Hi,
habe mal ne Email an Trek Deutschland geschrieben. Mal schauen, was zurück kommt.
Das Thema ist echt verwirrend. Neben dem ABP Classic gibt es auch noch ein "ABP Race".
Welches davon ist den überhaupt am 2011er Trek Superfly 100 Elite verbaut?
Naja, Trek wird das wohl wohl hoffentlich wissen.
Hier ein Überblick:
/ ABP cLAssic & dH
The original ABP provides our innovative activesuspension benefits with either a traditional 135x5mm
rear wheel (Classic) or 150x12mm (DH).
/ ABP Race
ABP Race offers all the performance characteristics of
ABP in a narrower, lighter, faster setup that allows skewer
lever position independent of tension. Plus, its thru-axle
stiff 30% stiffer than any other open dropout design
/ ABP convert
ABP Convert is the same ABP performance you know
and love, but now with multiple wheel interface options.
New for 2011, ABP Convert comes standard on most Fuel
EX and all Remedy bikes, for use with a 142x12mm rear
wheel and Maxle Lite thru axle.
Want to use an old 135x5mm wheel? All ABP Convertequipped bikes are reverse compatiblethey ship with
extra hardware + skewer to allow an easy, flawless switch
to the old system