Guten Abend.
Welches dieser 2 von mir angegebenen Bikes haben die "besseren" bzw. zuverlässigeren Komponenten verbaut.
Welches ist vom gesamtpaket besser?
Ps: Ich weis beide sind schon ältere Bikes aber i kenne mich bei den Komponenten nicht wirklich aus.
Danke im Vorraus.
Lg Alexander
Specialized Enduro Expert Evo 26":
Technische Spezifikationen
АМОРТИЗАЦИЯ
DÄMPFER Custom Ohlins TTX22M, coil over w/ piggy back, spherical bearing mount, high/low speed comp, reb adj., 8.75x2.5", S: 76x434lb, M: 84x479lb, L: 92x525lb
GABEL FOX 36 Van RC2, Kashima coating, coil spring, tapered alloy steerer, high/low speed comp and reb adj., 20mm thru-axle, 180mm travel
LAUFRÄDER
FELGEN Roval DH 26, alloy disc, 23mm internal width, 32h
VORDERREIFEN Specialized Butcher SX, 2Bliss Ready, 26x2.3", foldable aramid bead, dual-compound, 60TPI
HINTERREIFEN Specialized Butcher SX, 2Bliss Ready, 26x2.3", foldable aramid bead, dual-compound, 60TPI
SPEICHEN DT Industry Stainless, 3X front/rear 2.0mm
VORDERRADNABE Specialized Hi Lo disc, sealed cartridge bearings, 20mm thru-axle, 32h
HINTERRADNABE Custom DT Swiss, Star Ratchet, XX1 driver body, 142mm, 32h
KURBELN & KETTENBLÄTTER
INNENLAGER SRAM PF30, OS press-in bearings, sealed cartridge
SCHALTWERK SRAM X01 Type 2, 11-speed, mid cage
KETTENBLÄTTER 34T
KASSETTE SRAM X01, 11-speed, 10-42
KURBELGARNITUR Custom SRAM carbon S-2200, 34T XX1 style single ring, PF30 spindle, removable spider, S: 170mm, Others: 175mm
SCHALTHEBEL SRAM X01, 11-speed, trigger
KETTE SRAM X01, 11-speed, hollow plates/pins, PowerLink
COCKPIT & SITZEN
SATTELSTÜTZE Specialized Command Post IR, 3-position, internally routed adjustable height w/ air spring, remote operated, single bolt head, 30.9mm, S:100mm, Others: 125mm travel
LENKER Specialized Demo, low-rise, 7050 alloy, 780mm wide, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 31.8mm
LENKERGRIFFE Specialized Sip Grip, light lock-on, half-waffle aramid-infused, S/M: regular, Others: XL thickness
SATTEL Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
VORBAU Specialized P.Series MTB, forged alloy, 4-bolt, 40mm length, 31.8mm clamp
BREMSEN
HINTERRADBREMSE Custom Avid Elixir 7 Trail, 4-piston caliper, steel backed metallic pad, 180mm rotor
BREMSHEBEL Custom Avid Elixir 7 Trail, hydraulic disc, tool-less reach adj.
VORDERRADBREMSE Custom Avid Elixir 7 Trail, 4-piston caliper, steel backed metallic pad, 200mm rotor
RAHMEN
SATTELSTÜTZKLEMME 7050 hard anodized alloy collar, single bolt, 34.9mm
STEUERSATZ 1-1/8 and 1-1/2" threadless, Campy style upper with 1-1/2" lower, cartridge bearings
RAHMEN M5 aluminum, EVO geometry, tapered headtube, PF30 BB, ISCG '05 mount, internal Command Post IR routing, 142+ dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 180mm travel
Canyon Strive 7.0 Al Race :
WhatsAppFacebook0TwitterGoogle+FlipboardEmail
Daniel Simon
© Daniel Simon
Canyon Strive AL 7.0 Race: Canyons Shapeshifter sitzt gut integriert in der Wippe. Die Probleme der ersten Serie 2015 mit abgehender Beschichtung gehören laut Hersteller der Vergangenheit an. Unser Modell funktionierte einwandfrei.
© BIKE Testabteilung
Canyon Strive AL 7.0 Race: Die orange Kurve mit verkürztem Federweg zum Bergauffahren steigt deutlich steiler an und verhindert so lästiges Wippen.
© BIKE Testabteilung
Canyon Strive AL 7.0 Race
© BIKE Testabteilung
Canyon Strive AL 7.0 Race
Testbrief: Canyon Strive AL 7.0 Race
Hersteller/Modell/Jahr Canyon Strive AL 7.0 Race/2016
Fachhandel/Versender Versandhandel
Herstellerangaben
Allgemeine Infos Canyon Bicycles GmbH, 0261/404000,
www.canyon.com
Material/Grössen/Testgrösse Alu/H: S, M, L / M
Preis2 / Preis (Rahmen)2 3.299,00 Euro / 1.999,00 Euro
BIKE-Messdaten
Gewicht ohne Pedale 13,66 kg
Lenk-/Sitzrohrwinkel 67,0 °/76,7 °
Vorbau-/Oberrohrlänge 40,0 mm/604,0 mm
Radstand/Tretlagerhöhe 1.187,9 mm/350,0 mm
Federweg Vo. min/max, Hi. min/max -/162,0 mm, 150,0 mm/170,0 mm
Übersetzung 1-fach
BB Drop/Reach/Stack -3 mm/458 mm/609 mm
Ausstattung
Gabel/Dämpfer Rock Shox Pike RCT3 160/Rock Shox Monarch Plus RC3 DebonAir
Kurbel/Schaltwerk/Schalthebel SRAM X1 1400/SRAM X0/SRAM X0
Bremsanlage/Bremshebel SRAM Guide RS/SRAM Guide RS
Laufräder/Reifen eThirteen TRS+/Maxxis High Roller II 3C Maxx Terra Exo TR 2,4, Maxxis Minion SS Silkworm Exo TR 2,
Welches dieser 2 von mir angegebenen Bikes haben die "besseren" bzw. zuverlässigeren Komponenten verbaut.
Welches ist vom gesamtpaket besser?
Ps: Ich weis beide sind schon ältere Bikes aber i kenne mich bei den Komponenten nicht wirklich aus.
Danke im Vorraus.
Lg Alexander
Specialized Enduro Expert Evo 26":
Technische Spezifikationen
АМОРТИЗАЦИЯ
DÄMPFER Custom Ohlins TTX22M, coil over w/ piggy back, spherical bearing mount, high/low speed comp, reb adj., 8.75x2.5", S: 76x434lb, M: 84x479lb, L: 92x525lb
GABEL FOX 36 Van RC2, Kashima coating, coil spring, tapered alloy steerer, high/low speed comp and reb adj., 20mm thru-axle, 180mm travel
LAUFRÄDER
FELGEN Roval DH 26, alloy disc, 23mm internal width, 32h
VORDERREIFEN Specialized Butcher SX, 2Bliss Ready, 26x2.3", foldable aramid bead, dual-compound, 60TPI
HINTERREIFEN Specialized Butcher SX, 2Bliss Ready, 26x2.3", foldable aramid bead, dual-compound, 60TPI
SPEICHEN DT Industry Stainless, 3X front/rear 2.0mm
VORDERRADNABE Specialized Hi Lo disc, sealed cartridge bearings, 20mm thru-axle, 32h
HINTERRADNABE Custom DT Swiss, Star Ratchet, XX1 driver body, 142mm, 32h
KURBELN & KETTENBLÄTTER
INNENLAGER SRAM PF30, OS press-in bearings, sealed cartridge
SCHALTWERK SRAM X01 Type 2, 11-speed, mid cage
KETTENBLÄTTER 34T
KASSETTE SRAM X01, 11-speed, 10-42
KURBELGARNITUR Custom SRAM carbon S-2200, 34T XX1 style single ring, PF30 spindle, removable spider, S: 170mm, Others: 175mm
SCHALTHEBEL SRAM X01, 11-speed, trigger
KETTE SRAM X01, 11-speed, hollow plates/pins, PowerLink
COCKPIT & SITZEN
SATTELSTÜTZE Specialized Command Post IR, 3-position, internally routed adjustable height w/ air spring, remote operated, single bolt head, 30.9mm, S:100mm, Others: 125mm travel
LENKER Specialized Demo, low-rise, 7050 alloy, 780mm wide, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 31.8mm
LENKERGRIFFE Specialized Sip Grip, light lock-on, half-waffle aramid-infused, S/M: regular, Others: XL thickness
SATTEL Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
VORBAU Specialized P.Series MTB, forged alloy, 4-bolt, 40mm length, 31.8mm clamp
BREMSEN
HINTERRADBREMSE Custom Avid Elixir 7 Trail, 4-piston caliper, steel backed metallic pad, 180mm rotor
BREMSHEBEL Custom Avid Elixir 7 Trail, hydraulic disc, tool-less reach adj.
VORDERRADBREMSE Custom Avid Elixir 7 Trail, 4-piston caliper, steel backed metallic pad, 200mm rotor
RAHMEN
SATTELSTÜTZKLEMME 7050 hard anodized alloy collar, single bolt, 34.9mm
STEUERSATZ 1-1/8 and 1-1/2" threadless, Campy style upper with 1-1/2" lower, cartridge bearings
RAHMEN M5 aluminum, EVO geometry, tapered headtube, PF30 BB, ISCG '05 mount, internal Command Post IR routing, 142+ dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 180mm travel
Canyon Strive 7.0 Al Race :
WhatsAppFacebook0TwitterGoogle+FlipboardEmail

Daniel Simon

© Daniel Simon
Canyon Strive AL 7.0 Race: Canyons Shapeshifter sitzt gut integriert in der Wippe. Die Probleme der ersten Serie 2015 mit abgehender Beschichtung gehören laut Hersteller der Vergangenheit an. Unser Modell funktionierte einwandfrei.

© BIKE Testabteilung
Canyon Strive AL 7.0 Race: Die orange Kurve mit verkürztem Federweg zum Bergauffahren steigt deutlich steiler an und verhindert so lästiges Wippen.

© BIKE Testabteilung
Canyon Strive AL 7.0 Race

© BIKE Testabteilung
Canyon Strive AL 7.0 Race
Testbrief: Canyon Strive AL 7.0 Race
Hersteller/Modell/Jahr Canyon Strive AL 7.0 Race/2016
Fachhandel/Versender Versandhandel
Herstellerangaben
Allgemeine Infos Canyon Bicycles GmbH, 0261/404000,
www.canyon.com
Material/Grössen/Testgrösse Alu/H: S, M, L / M
Preis2 / Preis (Rahmen)2 3.299,00 Euro / 1.999,00 Euro
BIKE-Messdaten
Gewicht ohne Pedale 13,66 kg
Lenk-/Sitzrohrwinkel 67,0 °/76,7 °
Vorbau-/Oberrohrlänge 40,0 mm/604,0 mm
Radstand/Tretlagerhöhe 1.187,9 mm/350,0 mm
Federweg Vo. min/max, Hi. min/max -/162,0 mm, 150,0 mm/170,0 mm
Übersetzung 1-fach
BB Drop/Reach/Stack -3 mm/458 mm/609 mm
Ausstattung
Gabel/Dämpfer Rock Shox Pike RCT3 160/Rock Shox Monarch Plus RC3 DebonAir
Kurbel/Schaltwerk/Schalthebel SRAM X1 1400/SRAM X0/SRAM X0
Bremsanlage/Bremshebel SRAM Guide RS/SRAM Guide RS
Laufräder/Reifen eThirteen TRS+/Maxxis High Roller II 3C Maxx Terra Exo TR 2,4, Maxxis Minion SS Silkworm Exo TR 2,
Zuletzt bearbeitet: