franky_boy1 schrieb:
Die Ware soll entweder an den Absender zurück geschickt werden oder unter zollamtlicher Überwachung vernichtet werden. Welche Möglichkeiten habe ich da noch?
Das Problem ist das Ladegerät, ein CE-Nachweis dafür wird Dir wahrscheinlich schwer fallen.
1. Wenn Du auf das Ladegerät verzichten kannst -> Zum Zoll fahren und mit den Beamten reden, evtl. kannst Du den Kram mitnehmen, nachdem das LG im Beisein der Beamten vernichten worden ist.
2. Gearbest Support den Fall schildern, also mail schreiben bzw. ticket aufmachen.
1st of all..read the FAQ
If there is some problem receiving the delivery due to Customs
Usually, when you import goods from GearBest, the packet will be inspected by your local Customs office.
There's usually no reason to worry because:
- GearBest provides all the necessary paperwork for your shipment;
- In most countries it's pretty easy to import most kinds of consumer electronics;
- The actual process of customs clearance is usually handled completely by the delivery company (e.g. UPS, FedEx, DHL);
- If there is any duty (import tax) or other charges to pay, the courier will usually pay it first and deliver the products to you, and you pay the costs later. Click here for more information about import taxes.
If there is a question about your delivery:
- Sometimes you may need to provide information to your local Customs office about the shipment you are receiving. Sometimes they will need you to provide an invoice matching the invoice that accompanies the goods. In these cases please contact us immediately and we will provide you with a PDF of the shipping invoice.
- Sometimes the products need to be backed up with some kind of licence or certificate. In these cases, we are generally notified by the courier and we will handle it for you. If Customs contacts you about this, please let us know first and we will help you.
Customs Liability
- If, for any reason, the products cannot be delivered to you due to a Customs problem, we will discuss with you case by case about how best to handle the issue(s).
- If goods are seized or turned back because of an issue that was Gearbest's fault, e.g. incorrect paperwork, we will re-send the goods at our own expense, or offer you full store credit for a new order.
- If goods cannot be delivered due to restrictions in your own country, this is solely your responsibility. For example, if you decided to try to import an Android phone, but this technology is illegal or restricted due to local laws in the delivery destination country, that is your responsibility to know about before you order from GearBest. If the delivery failed for that reason, we cannot offer any compensation, because as the importer it's your job to know about the local regulations. Another situation in which you must accept liability is where your country requires you to have a licence to import commercial goods: in this case, it is your responsibility to know about this before you place an order on GearBest, and in the case of a failed delivery, we cannot offer any compensation.
- As the importer you hold sole legal responsibility for responding to questions about imported goods delivered to yourself. Import duties, sales tax, and any other customs charges and fees, are your sole responsibility, as described in our terms and conditions. If a delivery fails because you do not respond in time to Customs communications, or you refuse to pay the applicable charges, we cannot offer any compensation.
gecco1 schrieb:
Hier einige Foren,die das schon verbaut haben,dir meinten alle nur aus der Kunstoffkapsel rauspullen einbauen und fertig!???????
Viele Leute schreiben viel, nicht alles muss auch stimmen.., bzw. gibt es viele Brillen und Geschmäcker

Ich habe im Herbst 2013 eine Menge Zeuchs gelesen, MTBR, Singletrack, CPF, sehr oft steht dort das kleine Wörtchen "rattle".
Den einen kümmert's, den and'ren net..
Ich habe bei DX und Fasttech einige O-Ringe geordert, darunter auch welche mit 18 mm für Optikexperimente insbesondere mit meinen 8° Optiken. Nichtsdestotrotz werde ich es bei den Originaloptiken belassen, deren Leuchtbild ist imho nicht zu toppen.
Zu den Binnings, ich habe hier alles rumfliegen, von den mitgelieferten 0C(1C) bis zu 4C.
Mein persönlicher Favorit ist 1D. Mein Equipment ist aber auch auf 6500° K kalibriert, viele Grafikprofis bevorzugen mittlerweile 5000° K, ich bin also tendenziell eher "kühl normiert".
Ich hatte seinerzeit meine X2 testweise mit 3B auf den Lenker gepackt.
Im Treppenhaus und in der Stadt fand ich die Lichtfarbe abartig.
Im Gelände dann aufeinmal das Gegenteil, das Auge gewöhnt sich sehr schnell, schließlich stören keine Sekundärquellen, und die Plastizität hatte zugenommen, Reflektionen blendeten mich weniger stark und konnte mitunter sogar Wasser, Steine und Cellophan unterscheiden.
Nach dieser Erfahrung habe ich die Emitter nicht mehr getauscht, 3A und 4C sind in der Schublade verblieben. 3C ist heuer im Zulauf und wird zunächst auch erst einmal einen Deponieplatz finden.