Eaven
Eaven Cycles - Bikes von Cotic
Hm, finde ich nicht. Die Geo ist komplett neu und man kann es schon als "radikale" Änderung bezeichnen....Beim Sitz- (73°) und Lenkwinkel (66°) bleibt er seiner Linie treu![]()

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Hm, finde ich nicht. Die Geo ist komplett neu und man kann es schon als "radikale" Änderung bezeichnen....Beim Sitz- (73°) und Lenkwinkel (66°) bleibt er seiner Linie treu![]()
Sehr schön, dass Cy beim BFe den neuen Geometrieansatz gewählt hat! Beim Sitz- (73°) und Lenkwinkel (66°) bleibt er seiner Linie treu![]()
von der Steinzeitgeo zur mittelaltergeo
im nächsten Jahrzehnt sollten wir dann auf dem Stand heute sein...
Dank für die sachliche Aufklärung!von der Steinzeitgeo zur mittelaltergeo
im nächsten Jahrzehnt sollten wir dann auf dem Stand heute sein...
Für mich klingt das, was er hier schreibt, super. Wenn am Ende die Geo-Tabelle (nach dem Rausorakeln der cygschen UnschärfeDas hier???
The frame is now based around a 140mm fork, but still with 120-160mm capability, just as it always has been. Feedback from owners is that 140mm is overwhelmingly the most popular fork for this frame, so I designed it to work really well with those. Also listening to riders and learning from the Droplink bikes, the bottom bracket is now much lower when running longer forks, at 43mm drop with rider on board. That's nearly 20mm lower than the previous BFe275 when run with 140mm forks. Allied to the seat angle at 73 deg with the 140mm fork (2 deg steeper than the previous OFI geometry) and you're back in the middle of the bike when seated for getting the power down on the climbs.
For the first time we have taken the lead from the Droplink bikes and massively increased the standover clearance, with a brace on the seat tube just like it's big brother, the Rocket. There are also shorter seat tubes across the sizes to account for the 150mm or more dropper posts that are now prevalent. You have much more space to throw some shapes on the new BFe!
The tyre clearance is increased so that the BFe will work with the new generation of 27.5 x 2.6" tyres and wider rims, and it's even 26 x 3.0" Plus compatible too, and the rear end is 142mm thru axle all the way.
The final piece of the puzzle was the revised sizing range. All the sizes have longer reach, but the gaps between the sizes are now much bigger than before; the idea being that almost all riders will be able to run a stem in the 35-45mm range and still have plenty of room to move. The short stems give wonderfully precise and responsive handling, which allowed me to push the head angle back to 66 deg with the 140mm fork. Conveniently enough, 35mm and 45mm are the lengths the new Cotic ShortStem is available which is standard on the Silver and Gold build bikes!
We have tested this new sizing, from Sam at 5ft 7in to me at 6ft 3in and we're really happy with it. As always, if you have questions, drop us a line, but have a good look at the Sizing and Geometry Chart on the product page first.
Anhang anzeigen 634185
Und leider auch mit Griff zum Wegwerfen oben. Das war dann die schöne Optik.
Ich würde eher sagen, die schöne Optik bleibt jetzt länger erhalten.Und leider auch mit Griff zum Wegwerfen oben. Das war dann die schöne Optik.
1) Ab wann wird denn das neue BFE lieferbar sein?
2) Und wird das Soul ähnlich geändert?