Der Fat Chance Bilder Thread!

@Golfbiker - I'm happy that you like the pics, thanks a lot :)! Enclosed you'll find an extract of the well known Mountain Bike Action Magazine from 06/1994, showing the Fat City Cycles Crew:

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Scott P. Bengtson (Chief Welder of FCC) commented this picture and gave some more informations about the crew of that time on fatcogs.com - successive you'll find what he wrote:

"OK - here's my best shot from left to right:
  • Josh (Last Name? / in the Mavic hat) machinist, tool maker, engineering student;
  • Mike Flanigan (kneeling), painter, founding member of IF, now owns ANT Bike and the coolest handlebar mustache in bicycling;
  • Laurie Pinkham (immediate right of Josh) did some painting early on and then came on full time as production coordinator / supervisor;
  • Ben (Last Name?) worked in finishing;
  • Dark Hat turned backwards (not sure);
  • Rob (Last Name? / arms folded with a big smile) sales & founder of Fat Cogs;
  • Chris Chance (kneeling holding the bike) needs no introduction here;
  • Frank (Last Name? / black kid with glasses, looking away) finishing - martial arts and great all-around athlete;
  • Debbie Nadolney (dark shirt and scarf) shipping - a good friend - miss her a lot;
  • Joe (Last Name?) blasting and painting;
  • Sue Kirby (gray sweater and glasses, looking away) welder - worked for IF at start-up - best female welder I've ever known;
  • Rob (Last Name? / partially obscured by Sue) machinist on the cover of "Live and Uncut" behind Rob with the hat (sorry, can't remember);
  • Wendy "Wendyll" Behrend (white shirt and headband) needs no introduction here either;
  • Yours truly Scott Bengtson - chief welder from November 1986 to October 1994 (kneeling in front of “Wendyll”, holding the welding mask);
  • Reggie Jackson (black guy peeking out behind Wendy "Wendyll" Behrend), frame fitter and keeper of the serial number book - another good friend missed. Of all the people in this picture other than Chris and Wendyll, he was the longest tenured employee, then me!
  • Lloyd Graves (two-tone hat and eyes closed), frame fitter, machinist originally worked at Schwinn in Mississippi, founding member of IF, now works at Seven Cycles;
  • Guy on the end in the striped sweatshirt - I forget his name, he worked in sales;

Some folks missing that I believe still worked there at the time of the photo shoot:

  • Christie Lawyer, sales - I believe she was the only one other than Chris and Wendyll to go to NY after Somerville closed;
  • Gary Mathis, finishing and design - he did a lot of development on the Shock-á-Billy;
  • Dave Blakeney, welder - founded Bomber Cycles, another good friend missed;

Not sure if Mike P. and Bob Fulk were still there or not when this was taken.

Enjoy,
Scott"


Have a nice day -
cheers, Daniel
 
...da es mit der Fotodarstellung offenbar noch nicht so richtig geklappt hat, erlaube ich mir, Dein echt wundschönes FAT Ti hier noch einmal einzubinden:

Vielen Dank für Deine technische Hilfe mit dem Foto und für die Blumen, Daniel! Zur Herkunft: Der Respekt für den Aufbau gebührt (in diesem Fall) ganz iBay KA-user 'Götz' (vielen Dank nochmal, super happy). Musste wirklich bloss Details richten (Tretlagerschale 'zirpte' etwas & Kettenblatt-'nippel' abschleifen), sonst isses halt wirklich schon ziemlich nahe am ideal für mich. Gabel ist eine Gebla BOI Repro :love:. Ob der vorher erwähnte KA user hier im forum 'sorgini' ist oder eher 'götz' (oder jmd ganz anderes), entzieht sich meiner Kenntnis. Dein TiFAT ist auch sehr lecker, halt etwas 'knalliger', was dem sonst schön schlichten Bike aber super steht! :daumen:

Sobald das Wetter wieder besser ist werd ich auch noch Fotos von Nader's Ex Aquafade Yo (hier im Forum mit Aufbau-faden dokumentiert) im jetzigen Aufbau liefern. Ein fantastisches Bike, herzlichen Dank nochmal an Nader! Ich hoffe ich konnte mich als würdig erweisen ...

Lg Philippe
 
@piitschii ...hier noch einmal ein Vergleich von Sorgini's "Ex" und Deinem FAT Ti:

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"Sorgini"... damals vs.

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"piitschii"... heute ;)!

Verblüffend ähnlich, nicht wahr? Bis auf die Bereifung kann ich auf den ersten Blick keinen Unterschied erkennen. Ist ja eine Galerie hier... ich hoffe der Vergleich ist/war ok für die beteiligten :winken:!

Von meinem muss ich auch unbedingt mal schöne Outdoor-Aufnahmen machen. Stimmt, es ist definitiv etwas "knalliger" geworden - das musste damals einfach sein, da Chris und sein Team ja auch ein ziemlich "bunter Haufen" waren :p!

Beste Grüße und viel Freude an/mit Deinen tollen FAT's :)!

Cheers,
der Daniel
 
Verblüffend ähnlich, nicht wahr? Bis auf die Bereifung kann ich auf den ersten Blick keinen Unterschied erkennen. Ist ja eine Galerie hier... ich hoffe der Vergleich ist/war ok für die beteiligten :winken:!

Korrekt, das isses - dieses (obere) Bild war auch so in den KA. Also same bike, hast Du ins Schwarze getroffen! Lg
 
Voila. Hoffe es gefällt... Der Sakae Pipe und der Kona-Sattel waren 'ich-schraub-mal-was-drann'-Inspirationen, aber im Moment bleiben sie (trotz passendem Salsa und Flite im Regal) ...

PS: Stolz wie Anton, dass ich das Bilder-posten doch noch hingekriegt hab. Gleich mal die anderen Galerien zuspammen nach dem heutigen Garagen-Foto-Termin :D
 
The 1985 Mountain Trials. First picture as received, second with some modifications to make it more usable and correct.
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I don't usually take pictures when I'm biking because I'm to busy biking - and I don't tend to slow things down just because it's retro bikes.

I can tell you that the Mountain Trials is a really fun bike, and it's that and not the rider that is the limitation here... I the week end I fell down a couple of meters with it in the local skate bowl because I wasn't biking fast enough...

I found a few, @mauricer

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