@Fulaks,
Dualcontrol würd ich mir aber genau überlegen, vorher ne lange Probefahrt damit machen. Kann mir für mich (!) nicht vorstellen, daß mir das zusagen würde, bin mit Rapidfire ganz glücklich. Ist aber n anderes Thema.
Was die Features der RLC gegenüber der RL in der Praxis sinnvoll bewirken, ist mir aus der Praxis auch nicht bekannt. Zitat Fox Forx Manual:
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Compression Adjustment (RLC Only)
Low-speed compression damping is adjusted with the blue bezel ring below the blue lockout lever. Compression damping controls the quickness with which the fork moves through its travel. Rotate the bezel clockwise for slower (harder) compression and counter-clockwise for faster (easier) compression.
There are 9 clicks of adjustment. The proper setting is a personal preference and varies depending on your weight and riding style. Determining the proper compression setting may take a few rides to fine tune. On those first few rides adjust the compression and note the different ride characteristics. Your compression damping setting may change with different riding conditions. As a starting point for tuning your compression, turn the bezel clockwise until it
stops, then back off 5 clicks.
Blow-off Threshold Adjustment (RLC & RLT)
FLOAT RLC, Vanilla RLC and F80RLT feature Blow-off Threshold Adjustment capabilities. It is adjusted with the blue knob located at the bottom of the right fork leg. This gives the rider the ability to adjust the force required to cause the fork to blow-off when it is in the locked-out position. Turn the knob clockwise to make it harder to blow-off and counter-clockwise to make it easier. There are twelve (12) clicks of adjustment in the full range of motion. As a starting point for tuning your blow-off threshold, turn the knob all the way clockwise until it stops, then back off one click.
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Das Compression Adjustment scheint also die Geschwindigkeit, mit der die Gabel einfedert, zu verändern. Also härter oder weicher. Liest sich sinnvoll, diese Einstellmöglichkeit.
Das Blow-off Threshold Adjustment beeinflußt wohl noch, wie hart die Gabel wirklich ist, wenn sie gelockt ist. Würde mir eher gar nichts bringen, fahr eh so gut wie nie mit Lockout.
Und ob man ne so vielfältig einstellbare Gabel überhaupt noch optimal eingestellt bekommt, ist auch so ne Frage. Weniger ist manchmal mehr. Ist aber auch so ne Sache der persönlichen Vorlieben. Ich hab bisher noch nicht mal groß an den Druckstufen (rebound) von Gabel + Dämpfer herumjustiert. Einfach in die Mitte und gut bisher. Wenn die Teile mal eingelaufen sind, werd ich mich mal mehr damit auseinandersetzen
