Das war 2013/2014 DAS Enduro..es gab nix darüber bei Norco und Range ist Range.... Der Mavic Charge war ein 42SHA-Doppelkarkassen Reifen 1050gr... der war unzerstörbar, Sattelstütze war ne Crankbrothers mit ext. Zug. Ich muss wirklich nicht verstehen, wie man 17Kg hinkriegt, dann noch in Carbon....
Wo hat sich der Einsatzbereich von 2013 zu 2022 geändert, wenn man ein Enduro einer Marke kauft?
Auszug aus Vitalmtb.com
Range Killer B-2 Highlights
- Hydroformed 6061 aluminum frame
- 650B (~27.5-inch) wheels
- 160mm (6.3-inches) of rear wheel travel
- Tapered headtube
- 66.5-degree head angle
- 72.5-degree actual seat tube angle
- 344mm (13.5-inch) bottom bracket height
- 427mm (16.8-inch) chainstays (size medium)
- Removable ISCG05 chainguide tabs
- 12x142 thru-axle rear end
- Measured weight (size medium, no pedals): 31-pounds, 13-ounces (14.42kg)
- MSRP $3800 USD
Was meinen die Leute Vitalmtb zum Thema Gewicht: ... hier hatte sich das Gewicht spürbar gemacht: (bei 14.4 Kg.)...was würden sie heute bei 17Kg schreiben?
At 31.8-pounds, the Range was far from the light end of the spectrum, and the weight was noticeable at lower speeds. The bike felt like it always wanted to go faster and responded quickly at speed, but when things were slow going, like climbing or flat terrain, it felt slower than average. Once we broke a barrier around ~15MPH the bike felt great.
https://www.vitalmtb.com/product/gu...-Killer-B-2,11523#product-reviews/1074/expand