise in der Lage sein auch längere Touren zu fahren sowie Endurorennen. Bikepark sollte auch weiterhin möglich sein.
Bike:
Ausstattung:
RAHMEN: M5 aluminum, EVO geometry, fully manipulated frame w/ ORE TT/ DT, tapered HT, PF30 BB, ISCG 05 mount, 142+ dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 180mm travel
DÄMPFER: FOX VAN R, coil spring, rebound adj., 8.75x2.5", S: 450, M: 500, L: 550
GABEL: X-Fusion Vengeance R, coil spring, tapered alloy steerer, reb adj., 20mm thru-axle, 170mm travel
STEUERSATZ: 1-1/8 and 1-1/2" threadless, Campy style upper with 1-1/2" lower, cartridge bearings
VORBAU: Specialized P.Series MTB, forged alloy, 4-bolt, 40mm length, 31.8mm
LENKER: Specialized DH low-rise bar, 6061 alloy, 750mm wide, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 31.8mm
LENKERGRIFFE: Specialized Sip Grip, half-waffle aramid-infused, S/M: Regular, Others: XL thickness
VORDERRADBREMSE: Custom Avid Elixir 3 SL, hydraulic disc, alloy backed organic pads, HS-1 rotor, 200mm
HINTERRADBREMSE: Custom Avid Elixir 3 SL, hydraulic disc, alloy backed organic pads, HS-1 rotor, 180mm
BREMSHEBEL: Avid Elixir 3, hydraulic disc, tool-less reach adj.
UMWERFER: SRAM X7, 10-speed, S3 direct mount for DMD, bottom pull
SCHALTWERK: SRAM X9 Type 2, 10-speed, mid cage
SCHALTHEBEL: SRAM X7, 10-speed, trigger, w/MatchMaker clamp
KASSETTE: SRAM PG-1030, 10-speed, 11-36
KETTE: KMC X10, nickel plate, reusable Missing Link
KURBELGARNITUR: Custom SRAM S-1250, 10-speed AM double, PF30 spindle w/ shift guard, S: 170mm, Others: 175mm
KETTENBLÄTTER: 36/24
INNENLAGER: SRAM PF30, OS press-in bearing, sealed cartridge
PEDALE: Resin Test Ride Pedals with toe clips, CEN std.
FELGEN: P-Disc, 32mm wide, 36h
VORDERRADNABE: Specialized Hi Lo disc, laser-etched logo, sealed cartridge bearing, 15mm thru-axle, 36h
HINTERRADNABE: Specialized Hi Lo disc, 4x-sealed cartridge bearing, 12mm thru-axle, 36h
SPEICHEN: Stainless, 14g
VORDERREIFEN: Specialized Butcher SX, 2Bliss Ready, 60TPI, aramid bead, dual-compound, 26x2.3"
HINTERREIFEN: Specialized Butcher SX, 2Bliss Ready, 60TPI, aramid bead, dual-compound, 26x2.3"
SCHLÄUCHE: Ultralight presta
SATTEL: Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
SATTELSTÜTZE: Specialized 2014 butted alloy, single bolt setback, 30.9mm, S/M: 350mm, Others: 400mm
SATTELSTÜTZKLEMME: 34.9mm clamp, 7050 hard anodized alloy collar w/ QR, black
Tuning was ich bisher vorgesehen habe:
SRAM XX1 oder x01
Rock shox monarch plux rc3
Hope Hoops
weitere Anregungen bitte
habe mir überlegt mein cannondale scalpel zu verkaufen und dafür mein specialized enduro evo zu tunen. Besonderen Augenmerk wollte ich dabei auf Gewichtstuning legen. Man sollte mit dem Bike idealerweise in der Lage sein auch längere Touren zu fahren sowie Endurorennen. Bikepark sollte auch weiterhin möglich sein.
Bike:
Ausstattung:
RAHMEN: M5 aluminum, EVO geometry, fully manipulated frame w/ ORE TT/ DT, tapered HT, PF30 BB, ISCG 05 mount, 142+ dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 180mm travel
DÄMPFER: FOX VAN R, coil spring, rebound adj., 8.75x2.5", S: 450, M: 500, L: 550
GABEL: X-Fusion Vengeance R, coil spring, tapered alloy steerer, reb adj., 20mm thru-axle, 170mm travel
STEUERSATZ: 1-1/8 and 1-1/2" threadless, Campy style upper with 1-1/2" lower, cartridge bearings
VORBAU: Specialized P.Series MTB, forged alloy, 4-bolt, 40mm length, 31.8mm
LENKER: Specialized DH low-rise bar, 6061 alloy, 750mm wide, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 31.8mm
LENKERGRIFFE: Specialized Sip Grip, half-waffle aramid-infused, S/M: Regular, Others: XL thickness
VORDERRADBREMSE: Custom Avid Elixir 3 SL, hydraulic disc, alloy backed organic pads, HS-1 rotor, 200mm
HINTERRADBREMSE: Custom Avid Elixir 3 SL, hydraulic disc, alloy backed organic pads, HS-1 rotor, 180mm
BREMSHEBEL: Avid Elixir 3, hydraulic disc, tool-less reach adj.
UMWERFER: SRAM X7, 10-speed, S3 direct mount for DMD, bottom pull
SCHALTWERK: SRAM X9 Type 2, 10-speed, mid cage
SCHALTHEBEL: SRAM X7, 10-speed, trigger, w/MatchMaker clamp
KASSETTE: SRAM PG-1030, 10-speed, 11-36
KETTE: KMC X10, nickel plate, reusable Missing Link
KURBELGARNITUR: Custom SRAM S-1250, 10-speed AM double, PF30 spindle w/ shift guard, S: 170mm, Others: 175mm
KETTENBLÄTTER: 36/24
INNENLAGER: SRAM PF30, OS press-in bearing, sealed cartridge
PEDALE: Resin Test Ride Pedals with toe clips, CEN std.
FELGEN: P-Disc, 32mm wide, 36h
VORDERRADNABE: Specialized Hi Lo disc, laser-etched logo, sealed cartridge bearing, 15mm thru-axle, 36h
HINTERRADNABE: Specialized Hi Lo disc, 4x-sealed cartridge bearing, 12mm thru-axle, 36h
SPEICHEN: Stainless, 14g
VORDERREIFEN: Specialized Butcher SX, 2Bliss Ready, 60TPI, aramid bead, dual-compound, 26x2.3"
HINTERREIFEN: Specialized Butcher SX, 2Bliss Ready, 60TPI, aramid bead, dual-compound, 26x2.3"
SCHLÄUCHE: Ultralight presta
SATTEL: Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
SATTELSTÜTZE: Specialized 2014 butted alloy, single bolt setback, 30.9mm, S/M: 350mm, Others: 400mm
SATTELSTÜTZKLEMME: 34.9mm clamp, 7050 hard anodized alloy collar w/ QR, black
Tuning was ich bisher vorgesehen habe:
SRAM XX1 oder x01
Rock shox monarch plux rc3
Hope Hoops
weitere Anregungen bitte

Zuletzt bearbeitet: