Scott Spark RC (2022) - Wartezimmer

Hat jemand eine gute Bezugsquelle für die Hinterbaulager oder kennt die verbauten Lagergrößen?
Das einzige was ich finden konnte war dieser Händler:

https://www.airevelobearings.com/?s=scott+spark+2022&post_type=product

Überhaupt würde mich eine Bezugsquelle für technische Daten zum Bike interssieren, das User-Manual ist ja recht dünn. Außer Ausbau des Dämpfers, Cable-Routing und Steuersatz ist dort kaum etwas beschrieben. Dabei ist ja Hinterbau-Lager-Wartung ziemliches Standardprogramm? :confused:
Bei R2 gibt es ganze Sätze für das Spark. Ob da auch die einzelnen Lager beschrieben sind, bin adhoc überfragt. Und ja, günstig ist so ein Komplettsatz da auch nicht :confused:
 
Hat von euch jemand optisch und ergonomisch sinnvoll eine Reverb AXS montieren können?

Beim Rahmenset ist ein zweifach Hebel dabei, nur wäre die Frage wie das mit dem doch klobigen Hebel der AXS Stütze harmoniert...
 
Hat von euch jemand optisch und ergonomisch sinnvoll eine Reverb AXS montieren können?

Beim Rahmenset ist ein zweifach Hebel dabei, nur wäre die Frage wie das mit dem doch klobigen Hebel der AXS Stütze harmoniert...
Ich fahre mit Blipbox und einem Blip am Lenker fixiert.

Oder das neue Fahrwerk von Rockshox kaufen. Dann kannst du den Reverb Controller oder den neuen Pod verwenden 😝

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Bei R2 gibt es ganze Sätze für das Spark. Ob da auch die einzelnen Lager beschrieben sind, bin adhoc überfragt. Und ja, günstig ist so ein Komplettsatz da auch nicht :confused:

Ja, das Set ist aber dort (und auch überall anders) nicht lieferbar. Zudem wird nicht spezifiziert, welche Lager enthalten sind.

Der 2023 Satz ist lieferbar und, bis auf den Schrauben des Dämpfers, komplett kompatibel.

Ich schreibe nachher die Lager zusammen und stelle diese hier rein.
 
Kugellager Aufstellung Scott Spark

Umlenkung 27x37x6,5
Bezeichnung 27.537 (Sondermaß für Scott Spark)

Kettenstrebe 15x24x5
Bezeichnung 61802VRS

Schwingendrehpunkt 12x21x5
Bezeichnung 61801VRS

Jeweils 2 Lager notwendig, alle Lager voll, doppelt gedichtet.

Folgender Schraube, für das Dämpferauge, ist der einzige Unterschied zu dem Lager Kit 2022 vs. 2023

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A few changes/additions that I have made from stock RC Pro L that may be of interest.
Tried the Tofino saddle (more of a sit in feel) but preferred a Belcarra R1.0.
XTR FC-M9125-1 175mm crankset (to maintain 55mm chain-line with 2 x 3mm spacers on non-drive side and 1 x 3mm on drive side), 32t SM-CRM95, XTR SM-BB94-41A. Slight weight (around 80gms) increase but more reliable overall. BB easy to fit dry and no creaking.
XTR CN-M9100 chain. Best price to longevity ratio.
Shimano XTR PD-M9100 pedals. No issues at all.
RockShox SID Fender 35mm C1+/2021 V3. Needs longer bolts (12mm M3) than was supplied.
RockShox Charger Race Day 2 Damper Upgrade 3-Position Remote Lockout SID from My 2021+ (C1+) 35 mm. An overall improvement and lighter (around 100gms). The RL3 custom Charger was not locking out properly which is a known weakness for some units.
Replaced Fox Nude 5 EVOL with Rockshox NUDE 5 RL3. No real difference in character but the remote cable is a little easier to fit on the RS.
Rockshox remote TwistLoc Ultimate 3P (I prefer it to the Twinlock) The included textured grips are excellent and easy to fit with some denatured alcohol. 4mm cable housing Jagwire 0.8mm s/s cable and barrel adjusters. 4.0mm housing fitted because Rockshox shock/fork damper/barrel adjusters fits directly.
Shimano SL-MT800-IL seat post dropper lever. 7mm pull is fine for the new Bikeyoke Devine SL (100mm). Jagwire Pro Dropper cable (3.0mm housing).
Elitewheels 29er Pro36 carbon wheelset with their in-house Pro hubs. 300gm weight reduction and 36/60t ratchets. Excellent quality and have not needed any truing.
Maxis 29X2.40WT EXO/TR Forecaster tires. Excellent all season tire.
Replaced worn RT-MT800 discs with RT-CL900. Do seem quieter.
Shimano Optislick polymer coating on inner wire started to fray and restrict movement now replaced with Jagwire 3mm Flex SL housing and 1.1mm s/s cable. Thinner housing is easier to route and I just threaded it through the headset without disassembly.
Syncros L tool bottle and Taylor 1.0 LH. Great way to carry essential tools in included pouch.
Elite water bottle in S/S. Has a cover over the spout to keep it clean (Bought at Decathlon).


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Hat bei jemand anderem schonmal der Hinterbau Spiel entwickelt? Die zumindest ohne Ausbau der Kurbel erreichbaren Schrauben des Hinterbaus sitzen alle soweit fest.
 
Has anyone else ever had play in the rear triangle? The screws on the rear triangle that can be reached without removing the crank are all tight.
When did you last service it and check the condition of the bearings and the torque settings? My bike was bought from someone who thought servicing was using a jet washer after a ride. When I stripped the bike down I replaced one upper suspension bearing (there are four) and both of the swing arm axle bearings/drive side spacer. None of the bearings had any play but were rough through rusting. I regreased any remaining bearings. If you have to replace the suspension bearings, Scott's Techdocs My 2022 identifies using a bearing retaining compound (it omits to state that this should be medium strength) but I did not use any and have no problems. It is also worthwhile checking the headset bearings because water can get in and cause rusting. They need to have grease on the outside of the races for protection.
 
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When did you last service it and check the condition of the bearings and the torque settings? My bike was bought from someone who thought servicing was using a jet washer after a ride. When I stripped the bike down I replaced one upper suspension bearing (there are four) and both of the swing arm axle bearings/drive side spacer. None of the bearings had any play but were rough through rusting. I regreased any remaining bearing. If you have to replace the suspension bearings, Scott's manual (which is not very good) identifies using a bearing retaining compound (it omits to state that this should be medium strength) but I did not use any and have no problems. It is also worthwhile checking the headset bearings because water can get in and cause rusting. They need to have grease on the outside of the races for protection.
Where is this scott-manual that mentions bearing retainig compound? I can onyl see on page one of the manual legend, but then it does not specify on what bearings to use this compound :confused:

Would look-tite-blue be a suitable alternative?

Also, how do you remove bearings that are fitted with a retention compound?
 
The "Techbook MY22_MK2 with Mahle.pdf" is useful but not absolutely needed. I cannot remember where I found it and Scott does not make it readily available. The Scott Spark "manual" is total rubbish.
You Tube:
2022 Scott Spark Loose linkage/disassembly instructions Tim G*
Suspension & Swingarm Disassembly - Scott Spark RC Maintenance Tom10 Crafted
Suspension Bearings Removal - Scott Spark RC Maintenance Tom10 Crafted
Scott Spark RC 2022 Suspension Bearings Full Service Tom10 Crafted
Pressing In Suspension Bearings - Scott Spark RC Maintenance Tom10 Crafted
Suspension Re-assembly - Scott Spark RC Maintenance Tom10 Crafted

From Scott..."We recommend the use of Loctite 641 medium strength retaining compound."
Removal method is just the same. Retention compound fills in any voids with some measure of bearing race bonding.
Loctite "blue" 242 is a thread locker compound.
*The internal T30 within the axle is to tighten/loosen it so that it all can be done from one side without removing the crank and front ring.
 
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*The internal T30 within the axle is to tighten/loosen it so that it all can be done from one side without removing the crank and front ring.
In other words: You can remove the main pivot from the non-drive-train-side completly? So from this perspective (non drive-side) all bolts tighten two the right and loosen to the left.

Actually thats a pretty clever and useful design!
 
In other words: You can remove the main pivot from the non-drive-train-side completly? So from this perspective (non drive-side) all bolts tighten two the right and loosen to the left.

Actually thats a pretty clever and useful design!
Yes and they do not even document it sadly. Also, you can remove the lower drive side shock bolt (well you can with a 32t ring but I cannot comment on a 34t) without dismantling the crank set.
 
Leider ist deren Homepage unübersichtlich und ich finde das Bauteil nicht.

Die Lagerschalen für das Spark sind bei Acros im Webshop nicht gelistet, die gibt es auf Nachfrage per Mail.


We cycle hat über den Amazon Webshop auch noch drei auf Lager.

https://www.amazon.de/Syncros-Headset-ZS56-Steuersatz-schwarz/dp/B09FK7GBM8


Welche suchst du denn, die 0 Grad oder die 0,6 Grad Lagerschalen?


They are frame size specific.

Only the eccentric ones.
 
Die Lagerschalen für das Spark sind bei Acros im Webshop nicht gelistet, die gibt es auf Nachfrage per Mail.


We cycle hat über den Amazon Webshop auch noch drei auf Lager.

https://www.amazon.de/Syncros-Headset-ZS56-Steuersatz-schwarz/dp/B09FK7GBM8


Welche suchst du denn, die 0 Grad oder die 0,6 Grad Lagerschalen?




Only the eccentric ones.
Danke! Ich habe jetzt den Steuersatz bei Amazon bestellt.

Ich brauche die neutrale Schale. Ich habe Spiel zwischen Schale und Rahmen, obwohl alles korrekt montiert ist. Meine Vermutung (oder Hoffnung) ist, dass sich das durch Einbau einer neuen Schale beheben lässt.
 
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