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Ja die sehen auf den ersten Blick sehr weit aussen aus, passt aber bei der PCA da der Umlenkpunkt des Hebels deutlich weiter innen liegt wie man denkt.Ich bremse mit einem Finger. Bei einer Magura und einer Saint an anderen Rädern ist auch mehr Platz zwischen der Schelle der Bremse und Griff. Das Hebelende ist aber jeweils ziemlich gleich weit außen. Das liegt halt an der Konstruktion der PCA Pumpe. Wer z.B. Magura Geber ganz am Griff hat, wird die PCA nicht weit genug nach außen bekommen. So wie auf dem Foto passen mir die Positionen sowohl der Bremse als auch des Schalthebels perfekt, da muss ich keinerlei Kompromiss eingehen.
Thanks, will do. Although I was not asking about the r2 order specifically, but for the first deliveries in reasonable volume (no testversions) of the carbon/C22 version for any shop / B2B client.Hi,
sorry, I cannot tell you about R2's delivery order.
As you might know we are right befor moving to a new location (tomorrow) and simultaniously reorganising our business from ground up. Please ask again in about two weeks... Sorry!
Pivot, Newmen, Trickstuff...didn´t thougt there is a Bike, similar to mineInstalled the Piccola’s on my spouse’s bike today, some things I noticed whilst doing this (had to shorten the brake lines with 16cm and 10cm for front and rear respectively):
- bleeding is easy when using the Heinzelman kit and the video as mentioned somewhere in this thread, success in one go, without reading the relevant part of the manual
(not advised, do read it too) - threading the brake line connectors in a new part of the brake line is doable, but you really do need the hose clamps and a vice - as mentioned in the brake line shortening manual supplement
- the manuals and supplements have conflicting information regarding the connectors and tools needed (inbus vs torx), be careful
- the o-rings at the connectors look fragile, installed they are well protected but take care when removing / installing the connectors - as mentioned in the manual/supplement
On the matchmakers for SRAM, these need to be improved ASAP imo:
- the fit is a bit imperfect alas, the separate SRAM clamp places the (AXS) controls lower and obviously you can rotate the separate clamp at will
- the Trickstuff matchmakers need to place the (AXS) controls lower and then (possible when placed lower) angled forward (away from rider) as well
- they also need to provide more options for lateral movement, either by a wider slotted attachment for the (AXS) controller or additional models with a lateral shift, e.g. provide 0-lateral shift alike current model (but lower+angled placement) and also a left/right laterally shifted model (with lower+angled placement) - then users will most probably find a correct model for their preferences
- with the new paddle/actuator for the AXS shifter available, the above is even more relevant (for the moment you really need to use the separate SRAM clamp)
Some nice pictures:
Anhang anzeigen 1189487
Anhang anzeigen 1189486
Anhang anzeigen 1189485
Anhang anzeigen 1189484
Stimmt, sein's sieht weniger aus wie ein Pfau, man bekommt keine nassen Füße wenn man es fahren will und er postet im Piccola Thread Fotos von der Piccola.Pivot, Newmen, Trickstuff...didn´t thougt there is a Bike, similar to mine
Am linken Hebel würde sich ein Linksgewinde anbieten, dann würde es in so einem Fall eher "zu ziehen" als "öffnen" und damit Öl bzw. Druck verlieren.Aber ist nicht so richtig glorreich gelöst, wenn sowas passieren kann.
hatte heute ein fieses Erlebnis - die letzte Abfahrt nach unten, einen Ast / Busch hat es mir frontal leicht rein gepeitscht, kurz danach drücke ich den vorderen Bremshebel fast durch, angehalten und da:
ich verstehe nicht ganz, warum es aus dem Fitting quillt, wenn es an der Leitung gerissen hätte, müsste es doch am Übergang Leitung / Fitting siffen - und nicht am Fitting/Bremshebel. Grad vorn ist mir das irgendwie unheimlich.
Würde jetzt die Leitung 5 cm kürzen und Entlüften, aber ein fader Geschmack bleibt - jemand ne Idee?
Die Dichtung war futsch, aber in der Tat, verdreht und lose. Bisher fand ich den Abgang schick. Aber 2Nm ist halt nix...