german:a KILO - kann das was???

Danke, für die Infos vom Hersteller! Da läuft einem ja das Wasser im Mund zusammen, bei den Möglichkeiten. :love: OK, zu meinem Bike kann ich nur sagen, dass sich das Bike super agil fahren lässt und ich die Einbauhöhe wohl auch durch den integrierten Steuersatz ausgeglichen habe. Bilder zur optischen Beurteilung sind in meinem Album zu sehen. Ich habs auch schon ein paar mal erwähnt, dass ich andere Gabeln in der Sparte gefahren bin und die Kilo ist für mich noch mal das Sahnehäubchen oben drauf, in allen Bereichen! ;)
 

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Re: german:a KILO - kann das was???
Thunderbird schrieb:
@ Boerge: sehr schönes Tourenbike! :daumen: Die Kilo passt ganz toll, finde ich.
Dass die Kilo bergab super ist, setze ich voraus, sonst würde sie gar nicht in
Frage kommen, aber sie darf halt bergauf nicht behindern, weil Rennen hier
in der Gegend immer bergauf gewonnen und bergab höchstens verloren werden.
Gleich noch eine Frage: ist der Brakebooster bei V-Brakes nötig
oder eher als "Steinschlagschutz" gedacht?

Sorry, dass ich hier schon ewig mit dummen Fragen nerve, aber mein
Beratungsbedarf steigt mit dem auszugebenden Betrag stark exponentiell.

Da ich nicht nur euch hier, sondern auch GA selbst mit Mails nerve,
hier interessante Info (habe vor allem nach der Carbongabel gefragt):

Das bedeutet also, dass man sich eigentlich auch einen steileren Lenkwinkel als 71°
verschaffen kann. Bleibt nur noch der Sitzwinkel und mit der Asenkung ist
auch der am Berg in Ordnung.

Thb

Danke für die Blumen - aber du hast das "Update" noch garnicht gesehen. Bei Gelegenheit stell' ich's mal in die Gallerie.

Zum uphill: Du fährst doch eine black an deiner KTM-racefeile - hat die nicht auch 100mm? Dann kommts von der einbauhöhe gleich, die bei einer kilo 480mm ist.
Der Brakebooster war als steinschlagschutz gedacht, ist mittlerweile aber nicht mehr dran. Der war als booster nie nötig, da die gabel genauso steif ist, wie eine oversized-starrgabel. Da drückst du nichts auseinander.
Auch der geradeauslauf gleicht dem einer starrgabel. Kein thema sind spurrillen oder strassenbahnschienen.
Nochwas zur federung/lenkung: Da die gabel nach hinten wegfedert, kommen die stösse nicht so direkt im cockpit an, wie bei teleskopgabeln. Das pumpen am lenker ist nicht vorhanden.

Das mit dem Lenkwinkel <71° weiss ich nicht. Dann müssten die hebel kürzer werden, was den effektiven federweg ebenfalls verkürzen würde.

Das mit dem carbon interessiert mich nicht so sehr - die gabel ist auch so schon teuer genug.
Keine ahnung, wie stabil das ganze dann noch ist. Meine gabel wiegt 1240g. Das ist doch nicht so schlecht. ;)
 
1240g? Das ist super. Eloxiert müsste man dann in Richtung 1220g kommen
und ohne Scheibenaufnahmen und kürzerem Steuerrohr vielleicht sogar auf 1200g.

Die Carbongabel müsste eigentlich sogar steifer sein als die Alugabel,
wenigstens wenn das Carbon richtig verarbeitet ist. Aber das kann man ja
wohl auch noch nachrüsten, wenn's sein muss.

Meine Black hat 80mm und baut 45cm hoch.
Der Rahmen ist aber schon 2 Jahre alt und bald muss was neues her.
Leider ist der Luzifer für 85mm-Gabeln ausgelegt.
Kennt jemand zufällig einen 1250g-Rahmen für 100mm-Gabeln?

Gruß,
Thb
 
@Thunderbird

Ein Kumpel hat sich den SX3(?) von Fatmodul geholt.
Ist für 105er Gabel ausgelegt und wiegt 1400 und ein paar zerquetschte.

Preis kann ich aber nicht sagen. Schau doch da mal auf die Page.


Gruß
 
Danke für den Tip!
Der Rahmen ist echt OK und sehr günstig aber wenn ich mich verbessern will,
reicht "OK" leider nicht. Bei angegebenen 1480g wären das schon wieder 230g
mehr Gewicht drauf als beim Luzifer und mein KTM wiegt auch nur 1400g.

Thb
 
Hello,

Sorry that I write in English, but my german is realy realy bad. I need to find some simple information about this fork, which I can not find anywhere in English and only german.

Could someone please answer the following questions as I would like to try the fork and maybe use it in next year Crocodile Trophy.

Can you get some type of lockout Shock for it?
Musy you use the GA FORCE1 SLR shock? or can you use DTswiss or another if you find one thinner enough?
Is this a good fork?
Is there any problems with this fork?

Many thanks for your time.
 
They have announced some sort of rebound-lockout which in effect locks
down the fork at 50% of the travel.

I think other shocks are too wide for enough tire clearance,
but I'm not 100% certain about that.

Is it a goot fork? Well... it's been tested as "phenomenal" and I've been
dreaming of buying one for nearly a year now. So much for that.
It's light, supple and stiff and you don't get that in any other fork.
Plus you don't seem to have much brake dive (big plus, actually)

There don't seem to be design or quality probs with the fork but then there
are so few out there that it wouldn't really become known. None of the
users here have really complained about anything yet but this may well be
the "I've spent so much money on this so it must be great"-phenomenon. ;)

Thb
 
Ok, I'll try...
zakeen schrieb:
Hello, Can you get some type of lockout Shock for it?
Yes, there is an optional Lockout, mounted on the handlebar
zakeen schrieb:
Musy you use the GA FORCE1 SLR shock? or can you use DTswiss or another if you find one thinner enough?
Theoreticaly you could use any Shock on this Fork if you get the right sockets , but there is no sense in it because the stock-shocks work fantastic. Any other shock will force you to use thinner Tires and would not increse performance.
zakeen schrieb:
Is this a good fork?
Of course it is. :) There is no other fork which is as sensitive as the Kilo. You won't find any othe Fork in this weight-class wich is as stiff. The Performance is better an any fork available. You can use it with Discs without problems. Last year I didn't clean the fork nearly a half year and there were no problems in any case. And it wasn't the the dryest time last year here in Germany....
So I would call it a real stressless fork.
zakeen schrieb:
Is there any problems with this fork?
The only real problem with the fork ist that it is a little higher than other forks (ca. 1,5cm) with this travel. So it would be better to mount it on a frame which was constructed for 100mm forks if you want a neutral bike.

By the way there were guys in the past who used the Kilo at the Crocodile trophy before! :daumen:
You find an article on the German: A Homepage in the news Thread.
German A
 
duenn_10.jpg
 
trailblaster schrieb:
The Lockout is a 2006 option.
I would contact them directly if you want to know more about these new options. I'm sure that they will give you the best informations!


Thank you Trailbaster for the info. I have been writing to german A for some time and they have never mention that in 2006 a lockout will be an option. If the fork will come with a lockout, then I will bye it tomorrow. I will now wait till its out.

Once again, thanks for all your help. I will leave the fourms now because I know its not right to speak a different language here, its not right for the other people who dont understand. Once again, thanks.

adam hansen
 
No worries!

As far as I know, every German has to learn English at school and we don't mind
practising now and again. I think we should rather feel honoured to be asked for
help from the other side of the globe. ;)
Keep asking and please post any information you get on the availability of the lockout here!

Thb

P.S.: You are not the Adam Hansen, are you? :eek:
 
@ boerge: Mann, stimmt echt.
Wow! Da sieht man mal wie wichtig das Forum hier ist.

@ Checky: du erlaubst ihm doch hoffentlich,
dass er hin- und wieder mal was auf Englisch postet.
Ich kann es ja übersetzen, wenn's sein muss. ;)

Thb
 
Thunderbird schrieb:
.......snip
Wow! Da sieht man mal wie wichtig das Forum hier ist.
.....snip

Thb

When I found that this forum had 19 pages only on the Kilo fork, I wished my german was much better. Maybe someone will translate it all for me? :rolleyes: :rolleyes: Joke!!!

There is nothing on the web in English about this fork and on this side of the earth, not many people know about it.

I hope to use this fork in the Crocodile Trophy next year. But I realy want to have a lock out, which I will wait for.

Thanks.

adam h.
 
Thunderbird schrieb:
@ Checky: du erlaubst ihm doch hoffentlich,
dass er hin- und wieder mal was auf Englisch postet.
Ich kann es ja übersetzen, wenn's sein muss. ;)
Thb

wenn man so nett zur Sache geht:

Hello,

Sorry that I write in English, but my german is realy realy bad. I need to find some simple information about this fork, which I can not find anywhere in English and only german.
.............................................
Once again, thanks for all your help. I will leave the fourms now because I know its not right to speak a different language here, its not right for the other people who dont understand. Once again, thanks.
ists voll O.K. wie ich finde.
Ich verabscheue aber diese überzogene Aufmerksamkeithascherei diverser Leute in letzter Zeit.
P.S. ich stehe mit meiner Meinung übrigens nicht alleine da & viele die sich öffentlich dazu äusserten habens Problem ja garnicht verstanden ;)
So Thema Ende.

Weiter mit der Kilo.
 
Hi Adam!

zakeen schrieb:
I hope to use this fork in the Crocodile Trophy next year. But I realy want to have a lock out, which I will wait for.

It might be a good idea to testride the fork without lockout. I had the same thoughts when I had to decide wether to go for the Kilo or not. Now that I ride the fork I really do not miss the lockout at all (even though I use Lockout very much when riding my Cannondale/Fatty). It seems like the Kilo does not wobble as much as other forks... at least it feels much better.

The reason why I advise you to check out the fork without lockout is the following: Unlike regular forks, the Kilo employs quite a few mechanical parts and bearings to allow for suspension-movement. When locking out the damper many of these parts will be stressed extremely, especially the bolts and bearings that hold the damper in place. I know this differs in no way from rear-suspension-systems where lockout is no magic anymore. But anyhow, on a long trip I would try to make all systems as dependable as possible...

Just my 2 cents.

Here's the roundup of this thread: The Kilo rocks!
Please feel free to ask questions... most of us do not bother too much to read or write english...

Cheers,
Dan
 
The Lockout won't be a total one, so the stress shouldn't be that enormous.
@ danimal: I had the same impression. I don't miss the lockout, which I had as I rode a RS SID Worldcup. It's just a different feeling because the fork is also very sensitive.
 
@ Boerge: hehe ich hoffe das der rost nicht auf das bike überspringt :D
im ernst: sehr schick das bike und der hintergrund macht was her :daumen:
Wie viel wiegt das Bike? Wo wir gerade dabei sind hier nochmal meins, mit kleinen optischen Veränderungen. Ein bischen das Gegenteil von deinem. Farbe!

 
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