Fox Float X2

Hier ist der neue Float X2 Modell 2017
http://www.pinkbike.com/news/fox-announces-2017-lineup-details.html
http://www.bikerumor.com/2016/04/12/2017-fox-racing-shox-overview-boost-options/#more-126700

Das Erfreuliche ist, dass der 2-position lever auch nachrüstbar ist! :daumen:

The Float X2 and DHX2, which let you adjust all of that high and low speed stuff on your own, get a new 2-position low-speed compression lever. It’s available as a stock option or aftermarket upgrade and adds a “firm” mode to the high and low speed compression, which essentially firms up the compression by shutting off the secondary valve stack inside the adjustment circuit. But it leaves the primary valve circuit alone so there’s still some squish. This makes more sense on longer travel bikes where these shocks are used than a full lockout on something like an XC bike. And, it does all that without limiting the adjustment range of the high and low speed circuits. Aftermarket upgrade will require a shock bleed, parts pricing TBD.


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servus leute,
hoffe ihr könnt mir helfen. habe mir einen Fox DHX2 gegönnt, hätte da eine Frage zu den Einstellungen:
Lsr= ist für Ende des Hubs
Hsr= Rest des Hubs
oder ist das umgekehrt?
 
Hat nichts mit dem Hub zu tun, sondern mit der Federungsgeschwindigkeit des Dämpfers.

Hier die Anleitung von Fox. ;)
http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=556

Recommended Damper Settings
After setting shock air pressure by adjusting sag, use your air pressure in the table below to help find the suggested starting damper settings. As you ride and get used to your new shock, adjust your settings as needed.

Turn all damper settings to the closed position (full clockwise) until they stop. Then back them out (counter-clockwise) tot he number of clicks shown in the table below.


High-speed Rebound (HSR) adjustment is useful to allow the shock to recover from bigger hits and square-edged bumps quickly enough to absorb consecutive hits. Turning the 6mm Hex clockwise (in) slows down High-speed rebound, turning the 6mm Hex counter-clockwise (out) speeds up High-speed rebound.

Low-speed Rebound (LSR) adjustment is useful to control shock performance during brake bumps, technical climbing, and offcamber cornering, when extra traction is needed. Turning the 3mm Hex clockwise (in) slows down Low-speed rebound, turning the 3mm Hex counter-clockwise (out) speeds up Low-speed rebound.

Adjust rebound until when tested, the shock returns quickly but does not top out.

Top out is felt when a shock fully extends too quickly and comes to an abrupt stop when it reaches full extension (you will hear/feel a small noise). Top out should be avoided through proper rebound setting.


High-speed Compression (HSC) adjustment is useful to control shock performance during bigger hits, landings, and squareedged bumps. Turning the 6mm Hex clockwise (in) adds High-speed compression damping (firmer), turning the 6mm Hex counter-clockwise (out) reduces High-speed compression damping (softer).

Low-speed Compression (LSC) adjustment is useful to control shock performance during rider weight shifts, G-outs, and other slow inputs. Turning the 3mm Hex clockwise (in) adds Low-speed compression damping (firmer), turning the 3mm Hex counter-clockwise (out) reduces Low-speed compression damping (softer).
 
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Wenn der X2 nun auch mit CS/Propedal Hebelchen kommt, was spricht dann (Einsatzgebiet: Enduro für Tour, Shuttle und Park) dann im direkten Vergleich für den FloatX (evolv) und gegen X2? Gibts da überhaupt was? Gewichte habe ich gerade nicht zur Hand.
 
Das gewicht des X2 ist sehr niedrig im Vergleich zu ähnlichen Dämpfern.
Meiner in 216/63 wiegt grob 480g, genau wieß ich das nicht.

Aber den FloatX mit dem X2 zu Vergleichen ist sehr schwer.
Zum einen kann man am X2 viel mehr einstellen, zum anderen ist er von Grund auf anders konstruiert.

Der X2 ist schon eine andere Hausnummer als der FloatX, aber man muss sich damit beschäftigen weil man auch mehr falsch machen kann.
 
Das X2 2-position lever Upgrade Kit wird ca 30$ kosten, ohne Montage.

The lever can be retrofitted to existing X2 and DHX2 shocks. There’s a $30 upcharge for the lever option on both of these shocks.
 
Ich verstehe das Zitat eher so, dass der Float X2 und der DHX2 mit dem 2-Pos 30$ mehr kosten sollen als ohne, daraus würde ich nicht 30$ als Preis fürs Upgrade-Kit herleiten :ka:
 
ja. da kommt das Ventil zum Vorschein.
und auf den Innenseite vom Deckel ist das Werkzeug um die Shimstacks raus zu schrat.
Wenn du genau hin schaust erkennst du von außen eine Inbusaufnahme, der Deckel geht also einfach auf....
 
Weil es kaum/ keinen Einfluss auf das Dämpfungsverhalten hat.
Ist keine Einstelloption.
Ist eigentlich nur zum leichteren Service gedacht.
 
Also wenn es wie beim DHX 5.0 und RC4 ist, steuert man damit den Duchschlagschutz und das Ansprechverhalten. Hast du schon mal den Luftdruck im Biggyback verändert?
 
Der DHX hatte dazu ja auch ein BoostValve im PiggyPack um das zu regeln.
Das hat der X2 zum Glück nicht mehr.

Ich hab mal damit rund gespielt, aber es macht keinen Sinn.
Irgendwann ist der Druck so hoch dass man die Dichtungen zerstört, darauf lass ich es nicht ankommen.

Lass den Druck in Ruhe, es bringt nix außer einem Service....
 
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