von 12,5 auf 11,x aber wie?

andere Naben, Sattelstütze, Sattel, Vorbau, Reifen, Sattelstützenspanner, Pedale, Kassette, Lenker. Welche Bauteile da jeweils zu wählen sind, kannst du ja aus den vielzahligen Parallelthraeds selbst rauslesen.

Keine Ahnung, wie es mit dem Gewicht der Bremse und der Gabel aussieht, Aber da könnte auch noch was gehen.

Wie du siehst, macht es dann eigentlich keinen Sinn, das teuere Pro zu erwerben...
 
FRAME
FSR technology, M4 Manipulated Alloy frame with TransForm Monocoque TT, sealed cartridge bearings, disc compatible, 100mm travel, replaceable derailleur hanger, two sets of water bottle bosses


REAR SHOCK
Fox Float Triad. Custom on-the-fly three position switch 1) Lockout, 2) Open, 3) ProPedal pedal assisting damping. External rebound adjust, twin sleeve design for increased volume. 6.5x1.5”


FORK
Fox Float RLC, 100mm travel, rebound adjust, compression adjust, w/ lockout & threshold adjust, alloy steerer


HEADSET
1 1/8” threadless, 3x sealed, black alloy cups, cartridge bearings, ultralight alloy top cap and bolt


STEM
3-D forged CNC machined, 4 bolt, 6 degree rise, black


HANDLEBARS
Specialized XC Low Rise bar, 2014 butted alloy, 6 degree upsweep, 8 degree backsweep, 640mm width


TAPE / GRIPS
Specialized MTB grip, black, double density Kraton


FRONT BRAKE
Shimano M-765 XT hydraulic disc, metallic brake pads, 6” XT Rotor


REAR BRAKE
Shimano M-765 XT hydraulic disc, metallic brake pads, 6” XT Rotor


BRAKE LEVERS
Shimano M-765 XT hydraulic disc w/ integrated shifters


FRONT DERAILLEUR
Shimano M-760 XT, 34.9mm clamp, bottom pull


REAR DERAILLEUR
Shimano M-952 XTR, long cage, standard spring


SHIFT LEVERS
Shimano M-760 XT, STI integrated shifter/lever combo


CASSETTE
Shimano M-760 XT, 9-speed, 11x34t


CHAIN
Shimano HG-73


CRANKSET
Shimano M-760 XT Hollow Tech II, 2-piece crank/BB


CHAINRINGS
Shimano 44Ax32Ax22A, 4mm thick outer, 4 bolt 104/64mm, alloy chainring bolts


BOTTOM BRACKET
Shimano M-760 XT, integrated with crank


PEDALS
Shimano 520 SPD


RIMS
Mavic XC717 disc, 26”, black, welded seam, eyelets


FRONT HUB
Specialized Stout disc, 32 hole, sealed cartridge bearings, 9mm Skraxle


REAR HUB
Shimano M-756 XT, 32 hole, alloy Q/R


SPOKES
DT Swiss Super Comp 2.0/1.7/1.8mm butted SS, blk, alloy nipples, L264/R261mm front, L262/R262mm rear


FRONT TIRE
Specialized Roll-X Pro 2.0, aramid bead, 120tpi


REAR TIRE
Specialized Roll-X Pro 2.0, aramid bead, 120tpi


TUBES
Specialized Ultralight, presta valve


SADDLE
Specialized Body Geometry technology, microfiber cover, dual density base, titanium rails


SEAT POST
2014 butted alloy, black, 30.9 x 350/400mm


SEAT BINDER
Alloy collar with Q/R, 34.9mm clamp I.D., black

lgc.
 
@chrisbez: immer noch zu faul, die Teile selbst raus zu suchen ? ;) :D

Naben: Hügi 240S
Schnellspanner: Salsa, Tune, Extralite
Sattelstütze: Extralite The Post
Sattel: Selle Italia SLR TT 135g oder AX Lightness
Vorbau: Syntace F99 oder Ritchey WCS
Reifen: Conti Explorer Supersonic (Speci-Leichtschläuche müssten schon leicht genug sein)
Sattelstützenspanner: Extralite The Clamp
Pedale: Eggbeater
Kassette: XTR
Lenker: Ritchey WCS oder auch von Extralite

gleiche Speichen, Felgen und Nippel wie jetzt.
Bremse k.A.? :confused:
 
Sehr schön, da du copy&past beherrscht, such dir doch bitte auch noch die Gewichte bei http://weightweenies.starbike.com/listings.php raus.

Reifen, Anbauteile, XT Ausstattung, Pedale, Gabel ,Bremse würde ich in dieser Reihenfolge austauschen, die einfachen Sachen zuerst und dann mit der Zeit die größeren Brocken. Am Ende vielleicht sogar noch den LRS.

Torsten
 
Zurück