This looks like the case I described with: "But a kind of slipping could still appear if you just begin to crank."?It seems to slip mostly under light pressure, while sat down pedaling, not under heavy pressure on the pedal as much.
Yes, this looks well too.
This looks like the case I described with: "But a kind of slipping could still appear if you just begin to crank."?
Put the gearbox on the bottom bracket. Go to the Overdrive mode. Let the chain out of the gearbox (like on your picture). Then make some rotation with the gearbox as you would crank and listen if you hear something not "normal" inside the gearbox.
If every thing is Ok, trie to crank back a little, just so far that the first pawl jumps over one of the teethes of the cogwheel and than crank again to the front. Does this sounds Ok?
By the way, some grease on this rubber wouldn't be bad. This would protect the inside of the gearbox from mud etc.
(I modified one of your images - if this is not Ok for you, let me know)
...Was passiert bei euch? Braucht ihr jedes Mal bei der Reinigung des Teils eine neue Tragteller-Dichtung?
(Jetzt gerade kann ich nicht biken wegen dieser winzigen Dichtung! Oder kann ich ein bisschen ohne sie?)
Saubermachen, einfetten und wieder rein mit dem Ding, wenn es okay aussieht. Mach ich jedenfalls so.
Pack einfach ein paar Distanzscheiben drauf, achte dass die Schrauben ausreichend tief in der ISCG verschraubt sind.
Würd' ich auch so machen.
Habe übrigens gestern die erste Tour mit einem normalen 2011er X9 2-fach (!) Trigger unternommen und es lief völlig problemlos. Erfordert erst eine genaue Justage, dann geht es aber.
moin,
ich überlege mir das torque trailflow zu bestellen mit der HS. ich hatte zuvor eine 2 fach kurbel. 24-36/38. das 36 blatt war mir ein bisschen zu wenig. kommt die HS dem 38 nahe von der übersetzung?
moin,
ich überlege mir das torque trailflow zu bestellen mit der HS. ich hatte zuvor eine 2 fach kurbel. 24-36/38. das 36 blatt war mir ein bisschen zu wenig. kommt die HS dem 38 nahe von der übersetzung?