WARTEZIMMER Last Bikes

Gestern kam die Meldung, Pike select + verzögert sich weiter, dabei bin ich schon 6 Wochen überfällig…
habt ihr Erfahrungen gemacht mit Bestellungen abzuändern um die Lieferzeit zu verkürzen?
Ich habe natürlich das gleiche Problem mit meiner Pike. Ihr werdet mich also bis mindestens September nicht los...

edit: Ich habe ehrlich gesagt keine Hoffnung das es im September klappen wird, so oft wie auch bei den bekannten Shops die Liefertermine für Federgabeln verschoben wurden ist das jetzt nur die nächste in der ganzen Reihe.
 
Zuletzt bearbeitet:
So ich melde mich auch mal ab aus dem Wartezimmer. Habe am Dienstag die Versandbestätigung bekommen von DHL und morgen wird der frame geliefert. Ging jetzt doch ziemlich schnell für Lieferung in die Schweiz inkl. verzollung👍

Tarvo
Raw
175
Mx

hat jetzt ca. 14 Wochen Verzögerung zum ersten Liefertermin gehabt
Cool, freut mich für dich! Bin erst bei +10 Wochen (Tarvo Frameset, 175, MX, blau)
 
Kam bei euch eigentlich nochmal ne extra Zahlungsaufforderung/Mail für den Restbetrag? Anzahlung hab ich schon geleistet. In der Auftragsbestätigung steht man soll den Restbetrag 5 Wochen vor Lieferdatum überweisen. Vorauss. Versanddatum für meinen Rahmen wäre der 11.09., woran ich aber noch nicht glaube wenn ich hier so lese...
 
Kam bei euch eigentlich nochmal ne extra Zahlungsaufforderung/Mail für den Restbetrag? Anzahlung hab ich schon geleistet. In der Auftragsbestätigung steht man soll den Restbetrag 5 Wochen vor Lieferdatum überweisen. Vorauss. Versanddatum für meinen Rahmen wäre der 11.09., woran ich aber noch nicht glaube wenn ich hier so lese...
Ich habe keine bekommen, habe ca. 5 Wochen vorher überwiesen und dann eine Bestätigung erhalten.

Ich denke nur für Alu Rahmen siehts nicht so schlimm aus wie bei den kompletten Glens/Coals.
 
dann werd ich das auch mal demnächst machen. Hab zum Glück eh keinen Stress wenns später wird. Dann hab ich wenigstens ein Winterprojekt fürn Keller :)
 
Ich habe keine bekommen, habe ca. 5 Wochen vorher überwiesen und dann eine Bestätigung erhalten.

Ich denke nur für Alu Rahmen siehts nicht so schlimm aus wie bei den kompletten Glens/Coals.
Hast du auch nur einen Rahmen bestellt und wie viel Verspätung war es?

Mein Liefertermin für coal Rahmen only ist auch 11.9., hab zum Glück noch mein „altes“
 
Ich habe natürlich das gleiche Problem mit meiner Pike. Ihr werdet mich also bis mindestens September nicht los...

edit: Ich habe ehrlich gesagt keine Hoffnung das es im September klappen wird, so oft wie auch bei den bekannten Shops die Liefertermine für Federgabeln verschoben wurden ist das jetzt nur die nächste in der ganzen Reihe.

Hast du auch nur einen Rahmen bestellt und wie viel Verspätung war es?

Mein Liefertermin für coal Rahmen only ist auch 11.9., hab zum Glück noch mein „altes“

Komplettes Glen, die Federgabel ist aber noch nicht in Dortmund eingetroffen.
 
nach einer Woche Urlaub bei DHL ist mein Rahmen auf dem Weg zurück zu @last-bikes.com
Hab jetzt echt die Nase voll von dieser ganzen Scheißshow 🤬

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after a weeks holiday at DHL my frame is on its way back to @last-bikes.com
Really fed up with this whole shit show now 🤬


DHL.png
 
WTF!?
That accumulation of crap and bad luck is really unfortunate.
Did you receive any information why DHL decided to return to sender?
 
Nicht nur aufgefallen, weil ich auf den Tracking-Link gucke. Seien Sie interessiert, warum es an den Absender zurückgeschickt wurde.

Ich bin so verarscht, wie sich das im Moment entwickelt hat.

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No only noticed because I'm watching on the tracking link. Be interested as to why it has been returned to sender.



I am so fucked off with the way this has played out at the moment.
 
No only noticed because I'm watching on the tracking link. Be interested as to why it has been returned to sender.

I am so fucked off with the way this has played out at the moment.

Damn, that's tough...
Any additional info when you enter your ZIP code?

It's pretty unusual that a package is rejected at the export parcel center IMO.
 
nach einer Woche Urlaub bei DHL ist mein Rahmen auf dem Weg zurück zu @last-bikes.com
Hab jetzt echt die Nase voll von dieser ganzen Scheißshow 🤬

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after a weeks holiday at DHL my frame is on its way back to @last-bikes.com
Really fed up with this whole shit show now 🤬


Anhang anzeigen 1314054

Welcome to Brexit...

Had the same struggle ordering at Chain reaction Cycles last time.
Exactly the same zip code: return to sender (CRC said the order lies at customs)
After a week the parcel arrived with customs papers. Maybe its the same "problem" with yours.

Cheers and keep calm
 
Yet again customer chasing for information. 5 attempts to get someone on phone to be told DHL say no export documentation. Last say DHL sticker was on export documentation 🤷‍♂

Cant or wont express send it not sure which it is... been told I'll get DHL tracking in a couple of minutes that was 30 mins ago. So it looks like I'll have to call again tomorrow.

I have no confidence in this happening at all.
 
if true, that's just so damn unfortunate that DHL are stupid enough to put the sticker on the documentation.
of course afterwards there will be only fingerpointing.
I really hope you'll look back on this, standing at a trailhead in Inverness or so with your superbly riding Last-Bike and be smiling broadly.
 
if true, that's just so damn unfortunate that DHL are stupid enough to put the sticker on the documentation.
of course afterwards there will be only fingerpointing.
I really hope you'll look back on this, standing at a trailhead in Inverness or so with your superbly riding Last-Bike and be smiling broadly.
Hope not, Inverness is a 3hr drive away much better trails before there 😂
 
Überraschung Überraschung kein DHL-Tracking ist angekommen, obwohl mir mitgeteilt wurde, dass es in 2 Minuten erledigt ist, wenn man an @last-bikes.com telefoniert. Bitte lüge mich nicht an, wenn du etwas nicht tun wirst, von dem du sagst, dass du es tun wirst 🤥

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surprise surprise no DHL tracking arrived despite being told it will be done in 2 minutes when on the phone to @last-bikes.com. Please don't lie to me if you are not going to do something you say you are going to do 🤥
 
Überraschung Überraschung kein DHL-Tracking ist angekommen, obwohl mir mitgeteilt wurde, dass es in 2 Minuten erledigt ist, wenn man an @last-bikes.com telefoniert. Bitte lüge mich nicht an, wenn du etwas nicht tun wirst, von dem du sagst, dass du es tun wirst 🤥

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surprise surprise no DHL tracking arrived despite being told it will be done in 2 minutes when on the phone to @last-bikes.com. Please don't lie to me if you are not going to do something you say you are going to do 🤥
Bad news is: They will just lie to you and put someone else in charge for the crap that is happening.
Good news is: the automatic messages sometimes cheat as well. experienced this several times before.
 
Hey @Blinkie
I think you are getting a bit too nervous about this. Calm down!
First of all, to my personal experience Last-Bikes communicates flawlessly and honestly, even if it may take them a bit of time or a bit of chasing for answers to do so (keep in mind, it's a small company). I can not imagine that they lie to you, that's quite a harsh assumption.
Second, you can't do anything about it. So allow at least a few hours time, it won't speed anything up anyway, if you put too much pressure on the wrong persons. The only thing that does, is provoke excuses, and stress out everyone even more, including yourself. And being nervous and angry does not make communication easier.

I can follow the explanation of Last-Bikes, that there was a DHL sticker covering the export documents. Must not be a false excuse, something similar happened to me a few years ago: a small parcel from China was stuck for 3 month somewhere in delivery. When it finally turned up the reason became clear: the German customs had stuck their "processed by customs" sticker right over the delivery address. You wouldn't really imagine someone can be this thoughtless, but yes, it happens, if I had not seen it myself I wouldn't have believed it.
What I also experienced on the other hand is, that DHL will indeed and repeatedly lie to customers and deny all responsibility. So in this I clearly would tend to believe the explanation of Last-Bikes.

Your anger that Last-Bikes refuses right out to send with any other carrier is understandable, yes I would be pissed about that too. But no, it won't make delivery any quicker if you now count minutes from one action to the other, and suspect fraud all around. You can't expect someone from Last to drop all other work and delay another customers bike, just to drive to a DHL shop and drop your parcel off within 2 minutes after you called, only for your parcel to lie around at the DHL shop until it's collected for onwards transport there. Last will certainly have booked a standard collection service at a fixed time of the day for all parcels that go out that day, and will send out tracking information also in batch after that happened.

So, calm down and chill. Some things can't be helped at some point, the trick is to recognize that point and not get too upset about what can't be helped. I keep my fingers crossed that everything will turn out fine in the end. The bike is worth the wait!
 
Calm down 🤔

Not nervous but fed up with the whole experience. Communicating with Last has not been enjoyable constant chasing for replies, information and updates. Communication is key to a successful business without that you end up with frustrated customers. This then ends up on forums such as this and others and makes potential customers think do I really want to be part of this.

A few hours you say ............. they have had days and weeks of not replying just how much do you give? On the phone yesterday I was told that the new tracking will be done and sent on in 2 minutes, why say something and just do it? Just don't lie to me! if something has happened in-between the call and booking the courier a quick one line email would suffice to explain, but no silence seems to be the best way forward.

I offered to pay the excess for upgrading to express even though I have paid for delivery but they said it wasn't possible. Still not sure if that's a can't or won't.

Currently I'm € 2500 + down I think I've every right to be a little annoyed how this has played out and quite honestly it has soured the whole new bike excitement.

Another email sent today requesting the DHL tracking, it is supposed to be picked up today. I can see me calling later on as I have no confidence that actually happening.

Buying experience with Last is currently at 1/10
 
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