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Bitte Übersetzer nehmen!All pre-configured models have air shocks. Don't know if it is just because they want the pre-configured models to be lighter in the specs or they expect less returns of springs.
My guess is that >80% of the riders will be happy with the air shock because they do not ride the roughest terrain regularly, dont have the skills of the testers and would maybe also be happy with the hugene (speaking of me, here).
If it would be too much of a problem, I think the tests in January would have been more negative on that.
However, now they state that they found it too tight with the air shock and that they prefer the coil. Seems they prefer it in general
Not sure if there are differences between rs/fox setups.
I'll stay with the dpx2 and see what happens. If unhappy, i can check out other vendors also, not just Fox/RS.
But honestly, i'm a noob and have no clue at all.
Maybe some others can also share their thoughts..
Das sollte man ihm vielleicht übersetzen, wenn man schon nicht 3 Sätze Englisch versteht...Bitte Übersetzer nehmen!
Schon mal jemanden durch ein Forum radln gesehen?Ich finde die Expetise hier fantastisch...fahrts ihr eigentlich mit den Rädern oder diskutierts ihr nur?
All pre-configured models have air shocks. Don't know if it is just because they want the pre-configured models to be lighter in the specs or they expect less returns of springs.
My guess is that >80% of the riders will be happy with the air shock because they do not ride the roughest terrain regularly, dont have the skills of the testers and would maybe also be happy with the hugene (speaking of me, here).
If it would be too much of a problem, I think the tests in January would have been more negative on that.
However, now they state that they found it too tight with the air shock and that they prefer the coil. Seems they prefer it in general
Not sure if there are differences between rs/fox setups.
I'll stay with the dpx2 and see what happens. If unhappy, i can check out other vendors also, not just Fox/RS.
But honestly, i'm a noob and have no clue at all.
Maybe some others can also share their thoughts..
finde es mega anstrengend so knalltüten wie dich hier im forum ertragen zu müssenDas sollte man ihm vielleicht übersetzen, wenn man schon nicht 3 Sätze Englisch versteht...
Du trägst hier wirklich zum positiven Grundton bei. ?finde es mega anstrengend so knalltüten wie dich hier im forum ertragen zu müssen
Actually dudes are more busy to discuss if it's okay to answer your question in English than finding an answer to the question itself. ?Hey, anyone considering swaping to coil shock after reading the new review in the Enduro magazine? I currently have order with super deluxe air, estimated production on 17.7. How is the experience with changing to more expensive parts on already ordered build? Can you just pay the difference without any problems and delays to the production? What about changing to cheaper parts?
I have ordered air shock originally since I was aiming for more poppy feel, but it seems like it is plenty supportive with the coil. Anyone who already has the Tyee with coil can confirm? I would probably get the super deluxe coil, not sure if the low speed compression on the ultimate is needed? Also, can anyone help me with what spring rate should I get? I weigh around 85kg with all the gear.
Thanks a ton for any help.
Stimmt. Hab ich auch schonmal verstanden und in der Emotion wieder verdrängt. Da sieht man, dass das rumgezanke einfach keinen weiterbringt..Er hat zweimal nach dem Durchmesser für die Sattelklemme gefragt und nicht nach dem Durchmesser der Sattelstütze, ich konnte leider die Info nicht Mal in der Explosionszeichnung finden, sonst hätte ich geantwortet. An meinem Spindrift nachgucken könnte falsche Infos liefern.
Bin gespannt, wie du "mit ohne" Spacer im Dämpfer zurecht kommst. Du bist der erste, der Erfahrung mit Luft hat, und das eher positiv schildert. Die Tests in den Zeitschriften und im Internet schreiben ja nur, wie viel besser Coil wäre.Aber der Hinterbau ist mit Luft wirklich sehr progressiv. Ich habs nicht geschafft den Federweg am X2 komplett zu nutzen. Laut Tune ID sind 2 Spacer drinnen, da kommt mindestens 1er wenn nicht beide noch raus.
Der Hinterbau gefällt mir vom Feeling auch im Park top. Der Luftdämpfer bleibt aber drinnen.
Bin gespannt, wie du "mit ohne" Spacer im Dämpfer zurecht kommst. Du bist der erste, der Erfahrung mit Luft hat, und das eher positiv schildert. Die Tests in den Zeitschriften und im Internet schreiben ja nur, wie viel besser Coil wäre.
Bin gespannt, wie du "mit ohne" Spacer im Dämpfer zurecht kommst. Du bist der erste, der Erfahrung mit Luft hat, und das eher positiv schildert. Die Tests in den Zeitschriften und im Internet schreiben ja nur, wie viel besser Coil wäre.
Bin schon sehr gespannt was du berichtest!Hab ihn jetzt gerade operiert. Wären tatsächlich 2 Token verbaut. Damit für meinen Geschmack viel zu progressiv. Selbst mit deutlich zu wenig Druck konnte ich keinen durchschlag provozieren. Habe jetzt mal beide entfernt. Morgen Test. Bin gespannt. Hatte schon Rahmen bei denen sich der Dämpfer leichter aus und einbauen ließ.
Ich habe aber auch keinen Vergleich zum Coil, dass muss man dazu sagen. Da muss ja was dran sein wenn es alle schreiben. Aber für mich funktioniert der Luft gut. Und das viel besser als mein bisheriger V4L Hinterbau.
Im MTB-News Test hat das Tyee auch den X2. Da schreiben sie halt das Stahl noch sensibler ist.
https://www.mtb-news.de/news/neues-propain-tyee-2020-test/