Klein Palomino Aufbau

Had a godsend, so one could guess what is on my way from Ethan F:

mpnmvl.png


Yep, a ML8 damper, newest spec with hydraulic topout and tuned to my weight!

Fuarrrking HYPED when it should come in the mail next week.
 
Maverick DUC/SC Dichtungs-Set,
am Dienstag anfrage gestellt (1 kompletten Satz), hatte am Mittwoch nochmal nachgefragt, ob alles i.O. ist,
Verkäufer: ja,
ich: Preis?,
Er: ca. € 2,-/O-Ring, kommen morgen mit UPS
ich: ganz toll,
gestern dann abgeholt,
Er: unser Lieferant legt immer die doppelte Menge rein,
ich: dachte mir so, doppelt so hoch,
Er: kommste mit € 15,- klar
ich: :daumen:

1982997-am9wupe5w1z7-kleinpalominox40-large.jpg
1982998-n0xq0ds5po7x-kleinpalominox41-large.jpg
 
mein Sohn, 12 und nicht der grösste, ist nun schon 3x mit dem Palomino von meiner Frau, zum Training gefahren,
ich glaub Ihm gefällt es,
wenn noch jemand ein günstiges in Gr. S hat, das weisse sieht net aus,

ronny
 
Recieved my damper today, fuarrrk yeah!

Still waiting on a mail from Ethan about the top pivot's air valve, I think it's for the IFP.

EDIT: Forgot pic, lel:

20160401_002.jpg

EDIT 2: The cap on the pivot/top boss is for the IFP, DO NOT TOUCH IT IF YOU DON'T KNOW WHAT YOU ARE DOING! You can mess up the strut's internals badly if you run 0 IFP pressure!

Next on my list to get this month: replacing or powder coating the bars+top crown in black as the raw really clashes with the anodised everything on the bike. Also some new tires, planning on getting some Hans Dampfs but if anyone has some good suggestions (26 inch and tubeless are a must, I mostly ride dry trails or urban) let me know.
 
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Hi
ich hätte eine Frage zum Dämpfer..... das müsste ein ML7.0 sein. Zumindest nach der Wartungsanleitung von Maverick
2011241-bgkfj8zkckqs-20160524_135244-medium.jpg

1. ist das normal das in dem "Attachement Boss" eine Inbus Schraube ist?
2011242-993lkb7sqhdb-20160524_135318-large.jpg

ich dachte da kommt die "Adjuster Rod" raus, damit das Drehrad auch eine Funktion hat. Ist das normal???
2. wenn ich den Dämpfer zusammengebaut habe und anfange Luft zu pumpen fliegt der Einstellknopf durch die Gegend.... ich denke das gehört so nicht.... was mach ich falsch???
Gruss
Stefan
 
Hi
ich hätte eine Frage zum Dämpfer..... das müsste ein ML7.0 sein. Zumindest nach der Wartungsanleitung von Maverick
2011241-bgkfj8zkckqs-20160524_135244-medium.jpg

1. ist das normal das in dem "Attachement Boss" eine Inbus Schraube ist?
2011242-993lkb7sqhdb-20160524_135318-large.jpg

ich dachte da kommt die "Adjuster Rod" raus, damit das Drehrad auch eine Funktion hat. Ist das normal???
2. wenn ich den Dämpfer zusammengebaut habe und anfange Luft zu pumpen fliegt der Einstellknopf durch die Gegend.... ich denke das gehört so nicht.... was mach ich falsch???
Gruss
Stefan
I never had a ML7.0 damper but that hex bolt looks like it keeps the boss with the rod together.
 
Here's Dabbit aka my ML8 as it currently is btw. New since the last time I posted it:
Snail (Aliexpress) 36T oval NW ring
SLX brakes with Zee levers and Zent mod
Hans Dampfs
Time Z Freeride pedals
Renthal Fatbar Carbon
KS Southpaw
Paul Chain Keeper removed
Head badge of Non-Ferrous, my old ML7, on down tube

20160524_001.jpg
EDIT: Whoa, weird pic.. seems like I got a grease stain on my N900's camera lens.
 
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Hi
ich hätte eine Frage zum Dämpfer..... das müsste ein ML7.0 sein. Zumindest nach der Wartungsanleitung von Maverick
2011241-bgkfj8zkckqs-20160524_135244-medium.jpg

1. ist das normal das in dem "Attachement Boss" eine Inbus Schraube ist?
2011242-993lkb7sqhdb-20160524_135318-large.jpg

ich dachte da kommt die "Adjuster Rod" raus, damit das Drehrad auch eine Funktion hat. Ist das normal???
2. wenn ich den Dämpfer zusammengebaut habe und anfange Luft zu pumpen fliegt der Einstellknopf durch die Gegend.... ich denke das gehört so nicht.... was mach ich falsch???
Gruss
Stefan

mit der Schraube sieht es aus wie beim ML7.2.: http://www.maverickbike.com/cms_images/file_16.pdf
Dann müsste die Einstellschraube allerdings oben am Dämpfer sein. Kann es sein, dass da rumgebastelt wurde!?
 
Habe schon Antwort von Ethan... klingt nicht sehr vertrauenserweckend :heul:

That is VERY odd....

The bottom picture is correct, with the silver rod that can pressed upwards that activates the rebound.

the "Bolt" is wrong and will not function correctly...

Good luck!
 
Ja, es sieht wohl so aus als ob jemand gebastelt hat....
ich werde mir wohl so eine Luft Applikator Nadel basteln und die Schraube mal entfernen und das Ding zerlegen....
viele Grüße
 
Hello guys,

Last week I bought unused Klein Palomino 2005 frame with Maverick ML-7 fork and then I read about problems with bushings. I really want to keep it (it would be my first full suspension build ever!).

Could you tell me what I should do in this situation? Contact with Ethan from Maverick and try to get MonoLink? Is it still available?


All best,
BMF
 
Hello guys,

Last week I bought unused Klein Palomino 2005 frame with Maverick ML-7 fork and then I read about problems with bushings. I really want to keep it (it would be my first full suspension build ever!).

Could you tell me what I should do in this situation? Contact with Ethan from Maverick and try to get MonoLink? Is it still available?


All best,
BMF
Ethan should still have the Palo upgrade kit but don't pin me on it.

Welcome to the nuthouse btw. You'll start with a Palomino and you probably want a Durance or ML8 later!

EDIT: Or you MIGHT be able to machine a ML7.5 Monolink instead.

EDIT 2: Sadly, the Klein/Maverick Upgrade Kit is discontinued: http://www.maverickbike.com/main/do/products/productID/18
 
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