- Registriert
- 14. April 2007
- Reaktionspunkte
- 0
Hallo,
nachdem ich mich jetzt tagelang durch den Bike-Dschungel gekämpft habe stehen folgende zwei Fullys zur Auswahl:
http://transalp24.de/d_657.htm
( Firestorm I Modell 2008 )
oder das Specialized Enduro aber Modell 2006:
RAHMEN A1 Premium Aluminum, ORE TT and DT, low center of gravity Enduro FSR frame, forged HT, pierced seattube, sealed cartridge bearings, ISCG mount, two forward shock mounts for geometry adjustment, replaceable derailleur hanger, derailleur guard, 140mm travel
FEDERBEIN Fox DHX Air 3.0, external rebound adjustment, twin sleeve, 8.5"x2.25"
GABEL Marzocchi All Mountain SL, coil spring, air assist, external rebound adjustment, 130mm travel, alloy steerer
STEUERSATZ 1 1/8 threadless, 13mm insertion alloy cups, sealed cartridge bearing
VORBAU 3D forged CNC machined, 4-bolt face plate, 31.8mm OS clamp, 8 degree rise
LENKER Specialized Enduro Mid Rise, 6066 alloy, 31.8 OS bar, 640mm width
LENKERGRIFFE Specialized MTB grip, black/grey
VORDERRADBREMSE Hayes Sole hydraulic disc, 8" V-cut rotor
HINTERRADBREMSE Hayes Sole hydraulic disc, 7" V-cut rotor
BREMSHEBEL Hayes Sole with BFL lever
UMWERFER Shimano M-580 LX, 34.9mm clamp, top swing, dual pull
SCHALTWERK SRAM X-9, mid cage
SCHALTHEBEL SRAM X-7 Trigger, 9-speed
KASSETTE Shimano HG-50, 9-speed, 11-34t
KETTE SRAM PC-971 with Power Link
KURBELSATZ Custom Truvativ Stylo with Black Spire Stinger shift guide
KETTENBLÄTTER 24S/36S/alloy guard
BOTTOM BRACKET Truvativ GXP, sealed outboard cartridge bearing, 73mm shell
FELGEN Custom Sun SOS, 26", with eyelets
VORDERRADNABE Specialized Stout disc, sealed cartridge bearing, high/low flange, 32 hole
HINTERRADNABE Shimano M-525 disc, 32 hole, alloy QR with RD protecter
SPEICHEN 2.0 stainless, black, brass nipples
VORDERREIFEN Specialized Enduro, 26x2.3", aramid bead, dual compound, 120 TPI
HINTERREIFEN Specialized Enduro, 26x2.3", aramid bead, dual compound, 120 TPI
Preislich würden beide das gleiche kosten, ich sag also mal 1200-1300 EUR, mehr will/kann ich auch derzeit nicht ausgeben und mehr muss für meinen Zweck auch nicht sein.
Fahre etwa 40% CC, 50% Stadt und 10% auch mal richtig im Dreck.
Jetzt die Frage: beide Bikes kosten das gleiche, mit welchem bin ich besser bedient ?
Das Speci ist schon ein älteres Modell von 2006, wie hat sich die Ausstattung zu dem aktuellen Transalp-Modell verändert ?
danke
nachdem ich mich jetzt tagelang durch den Bike-Dschungel gekämpft habe stehen folgende zwei Fullys zur Auswahl:
http://transalp24.de/d_657.htm
( Firestorm I Modell 2008 )
oder das Specialized Enduro aber Modell 2006:
RAHMEN A1 Premium Aluminum, ORE TT and DT, low center of gravity Enduro FSR frame, forged HT, pierced seattube, sealed cartridge bearings, ISCG mount, two forward shock mounts for geometry adjustment, replaceable derailleur hanger, derailleur guard, 140mm travel
FEDERBEIN Fox DHX Air 3.0, external rebound adjustment, twin sleeve, 8.5"x2.25"
GABEL Marzocchi All Mountain SL, coil spring, air assist, external rebound adjustment, 130mm travel, alloy steerer
STEUERSATZ 1 1/8 threadless, 13mm insertion alloy cups, sealed cartridge bearing
VORBAU 3D forged CNC machined, 4-bolt face plate, 31.8mm OS clamp, 8 degree rise
LENKER Specialized Enduro Mid Rise, 6066 alloy, 31.8 OS bar, 640mm width
LENKERGRIFFE Specialized MTB grip, black/grey
VORDERRADBREMSE Hayes Sole hydraulic disc, 8" V-cut rotor
HINTERRADBREMSE Hayes Sole hydraulic disc, 7" V-cut rotor
BREMSHEBEL Hayes Sole with BFL lever
UMWERFER Shimano M-580 LX, 34.9mm clamp, top swing, dual pull
SCHALTWERK SRAM X-9, mid cage
SCHALTHEBEL SRAM X-7 Trigger, 9-speed
KASSETTE Shimano HG-50, 9-speed, 11-34t
KETTE SRAM PC-971 with Power Link
KURBELSATZ Custom Truvativ Stylo with Black Spire Stinger shift guide
KETTENBLÄTTER 24S/36S/alloy guard
BOTTOM BRACKET Truvativ GXP, sealed outboard cartridge bearing, 73mm shell
FELGEN Custom Sun SOS, 26", with eyelets
VORDERRADNABE Specialized Stout disc, sealed cartridge bearing, high/low flange, 32 hole
HINTERRADNABE Shimano M-525 disc, 32 hole, alloy QR with RD protecter
SPEICHEN 2.0 stainless, black, brass nipples
VORDERREIFEN Specialized Enduro, 26x2.3", aramid bead, dual compound, 120 TPI
HINTERREIFEN Specialized Enduro, 26x2.3", aramid bead, dual compound, 120 TPI
Preislich würden beide das gleiche kosten, ich sag also mal 1200-1300 EUR, mehr will/kann ich auch derzeit nicht ausgeben und mehr muss für meinen Zweck auch nicht sein.
Fahre etwa 40% CC, 50% Stadt und 10% auch mal richtig im Dreck.
Jetzt die Frage: beide Bikes kosten das gleiche, mit welchem bin ich besser bedient ?
Das Speci ist schon ein älteres Modell von 2006, wie hat sich die Ausstattung zu dem aktuellen Transalp-Modell verändert ?
danke