Fahrfertig komme ich wohl so an die 115kg. Der RP2 ist recht früh einem DHX4 gewichen, das schulde ich meinem Gewicht.
Laut Trek Benutzerhandbuch sind Ihre Bikes für ein Gewicht von 136kg ausgelegt...
"Condition 5
Bikes designed
for jumping,
hucking, high
speeds, or aggressive
riding on
rougher surfaces,
or landing on flat
surfaces.
However, this
type of riding
is extremely hazardous and puts
unpredictable forces on a bicycle
which may overload the frame,
fork, or parts. If you choose to ride
in Condition 5 terrain, you should
take appropriate safety precautions
such as more frequent bike
inspections and replacement of
equipment. You should also wear
comprehensive safety equipment
such as a full-face helmet, pads,
and body armor.
Condition 5 bike types
"Freeride" or "jumping" bikes
with heavy-duty frames, forks,
and components
Weight limit: 300 lbs (136 kg)"
(Quelle: http://www.trekbikes.com/pdf/owners_manuals/my07/07TK_OM_english.pdf )
Ich denke das ist für die Bikemagazine mit Sicherheit ein gefundenes Fressen, und wenn Trek da nicht vernüftig nachbessert werden die Magazine (hoffe ich zumindest) Trek kräftig in der Luft zerreißen. Wenn nicht dann hat Trek wenigstens ordentlich Schweigegeld bezahlt...
MfG Pred
PS:Schulte ist das noch die Tallas oder ne Van bei dir drin?
Laut Trek Benutzerhandbuch sind Ihre Bikes für ein Gewicht von 136kg ausgelegt...
"Condition 5
Bikes designed
for jumping,
hucking, high
speeds, or aggressive
riding on
rougher surfaces,
or landing on flat
surfaces.
However, this
type of riding
is extremely hazardous and puts
unpredictable forces on a bicycle
which may overload the frame,
fork, or parts. If you choose to ride
in Condition 5 terrain, you should
take appropriate safety precautions
such as more frequent bike
inspections and replacement of
equipment. You should also wear
comprehensive safety equipment
such as a full-face helmet, pads,
and body armor.
Condition 5 bike types
"Freeride" or "jumping" bikes
with heavy-duty frames, forks,
and components
Weight limit: 300 lbs (136 kg)"
(Quelle: http://www.trekbikes.com/pdf/owners_manuals/my07/07TK_OM_english.pdf )
Ich denke das ist für die Bikemagazine mit Sicherheit ein gefundenes Fressen, und wenn Trek da nicht vernüftig nachbessert werden die Magazine (hoffe ich zumindest) Trek kräftig in der Luft zerreißen. Wenn nicht dann hat Trek wenigstens ordentlich Schweigegeld bezahlt...
MfG Pred
PS:Schulte ist das noch die Tallas oder ne Van bei dir drin?