Pembree R1V Flatpedale: Nachhaltig hergestellte Pedale made in UK

Pembree R1V Flatpedale: Nachhaltig hergestellte Pedale made in UK

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Der Name Pembree ist den meisten Lesern hier sicherlich noch gänzlich unbekannt, doch dies soll sich bald ändern: Das neu gegründete britische Unternehmen will mit nachhaltig hergestellten Flatpedalen für frischen Wind in der Bike-Industrie sorgen. Alle Infos zu den Pembree R1V Flatpedalen gibt's hier.

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Pembree R1V Flatpedale: Nachhaltig hergestellte Pedale made in UK
 
Wie passt das eigentlich zur beworbenen Nachhaltigkeit wenn ich schrottreife Pedale völlig unnötig verpacken und zu Pembree nach England schicken soll um 10% Rabatt zu bekommen??

Wie ich das verstanden hab beziehen die Ökostrom. Schön und gut. Das tu ich auch. Und viele andre Firmen auch. Aber solange solche skurrilen "Marketingaktionen" gemacht werden ists mit der Nachhaltigkeit nicht weit her. Die ist dann auch nur Marketing.

Und ein eigenes Spezialwerkzeug mit der Begründung, dass der Fahrer die Kappen dann ein wenig schneller abmachen kann?? Sehr nachhaltig, wenn das in 5 Jahren verloren ist.

Wie siehts eigentlich mit dem Materialeinsatz aus? Ist die Herstellung des Alus (die ja nicht bei Pembree erfolgt) nicht auch eher wenig nachhaltig?
Ist dann ein 400g Pedal nicht auch nachhaltiger als eins das über die Hälfte mehr Material benötigt?

Und wer stellt die Pedale überhaupt her?
Heißt “supportet by local engineering companies" soviel wie der Cad-Rechner bei Pembree ("small family run startup") läuft mit Ökostrom aber der Fräser, Eloxierer und Laserbeschrifter aber nicht?
 
Zuletzt bearbeitet:
Alles richtig, was du schreibst. Aber ist es irgendwie verboten, wenn schon nicht den Preis dann doch wenigstens das Gewicht konkurrenzfähig zu gestalten? Doppelter Preis bei doppeltem Gewicht ist halt einfach unsexy und schliesst jeden Kunden, der neben ökologischen Aspekten auch das PLV in seine Kaufentscheidung einfließen lässt, aus.
Also mir wären die Pedale auch zu schwer, bei mir käme nichts über 300g dran, aber ich gucke da eher mit der XC Brille drauf. Also ich bin nicht die Zielgruppe.
Wenns eher um hartes Downhill Ballern oder BMX geht, ist es vielleicht ok vom Gewicht?
Da gibts ja einige Klopper von Burgtec etc...
Aber da bin ich nicht so drin.
Gegenbeispiel: Ich fahre Rohloff, weil ich eine Sorglosschaltung will. Die kann aber mit der Eagle gewichtsmässig nicht mithalten. Ich bezahle also 1000€ für einen Metallkluppen, der hunderte Gramm mehr wiegt. Eigentlich bescheuert, aber eben andere Prioritäten.
Ob nun die Pembree Pedale die Erwartungen des Marktes erfüllen, ist deren Problem. Wenn die Pedale schwer aber ultra sorglos und extrem belastbar sind, gibt es vielleicht einen Markt dafür.
Kommen wir kurz zur Preis/Leistung: Da ist Hope sicher ein harter Konkurrent, weil gleiche Herkunftsbedingungen, aber günstiger und leichter.

Ich finde es total legitim, das also die Pembree Pedale bei einigen mit der Prio Gewicht oder auch Preis nicht ankommen.
Nur sind einige Kommentare hier einfach nicht fair und auch unnötig agressiv.

Die Firma ist für die Ziele und Extrahürden, die sie nehmen, und nicht einfach die Pläne in China umsetzen lassen, erst mal zu respektieren.
 
Wie passt das eigentlich zur beworbenen Nachhaltigkeit wenn ich schrottreife Pedale völlig unnötig verpacken und zu Pembree nach England schicken soll um 10% Rabatt zu bekommen??
Mein Verständnis ist, dass das Teil entsprechend der Materialen zerlegt und entsprechend weiter verwertet wird. In so einem Auto sind z.B. dutzende Stahllegierungen. Das Auto wird geschreddert, der Stahl rausgefiltern und am Ende wird das Baustahl, weil das niemand so sauber wieder auftrennen kann. Wenn du aber genau weißt was für Material das ist, könnte man das deutlich besser verwerten. Wenn das einfach nur in den Schrottcontainer kommt, wird sich da niemand die Mühe machen.

In wieweit jetzt CO2-Immissionen die Vorteile davon wieder aufbrauchen weiß ich nicht. Allerdings ist der CO2-Anteil beim Transport von Lebensmitteln, im Vergleich zur restlichen Herstellung, eher klein. Also der Hauptvorteil liegt denk ich eher darin, die Rohstoffe wieder so sinnvoll wie möglich wieder in den Kreislauf zu bringen.
 
Wie passt das eigentlich zur beworbenen Nachhaltigkeit wenn ich schrottreife Pedale völlig unnötig verpacken und zu Pembree nach England schicken soll um 10% Rabatt zu bekommen??

Wie ich das verstanden hab beziehen die Ökostrom. Schön und gut. Das tu ich auch. Und viele andre Firmen auch. Aber solange solche skurrilen "Marketingaktionen" gemacht werden ists mit der Nachhaltigkeit nicht weit her. Die ist dann auch nur Marketing.

Und ein eigenes Spezialwerkzeug mit der Begründung, dass der Fahrer die Kappen dann ein wenig schneller abmachen kann?? Sehr nachhaltig, wenn das in 5 Jahren verloren ist.

Wie siehts eigentlich mit dem Materialeinsatz aus? Ist die Herstellung des Alus (die ja nicht bei Pembree erfolgt) nicht auch eher wenig nachhaltig?
Ist dann ein 400g Pedal nicht auch nachhaltiger als eins das über die Hälfte mehr Material benötigt?

Und wer stellt die Pedale überhaupt her?
Heißt “supportet by local engineering companies" soviel wie der Cad-Rechner bei Pembree ("small family run startup") läuft mit Ökostrom aber der Fräser, Eloxierer und Laserbeschrifter aber nicht?
Man muss nicht immer und überall eine Verschwörung vermuten.
 
Wie siehts eigentlich mit dem Materialeinsatz aus? Ist die Herstellung des Alus (die ja nicht bei Pembree erfolgt) nicht auch eher wenig nachhaltig?
Ist dann ein 400g Pedal nicht auch nachhaltiger als eins das über die Hälfte mehr Material benötigt?
Ich finde das sind echt interessante Fragestellungen. Weil aktuell hat niemand nen Schimmer was für Materialaufwand, Energie und CO2-Verbrauch für die Herstellung in den Teilen stecken. Also nirgendwo. Ich hatte mal versucht das für einen Stahl- vs. Alu-Rahmen herauszufinden und wirklich verlässliche Zahlen zu bekommen war echt schwer und auch eher ungenau.
 
----original (german) version----
Ehrlicherweise finde ich die Idee von nachhaltigen Pedalen gut, glaube aber auch nicht dass das so was wird. Da gibt es einfach schon zu viele "Riesen" am Markt die das besser machen. Hope zum Beispiel fertigt auch in UK, zwar vielleicht nicht mit Ökostrom, dafür aber wahrscheinlich mit dem Material. Und da gut 200g weniger von besagtem Material verwendet werden kann das Hope schlussendlich vielleicht sogar mehr Sinn machen. Auch sollte man bedenken dass eine große Firma wie Hope wahrscheinlich im Schichtbetrieb fertigt, also deutlich mehr aus den Maschinen rausholt. Und vor allem der für mich wichtigste Punkt, bei Hope bekomme ich Ersatzteile, wahrscheinlich auch nach 20 Jahren. Ich will kein kleines Startup schlechtreden, aber wenn ich in 2 Jahren eine neue Dichtlippe brauche weil ich die alte sonstwie beschädigt hab, dann hätt ich auch gern eine, sonst kann der Rest noch so fair und nachhaltig sein. Und Hope ist da nicht alleine, in den USA gibts zum Beispiel Yoshimura, ebenfalls aus UK die unite Pedale, und wahrscheinlich noch viele mehr die ich nicht kenne. Und alle von ihnen wirken wie ein ausgereifteres Produkt als die pembree.
Ehrlicherweise halte ich die Pedale auch nicht unbedigt für eine ingeneurstechnische Meisterleistung, die Pins sind wahrscheinlich exorbitant teuer, hier hätte man sich auch einfach einen europäischen Schraubenhersteller suchen können, und dort ein paar m3 Schrauben bestellen. kostet einen Bruchteil und bietet gleichzeitig bessere Ersatzteilversorgung (siehe zb One up Pedale).
Auch sehe ich den Sinn von zwei Rillenkugellagern nicht ganz, andere Hersteller kommen auch mit einem aus (und Kugellager sind schwer!) und wenn dann gibts die auch zweireihig. Da ich natürlich keine FEM zu den Pedalen habe, ist das nur eine Vermutung. Und als Schraubenkopf für wenig Platz hat sich ein Schlitzschraubendreher als sinnvoll erwiesen, man muss ja nicht gleich das Rad neu erfinden.

----english version----
If im honest, I think sustainable pedals are a great idea, but I doubt this will be a success. There are just to many "giants" dominating the market for pedals. Hope for example manufactures in the UK, and although maybe without green electricity, at least while using way less material. And because they use around 200g less material, they might even be more sustainable. You should also consider that hope manufactures using shift operation, so they get more out of their machines. The most important point for me however is, Hope offers spare parts, probably even in 20 years. I don´t want to critisize a small startup, but when I need a new seal in 2 years because i fucked up, I really want this seal, the most sustainable pedal is useless if it´s trash due to a small spare part. And hope is not the only company giving me this kind of security, In the USA there are the yoshimura pedals, and also in the UK the unite pedals, and probably a lot more I have never heard of before. And all of them seem like a more mature product than yours.
If I am honest, those pedals don´t seem like an engineering masterpiece, having pins like this is (probably) extremely more expensive than just using (european made) m3 bolts, that also give better Spare part availability (See for example One Up pedals)
I also don´t see the need for two deep groove ball bearings, other manufacturers don´t need theim either and bearings are really heavy. And if you really need two, there are double rowed ones. Considering I have´nt done a FEM on them, this is just a guess. I also don´t see the need for the special tool, if you have not a lot amount of space, why not just juse a slotted Screwdriver?

(I went ahead and translated the text for you, as someone that is using some russian forums without speaking the language, I know what a pain in the ass google translate can be)
 
[QUOTE = "feedyourhead, post: 16789249, member: 277638"]
How does that fit with the advertised sustainability if I have to pack scrap-ready pedals completely unnecessarily and send them to Pembree in England to get a 10% discount?

As I understand it, they use green electricity. Nice and good. I do that too. And many other companies too. But as long as such bizarre "marketing campaigns" are done, sustainability is not far off. Then that's just marketing.

And its own special tool on the grounds that the driver can then take off the caps a little faster? Very sustainable if that is lost in 5 years.

What about the use of materials? Isn't the production of the aluminum (which isn't done at Pembree) not very sustainable?
Isn't a 400g pedal more sustainable than one that uses over half more material?

And who makes the pedals at all?
Does “support by local engineering companies” mean as much as the Cad computer at Pembree ("small family run startup") runs on green electricity but the milling cutter, anodizer and laser marker does not?
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Thank you for your comments. We take recycling very seriously and recognise that many of us have old pedals in our garages that will sit there for years. We want to take those pedals and reclaim the material so that it can be recycled.
Aluminium is infinitely recyclable and only used 5% of the energy to do so. That is why we use it. We will never use carbon fibre for anything.
PEMBREE manufacturers the Pedal Body and Traction Rails at our own factory in Heathfield, UK. We also laser mark our products in house. We only have one facility and it runs on electricity supplied by Ecotricity. Over the next few weeks there will be more insight into how our factory runs so please keep looking at Pembree.com
 
[QUOTE = "MieMaMise, post: 16789302, member: 104883"]
My understanding is that the part is dismantled according to the materials and further used accordingly. There are dozens of steel alloys in a car like this. The car is shredded, the steel is filtered out and in the end the structural steel becomes, because nobody can separate it so cleanly. But if you know exactly what the material is, you could use it much better. If that just gets into the junk container, nobody will bother.

I don't know to what extent CO2 emissions will consume the benefits of this. However, the proportion of CO2 in the transport of food is rather small compared to the rest of the manufacture. So I think the main advantage is to get the raw materials back into the cycle as sensibly as possible.
[/ QUOTE]
That is exactly right. We break down the parts of the pedal into their material groups. This will mainly be aluminium for the pedal body and steel for the spindle and pins etc. These will then be recycled accordingly.
 
[QUOTE = "hellmachine, post: 16789300, member: 99868"]
So the pedals would be too heavy for me, I wouldn't get anything over 300g, but I rather look at it with the XC glasses. So I'm not the target group.
If it's more about hard downhill shooting or BMX, is it maybe ok by weight?
There are some beaters from Burgtec etc ...
But I'm not in there.
Counter example: I drive Rohloff because I want a carefree circuit. But it can't keep up with the Eagle in terms of weight. So I pay € 1000 for a metal clip that weighs hundreds of grams more. Actually stupid, but other priorities.
The problem is whether the Pembree pedals meet the expectations of the market. If the pedals are heavy but ultra carefree and extremely resilient, there may be a market for them.
We come briefly to the price / performance: Hope is certainly a tough competitor because the same conditions of origin, but cheaper and easier.

I find it totally legitimate that the Pembree pedals do not arrive at some with the priority weight or price.
Only a few comments here are simply not fair and unnecessarily aggressive.

The company is for the goals and extra hurdles that they take, and not just let the plans in China be implemented, respected for now.
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Thanks for your comments. The R1V has been designed to last for years. I have been working with SKF for over 18 months to ensure that they will roll like no other pedal. They are so smooth it's incredible. The pedal is targeted at the at the E-Mtb and Enduro / Downhill rider who really pushes their components.
A "performance" pedal is being developed that will share the sustainable values of the R1V but will be lighter.
I really appreciate your support
 
[QUOTE = "hellmachine, post: 16789484, member: 99868"]
A lighter enduro version is said to come ..
[/ QUOTE]
Certainly is. Check Instagram and our website for details
 
[QUOTE = "MieMaMise, post: 16789337, member: 104883"]
I think these are really interesting questions. Because currently nobody has a clue what kind of materials, energy and CO2 consumption are involved in the manufacture of the parts. So nowhere. I tried that for a steel vs. Finding out aluminum frames and getting really reliable numbers was really difficult and also rather inaccurate.
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Transparency is a fundamental part of how PEMBREE will always operate. The Carbon Dioxide emissions of the R1V have been independently calculated through our partnership with TEMWA and this has resulted in a carbon neutral pedal. We believe this is a first for the industry and hope other companies will follow.
 
----original (german) version----
Honestly, I think the idea of sustainable pedals is good, but I don't think it will either. There are simply too many "giants" on the market that do this better. Hope, for example, also produces in the UK, maybe not with green electricity, but probably with the material. And since a good 200g less of said material is used, the Hope may ultimately make more sense. You should also consider that a large company like Hope probably produces in shifts, so it gets a lot more out of the machines. And above all the most important point for me, at Hope I get spare parts, probably even after 20 years. I don't want to talk bad about a small startup, but if I need a new sealing lip in 2 years because I have damaged the old one in some other way, then I would like to have one, otherwise the rest can be fair and sustainable. And Hope is not alone there, in the USA there is for example Yoshimura, also from UK the unite pedals, and probably many more that I do not know. And all of them look like a more mature product than the pembree.
Honestly, I don't think the pedals are an engineering feat, the pins are probably exorbitantly expensive, you could have simply looked for a European screw manufacturer and ordered a few m3 screws there. costs a fraction and at the same time offers a better supply of spare parts (see e.g. one up pedals).
Also, I don't quite see the point of two deep groove ball bearings, other manufacturers can get by with one (and ball bearings are heavy!) And if there are two rows. Since I don't have a FEM on the pedals, of course, that's just a guess. And as a screw head for little space, a slotted screwdriver has proven to be useful, you don't have to reinvent the wheel right away.

---- german version ----
If im honest, I think sustainable pedals are a great idea, but I doubt this will be a success. There are just to many "giants" dominating the market for pedals. Hope for example manufactures in the UK, and although maybe without green electricity, at least while using way less material. And because they use around 200g less material, they might even be more sustainable. You should also consider that hope manufactures using shift operation, so they get more out of their machines. The most important point for me however is, Hope offers spare parts, probably even in 20 years. I don´t want to critisize a small startup, but when I need a new seal in 2 years because i fucked up, I really want this seal, the most sustainable pedal is useless if it´s trash due to a small spare part. And hope is not the only company giving me this kind of security, In the USA there are the yoshimura pedals, and also in the UK the unite pedals, and probably a lot more I have never heard of before. And all of them seem like a more mature product than yours.
If I am honest, those pedals don´t seem like an engineering masterpiece, having pins like this is (probably) extremely more expensive than just using (european made) m3 bolts, that also give better Spare part availability (See for example One Up pedals)
I also don´t see the need for two deep groove ball bearings, other manufacturers don´t need theim either and bearings are really heavy. And if you really need two, there are double rowed ones. Considering I haven't done a FEM on them, this is just a guess. I also don´t see the need for the special tool, if you have not a lot amount of space, why not just juse a slotted Screwdriver?

(I went ahead and translated the text for you, as someone that is using some russian forums without speaking the language, I know what a pain in the ass google translate can be)
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Thanks for the translation it is greatly appreciated!
Our seals are through SKF and are standard products that have been produced for many years to ensure that spares will be available. I know PEMBREE has just launched by I have vowed to have spares for all products for 10 years.
The reason for the paired ball bearing is to reduce wear, ensuring the pedal will last for many years.
Thank you for your comments
 
Well ,considering that you should never judge something when you can´t do it better yourself, here you go. I constructed this beauty in about 3 hours. It comes in at 193g/pedal, so seriously what are you guys doing? Using lead instead of grease? I didn´t make a FEM, but it looks about right to me. Usable Space of 120mm x 105mm, using a needle bearing at the crank and two grooved ones on the other side. Yes, my sealing kind of sucks, but at least it uses standardized parts.
You guys also clearly have to step up your marketing game ;)
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Well ,considering that you should never judge something when you can´t do it better yourself, here you go. I constructed this beauty in about 3 hours. It comes in at 193g/pedal, so seriously what are you guys doing? Using lead instead of grease? I didn´t make a FEM, but it looks about right to me. Usable Space of 120mm x 105mm, using a needle bearing at the crank and two grooved ones on the other side. Yes, my sealing kind of sucks, but at least it uses standardized parts.
You guys also clearly have to step up your marketing game ;)
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ich vermute, du hast einen extrem trockenen Humor, so das ich den Witz nicht verstanden habe...
 
Ehrlicherweise habe ich mir nur die Frage gestellt wo das hohe Gewicht herkommt. Ich will ja niemanden kritisieren wenn wirklich nicht mehr zu holen ist. Wer weiß, vielleicht benutzen Hope und co ja wirklich schwarze Magie? Da ich jetzt aber so ein pedal konstruiert habe, glaube ich die Materie etwas besser zu verstehen.

Nur um das klarzustellen, ich möchte pembree keinesfalls schlechtreden! Sie scheinen wirklich hinter ihren Produkten zu stehen, ich habe mich nur gefragt ob nicht ein paar schlechte Designentscheidungen dabei sind.

Ich wollte keinem zu nahe treten oder behaupten dass ich es besser könnte (kann ich nicht!). Daher habe ich ein nicht allzu professionelles und ernsthaftes auftreten gewählt. Ich wollte wirklich keinem, und erst recht nicht pembree zu nahe treten, falls ich es übertrieben habe tut es mir leid.
 
[QUOTE = "foggy123, post: 16790862, member: 445218"]
Honestly, I just asked myself where the high weight comes from. I don't want to criticize anyone if you really can't get them anymore. Who knows, maybe Hope and co really use black magic? Now that I have constructed such a pedal, I think I understand the matter a little better.

Just to make this clear, I definitely don't want to bad-mouth pembree! They really seem to be behind their products, I was just wondering if there weren't some bad design decisions.

I didn't want to get too close to anyone or claim that I could do it better (I can't!). Therefore I chose a not too professional and serious appearance. I really didn't want anyone, and certainly not to step too close to pembree, if I'm exaggerating I'm sorry.
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Thanks for your comments. The MTB community's opinions are important to the development of PEMBREE.
 
Well ,considering that you should never judge something when you can´t do it better yourself, here you go. I constructed this beauty in about 3 hours. It comes in at 193g/pedal, so seriously what are you guys doing? Using lead instead of grease? I didn´t make a FEM, but it looks about right to me. Usable Space of 120mm x 105mm, using a needle bearing at the crank and two grooved ones on the other side. Yes, my sealing kind of sucks, but at least it uses standardized parts.
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Pressfit und Schlüsselzitz, mega endlich Pressfit zum einschrauben ohne Gewinde!
 
20mm dick und noch aus der Plattform herausstehende Teile im Achsbereich, dadurch auch nicht konkarv, über 600g und für den (Entschuldigung, aber dafür fällt mir nichts anderes ein) Edel-schrott 200 Pfund abrufen: :lol: :lol: :lol:

Aber gut, steht als Einsatz auch E-Bike und umweltfreundlich produziert. Es werden ein paar Dumme finden ...

Und gut 600g jetzt nur mit Stabilität und guter, kompletter Wälzlagerung zu begründen, ist auch weit her geholt. Es gibt halb so schwere Pedale mit Aluminium-Plattform, Stahlachse und kompletter Wälzlagerung, die bewährt und super stabil sind. Die sind teilweise aber auch fast nur halb so dick und konkarv.

Nur mal als Beispiel: Gamut Podium Pedal. Wird leider nicht mehr produziert, aber gegen das kann das Pembree in jeder Hinsicht einpacken.
 
Zuletzt bearbeitet:
Auch wenn die Gamut nett aussehen sind sie aber nicht für jeden was. Ich (und auch andere) komme mit den großen Lagern an der Kurbel nicht zurecht, der erhöhte q-faktor macht solche Pedale für mich unfahrbar. Die Dicke hingegen hat mich bis jetzt noch bei keinem Pedal wirklich gestört.
 
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