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Ja leider, und das macht den Gebrauchtkauf leider sehr kompliziert..
Canyon Spectral gefühlt minimal zu groß und lang, Commencal Meta AM V4.2 Essential in M zu klein und kurz. (Alles so um 2017/2018 Baujahr)
Nun ist die letzten Jahre ja wieder viel passiert bei der Geo, sodass vermutlich auch oft M gehen würde. (Vor allem hier beim Giant mit 29 Zoll oder irre ich?)
Für das Giant bin ich jetzt doppelt unsicher da ich bisher auf 27,5 unterwegs war.
Könnte ein tolles Rad in L bekommen.
Hey Eddy,Hey @Rick7, ich melde mich nochmal zu Wort. Hab jetzt mehrmals gelesen und gesehen das der Reach von M und L nen ganz ordentlichen Sprung macht. 455mm zu 493mm bei L.
Das schreckt mich gerade ein wenig ab. Denkst trotzdem L wäre das richtige?
Mit welcher Rahmengröße?Fahre Dämpfer mit 62,5mm Hub, das geht.
I run a 62.5 super deluxe on an alu frame, that's good for sure. The 65 super deluxe is bad for sure... experience
Yes, 65mm will definitely damage your frame.
Not sure about size M, but the clearance should be the same. There is enough space when trying it with no air at home, but on a hard bottom out, the shock will actually compress a bit further, would you like to do this?
https://www.mbuk.com/articles/backy...9RMZy-O1CBO34N8vcOCOPkDyTL3ObiHD5jW3J3OLNm52sGiven that this is Giant’s big-wheeled enduro bike, it’s surprising that it only has 146mm of rear wheel travel as standard. I must admit it uses its suspension well, but when we tested it back-to-back against longer-travel bikes – such as the Specialized Enduro, with 170mm – there was no doubt that the Reign felt more limited in rough terrain.
This is when I had the idea to extend the travel of the Giant, by removing the stroke-limiting spacer in the air-sprung shock. The guys at Fox UK did just that for me, turning it from a 205x60mm shock into a 205x65mm version and upping the rear travel to 157mm.
Given that this is Giant’s big-wheeled enduro bike, it’s surprising that it only has 146mm of rear wheel travel as standard. I must admit it uses its suspension well, but when we tested it back-to-back against longer-travel bikes – such as the Specialized Enduro, with 170mm – there was no doubt that the Reign felt more limited in rough terrain.
This is when I had the idea to extend the travel of the Giant, by removing the stroke-limiting spacer in the air-sprung shock. The guys at Fox UK did just that for me, turning it from a 205x60mm shock into a 205x65mm version and upping the rear travel to 157mm.
Hi,205x62,5 (also wie im 27,5er Reign ab 2018) geht wohl immer.
Mit 65mm Hub geht wohl nicht unbedingt:
NEIN
Anhang anzeigen 1269228
JA
https://www.mbuk.com/articles/backy...9RMZy-O1CBO34N8vcOCOPkDyTL3ObiHD5jW3J3OLNm52s