Rocky Mountain Instinct 2021

Ben-HD

Forum-Team
Punkte Reaktionen
1.490
Sehr lesenswert:

The Rocky Mountain Instinct is a bike you want to ride after you’ve just gone for a ride.

Final Notes​

None of the suspension bolts came loose after our time together. Whenever I put a tool on a bolt, I found it tight, which was a great confidence booster on the engineering of this bike.

I learned to love the Instinct and how it rode once I jumped through some hoops. Since then I’ve been happy with taking it on any ride, any time, to commute on it, or just ride to the beach. It is a bike you can do it all on.

Would I buy the C90 model at the 12,000 CAD (9400 USD) price tag? Probably not. I think the most interesting model in the line up is the C70 Coil which comes with a Cane Creek coil inline shock and Helm fork. 9400 CAD (7629 USD) is still lots of dough for a bike. I imagine it would have a great descending characteristic. It’s a pound and a half heavier than the C90 which is easy to swallow. There is also the year's salary C99 with full Sram AXS, Super Deluxe shock and a Pike Ultimate for 14,100 CAD (10,450 USD) I think I could have some good fun on that!

The more I wondered who this bike is for, the more I realized it is for everyone, everywhere. While it may not be the easiest bike to set up, it definitely is the one that wears the most hats. You could set it up with any 210 x 55 shock you want and bump the fork to 160 for a great all-rounder or leave it as is for a flowy singletrack slayer. You could pop an angleset on the front and make it a mini Altitude. The possibilities are endless. Match that with Ride-9 and 2 rear center lengths and this is the only bike Rocky needs in the line up. From slope style to mini-enduro, Instinct will cover it all.

This a bike you want to ride after you’ve just gone for a ride. It's addictive.

nsmb-deniz-rocky-mountain-instinct-review-ajbar.original_vBex2jh.jpg

Punkte Reaktionen
13
Falls jemand Interesse an einem neuen "alten" Instinct BC Gr. M in Topausstattung hat, bitte PN. Gewicht 12,45kg ohne Sattel und Pedale
DSCF5417.JPG

Zuletzt bearbeitet:
Punkte Reaktionen
1
Servus,

ich hätte eine Frage bzgl. Rahmengröße/ Körpergröße.
Was würdet ihr empfehlen bei einer Körpergröße von 181cm und SL von 83cm.
M oder eher L.
Bin mir da unsicher.
Auch bezüglich Modelle aus 2019/2020
Gruß Felix

Radical_53

Heimatforscher
Punkte Reaktionen
83
Ernstgemeinte Frage dazu:

Wie kann man bei 1,80 schon bei „L“ sein und 3 von 4 verfügbaren Größen verbraten haben?
Ich nehme mal ganz frech an, dass ähnlich wenige Kerle/Mädels unter 1,60 zu finden sind wie über 2,10m.

Ben-HD

Forum-Team
Punkte Reaktionen
1.490
Wieso ist das für dich so ungewöhnlich? Du kannst ja auch ein L mit 17x fahren, wenn du ein langes Bike magst.

Aber es gibt ja auch Menschen, die sind um 155 cm groß. Jugendliche beispielsweise. Macht doch Sinn. Oder fehlt dir ein XXL?

Radical_53

Heimatforscher
Punkte Reaktionen
83
Eher Letzteres, ja. Zumindest wenn man das so fortführt wäre mir XL ein Stück zu klein.
Für mich halt erstmal unlogisch, zumindest wenn ich mich so umschaue und wie groß die Leute tendenziell eher sind & werden.

Punkte Reaktionen
1
Ich könnte ein 2019er Instinct in M bekommen.
Bin mir aber nicht sich ob es mir nicht zu klein ist.
Vom Reach ist es ca. 22mm kürzer als mein jetziges Jeffsy. Ist nicht die Welt.
Probesitzen wird schwierig, da zu weit weg.

Oben