Hat jemand von Euch schon ein 2005er Stumpjumper FSR 100 Comp gewogen? Ist immer mit so ca. 12.8 kg angegeben und hat im Geschäft 13,6 mit 520er-Pedalen gehabt.
Es muss also eindeutig abspecken. Weiß zufällig jemand, wie schwer die Reifen sind, Sattelstütze, Lenker, Vorbau,... ?
Was würdet Ihr tauschen (sollte finanziell halbwegs im Rahmen bleiben, also eher keine dt swiss 240s-naben und so). ja, leicht und günstig widerspricht sich, ich weiß - sagen wir "so günstig wie möglich"
Oder muss doch ich abspecken??
Wie hoch schätzt Ihr den Unterschied zwischen S und M-Rahmen?
Danke
Ingrid
PS: Wie leicht können eigentlich bei Felgen nur Naben und Speichen getauscht werden? Vermutlich besser, gleich neue Laufräder komplett zu kaufen, oder?
Bikedaten:
FRAME FSR technology, M4 Manipulated Alloy frame with Transform monocoque TT, sealed cartridge bearings, disc compatible, 100mm travel, replaceable derailleur hanger, two sets of water bottle bosses. Designs for Women geometry
REAR SHOCK Fox Float Triad. Custom on-the-fly three position switch 1) Lock-out, 2) Open, 3) ProPedal pedal assisting damping. External rebound adjust, Twin sleeve design for increased volume. 6.5x1.5
FORK Manitou Black Elite, 100mm travel, rebound adjust compression adjust with lock-out, alloy steerer, light Diva spring rate
HEADSET 1 1/8 Threadless, 3x sealed, black alloy cups, cartridge bearings, ultralight alloy top cap and bolt
STEM 3D forged CNC machined, 4 bolt, 31.8mm OS clamp, 8 degree rise
HANDLEBARS Specialized XC Low Rise 31.8mm OS bar, 6066 butted alloy, 6 degree upsweep, 8 degree backsweep, 620mm width
TAPE / GRIPS Specialized MTB grip, black, double density Kraton
FRONT BRAKE Shimano M-525 hydraulic disc, 6 rotor
REAR BRAKE Shimano M-525 hydraulic disc, 6 rotor
BRAKE LEVERS Shimano M-525 hydraulic disc
FRONT DERAILLEUR Shimano M-570 LX, 34.9 clamp, bottom pull
REAR DERAILLEUR Shimano M-952 XTR, long cage, standard spring
SHIFT LEVERS Shimano M-510 Deore
CASSETTE Shimano HG-50 LX, 9-speed, 11x34t
CHAIN Shimano HG-73
CRANKSET Custom Shimano Hollowtech, Octalink XT Spline
CHAINRINGS 44Ax32Sx22S, 4 bolt 104/64mm pattern, steel chainring bolts
BOTTOM BRACKET Shimano ES-30 Octalink spline, 68mm shell, 118mm spindle. 50mm chainline.
PEDALS Shimano 520 SPD
RIMS Mavic X317, 26, black, eyelets
FRONT HUB Specialized Stout Disc, 32 hole
REAR HUB Shimano M-525 Disc, 32 hole, loose ball bearings, alloy Q/R
SPOKES DT Swiss Competition, 1.8mm, SS, black, brass nipples, L258/R261mm front, L259/R258mm rear
FRONT TIRE Specialized Adrenaline 2.0, aramid bead, 60tpi
REAR TIRE Specialized Adrenaline 2.0, aramid bead, 60tpi
TUBES Specialized Ultralight, presta valve
SADDLE Specialized Womens BG technology, hollow Cr-Mo rails, dual density base
SEAT POST 2014 butted alloy, black, 30.9 x 350/400mm
SEAT BINDER Alloy collar with Q/R, 34.9mm clamp I.D., black
Es muss also eindeutig abspecken. Weiß zufällig jemand, wie schwer die Reifen sind, Sattelstütze, Lenker, Vorbau,... ?
Was würdet Ihr tauschen (sollte finanziell halbwegs im Rahmen bleiben, also eher keine dt swiss 240s-naben und so). ja, leicht und günstig widerspricht sich, ich weiß - sagen wir "so günstig wie möglich"

Oder muss doch ich abspecken??

Wie hoch schätzt Ihr den Unterschied zwischen S und M-Rahmen?
Danke
Ingrid
PS: Wie leicht können eigentlich bei Felgen nur Naben und Speichen getauscht werden? Vermutlich besser, gleich neue Laufräder komplett zu kaufen, oder?
Bikedaten:
FRAME FSR technology, M4 Manipulated Alloy frame with Transform monocoque TT, sealed cartridge bearings, disc compatible, 100mm travel, replaceable derailleur hanger, two sets of water bottle bosses. Designs for Women geometry
REAR SHOCK Fox Float Triad. Custom on-the-fly three position switch 1) Lock-out, 2) Open, 3) ProPedal pedal assisting damping. External rebound adjust, Twin sleeve design for increased volume. 6.5x1.5
FORK Manitou Black Elite, 100mm travel, rebound adjust compression adjust with lock-out, alloy steerer, light Diva spring rate
HEADSET 1 1/8 Threadless, 3x sealed, black alloy cups, cartridge bearings, ultralight alloy top cap and bolt
STEM 3D forged CNC machined, 4 bolt, 31.8mm OS clamp, 8 degree rise
HANDLEBARS Specialized XC Low Rise 31.8mm OS bar, 6066 butted alloy, 6 degree upsweep, 8 degree backsweep, 620mm width
TAPE / GRIPS Specialized MTB grip, black, double density Kraton
FRONT BRAKE Shimano M-525 hydraulic disc, 6 rotor
REAR BRAKE Shimano M-525 hydraulic disc, 6 rotor
BRAKE LEVERS Shimano M-525 hydraulic disc
FRONT DERAILLEUR Shimano M-570 LX, 34.9 clamp, bottom pull
REAR DERAILLEUR Shimano M-952 XTR, long cage, standard spring
SHIFT LEVERS Shimano M-510 Deore
CASSETTE Shimano HG-50 LX, 9-speed, 11x34t
CHAIN Shimano HG-73
CRANKSET Custom Shimano Hollowtech, Octalink XT Spline
CHAINRINGS 44Ax32Sx22S, 4 bolt 104/64mm pattern, steel chainring bolts
BOTTOM BRACKET Shimano ES-30 Octalink spline, 68mm shell, 118mm spindle. 50mm chainline.
PEDALS Shimano 520 SPD
RIMS Mavic X317, 26, black, eyelets
FRONT HUB Specialized Stout Disc, 32 hole
REAR HUB Shimano M-525 Disc, 32 hole, loose ball bearings, alloy Q/R
SPOKES DT Swiss Competition, 1.8mm, SS, black, brass nipples, L258/R261mm front, L259/R258mm rear
FRONT TIRE Specialized Adrenaline 2.0, aramid bead, 60tpi
REAR TIRE Specialized Adrenaline 2.0, aramid bead, 60tpi
TUBES Specialized Ultralight, presta valve
SADDLE Specialized Womens BG technology, hollow Cr-Mo rails, dual density base
SEAT POST 2014 butted alloy, black, 30.9 x 350/400mm
SEAT BINDER Alloy collar with Q/R, 34.9mm clamp I.D., black