Die noch fehlenden Teile der neuen XTR Gruppe wurden jetzt vorgestellt. Alle Fotos dazu gibt es hier:

http://fotos.mtb-news.de/fotos/tag/xtr2007

Ab Oktober sind sie im Handel erhältlich. Hier die Pressemitteilung dazu:

Final parts of new Shimano XTR released!

Last but not least: finally we are lifting the curtain of the new XTR crankset and front derailleurs. The ultimate weapons for hard core mountain bike racing.

Crankset with integrated BB

Crankset FC-M970 is one of the most remarkable highlights of the new XTR group. Very lightweight with 776 grams including the bottom bracket and with an impressive rigidity thanks to Shimano’s proven HOLLOWTECH II technology.

Special attention for the middle chainring that features a big surprise: a titanium construction with a carbon fiber shell that improves durability by 100% while maintaining the same weight compared to the current aluminum chainring.

The outer chainring is 50% more rigid than the current one for improved shifting performance. Smooth front shifting is also guaranteed by Shimano’s HYPERDRIVE technology with well-positioned shift ramps to support smooth gear changing. The outer chainring is also more durable thanks to a new nickel-plating process.

The crank arm is constructed of anodized aluminum with the XTR logo lasered into the arm. These cranksets will be available in seven different crank arm lengths: 165/167,5/170/172,5/175/177,5 and 180 mm. It has a 4-arm spider and following chainring combinations will be available: 44-32-22T and 44-32-24T.

Finally, there is a new left crank arm mounting system for easier installation and weight saving. See attachment for further details.

Front derailleurs

The new XTR group features three models of front derailleurs. All three have a wide link design for increased rigidity and an improved positioning of the adjustment screws for easier reach.

FD-M970 is a Top-Swing front derailleur with a multi clamp band. Super lightweight with only 125 grams.

FD-M970-E is an E-type Top-Swing front derailleur for bottom bracket mounting. Weight is 142 grams.

D-M971 is a Down-Swing front derailleur with a multi clamp band. The X-symbol of the new XTR group is integrated in the design of this product. Weight is 148 grams.

With these products all details of the new XTR group have been revealed now. Count down until coming October when the new XTR group will be available in the market!

Alle Fotos dazu gibt es hier:http://fotos.mtb-news.de/fotos/tag/xtr2007

  1. benutzerbild

    mcm1

    dabei seit 02/2006

    weiss einer was die neue schalt/bremskombo wiegen soll?

  2. benutzerbild

    hotzemott

    dabei seit 10/2004

    Zumindest optisch finde ich die neue XTR in Ordnung. Die blaugraue Farbe der bisherigen XTR hat mir weniger gefallen, obwohl beispielsweise die Kurbeln ne gelungene Form hatten. Gut sind sicher auch die verschiedenen Kombinationsmöglichkeiten an Schaltwerken und Hebeln.

    Die neuen Kurbeln und zugehörigen Lager sehen aus, als ob sie einen Breitenrekord anstreben. Ist dazu schon ein Q-Faktor bekannt?

    Hotzemott

  3. benutzerbild

    SIDDHARTHA

    dabei seit 07/2003

    Vor DC: ~100% aller MTBs im Mid- und Highendbereich waren serienmäßig mit Schaltkomponenten von Shimano ausgestattet.

    Im Verlaufe der letzten 4 Jahre bis heute: > 2/3 (meine Schätzung) aller Bikes in diesem Bereich schalten mit SRAM X9/X0, seltener X7.

    => In diesem Segment ein Verlust von ~60% Marktanteilen von Shimano = Krise.

    Schau dir mal den Umsatz von Shimano in den letzten 3 Jahren an und dann erzähl mir was von Krise.

    Und dein Eindruck beruht vielleicht auf den Rädern die im Forum gepostet werden. Frag mal einen Händler wovon er mehr verkauft oder was er mehr repariertsmilie
  4. benutzerbild

    trailblaster

    dabei seit 08/2002

    also von einer krise kann wohl keiner reden
    aber sram holt auf und das wird shimano auch spueren!

  5. benutzerbild

    powderJO

    dabei seit 08/2004

    ok, ich werde mir wohl einen kurbel-vorrat der bisherigen (o5er) xtr zulegen. die neue passt mir optisch ganz und gar nicht in den kram. und leider finde ich auch alle anderen kurbeln anderer hersteller mehr oder weniger suboptimal – zumindest bis jetzt. ich weiß – geschmacksache.

    noch bedauerlicher finde ich auch, dass die neuen kettenblätter nicht kompatibel zu der bisherigen kurbel sein werden – da hätte man an stelle von shimano in sachen kundenfreundlichkeit schon mal einen dicken punkt machen können.

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