Scott Spark RC (2022) - Wartezimmer

Okay, thank you very much. I don't feel like experimenting, so I'll probably go with the M9125 crank.

Something creaks when I pedal, and I've checked everything except the bottom bracket and the crank.

By the way, the new shock/fork, the 2024 model, fits very well, so thanks again for the advice.

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Bike looks good, the graphics on that model are my favourite. I found that the bolt on the drive side of the SL crank would loosen if it was not correctly torqued down and needed to be checked again once it has been ridden a few times. I did replace the RF BB (double row bearing model) because the previous owner did not maintain it and the bearings were rusty on the DS. It is in the Scale now and absolutely no problems but I have bought a spare XTR M9125 crank/BB if it does fail.
 
Hallo,

habe bei meinem Spark Spiel in der Schwinge. Ein Lagertausch vom Fachhändler hat nur kurze Besserung gebracht.
Was könnte defekt sein, bzw. hat das Problem schon jemand gehabt.
Die Schrauben sind mit dem vorgeschriebenen Drehmoment angezogen.

Grüße Andy
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Hallo,

habe bei meinem Spark Spiel in der Schwinge. Ein Lagertausch vom Fachhändler hat nur kurze Besserung gebracht.
Was könnte defekt sein, bzw. hat das Problem schon jemand gehabt.
Die Schrauben sind mit dem vorgeschriebenen Drehmoment angezogen.

Grüße AndyAnhang anzeigen 2260233
Hey, ich hatte auch genau da Spiel. Bei mir hat ein Lagertausch aktuell Abhilfe geschafft, der Händler kannte das Problem jedoch. Er sagte er hätte selbst das identische Rad und hätte inzwischen den dritten Ersatzrahmen von Scott bekommen, da das Problem immer wieder auftreten würde. Seiner Beschreibung nach hat die von dir markierte Schraube etwas Spiel im Rahmen bzw. Nutzt die Schraubenfassung an der Stelle immer wieder aus. Am längsten hatte er Ruhe, als er die Schraube mit Carbonpaste eingesetzt hat. Es ist diese Schraube mit der kleinen „Nase“. Hast du denn die Lager und die Schraube gewechselt, oder nur die Lager? Bei mir wurden Lager, die Steckachse und die Schrauben gewechselt.
 
Hallo Gino,
die Lager hat ein (ehemaliger) Scotthändler getauscht und nach ca. 300 km war wieder Spiel im Rahmen. Genau das Aluminiuminlay mit der Nase hat Spiel.

Grüße Andy
 
Meine Lager wurden da erst vor ca 100km gewechselt. Wenn das Problem wieder auftritt, würde ich wohl mal versuchen die Schraube mit Epoxy oder Loctite „einzukleben“.
 
Have you checked for wear on the drive side alloy spacer. It should be fitted with the writing visible. When I first totally stripped my bike down after buying it (secondhand from an owner who thought that maintenance was just jet washing) this spacer was worn. I replaced the main bearings, seals and the spacer, fitted it to the correct torque settings and that was over 5,000Km ago.

Scott recommends using a "Bearing Fit Retaining Compound" but I did not find that necessary and have not had any problems.

This may be interesting for you Swingarm

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Zuletzt bearbeitet:
I would also find it plausible @lesoudeur , that the washer between the swingarm and frame is worn. After all, there should be some compression on the main pivot bolt. If the 'nose' nut on the drive-train side has play, I would assume that this is caused by inadequate compression of the main pivot bolt. A worn washer could be an explanation?

I would suggest taking apart the main pivot bolt and checking the thickniss of the washer against a new washer (included in the service kit / maybe some one form the forum can provide the measurement of the new washer). While the main pivot is diassambled you can also check if all other seals are in place and if the bearings are smooth.

Little tip: from the non-drive-side the main pivot bolt should unscrew to the left! From the drive side the direction is the opposite.
 
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